Par aktuālo Rīgā (28.08.14)

Par aktuālo Rīgā (28.08.14)

2014. gada 29. augusts

 

#1112 Uldis Salenieks 2014-07-24 00:25:49

Kad ir gaidāmas globālas pārmaiņas “Rīgas ūdens” būvniecības tehnoloģijās? Šobrīd, izbūvējot jaunas ūdens trases, iepretī katram patērētājam – katrai privātmājai tiek veidota apkopes aka ar vāku. Tā kā tas tiek veikts zem autoceļu seguma, loģiski, ka ceļi ir ļoti grubuļaini, kas veidojas no šīm lūkām. (Šobrīd tā tiek darīts uz Ziepniekkalna ielas – Bauskas šosejas – izbraucot no Rīgas Bauskas virzienā). Vai nevar tam veidot pazemes tuneļus, kur tad arī notiktu smalkāka šo sadalošo lūku apkalpošana?

 

Atbilde: Neapšaubāmi, ka visas komunikācijas izbūvētas saskaņā ar Latvijas būvnormatīviem. Tehniskais risinājums, kuru Jūs piedāvājiet, ir visas komunikācijas Rīgā izvietot tā saucamajos komunikāciju tuneļos. Rīgā šādi komunikāciju tuneļi ir vien dažu kilometru garumā (piemēram, zem Daugavas). Komunikāciju tunelis ir liela diametra tunelis, kurā tiek ievietotas pilsētas infrastruktūras komunikācijas (ūdensvads, kanalizācija, sakaru un energoapgādes kabeļi, gāzes vads u.c.). Pa šo pašu tuneli komunikācijām var piekļūt apkalpojušais personāls un nepieciešamības gadījumā veikt apkopi vai remontdarbus. Tomēr arī šajā  gadījumā bez vākiem uz brauktuves neiztikt. Šie vāki ir visiem apakšzemes komunikāciju turētājiem,  ne tikai SIA „Rīgas ūdens”. Visos gadījumos izmaksu un apkalpes drošības ziņā pašlaik pastāvošais ir optimālākais risinājums, jo  komunikāciju tuneļu izbūve ir ļoti dārga (SIA „Rīgas ūdens” apkalpojamo ūdensvada un kanalizācijas tīklu kopgarums vien ir aptuveni 2500 kilometru garumā) .

SIA „Rīgas ūdens” speciālisti uzskata, ka iesēdumi uz brauktuves ap skatakām (vākiem)  ir vairāk saistāmi nevis ap pastāvošo tehnoloģiju, bet gan ar iegādāto skataku kvalitāti, un būvnieku godprātīgu attieksmi, blietējot grunti un šķembas pirms asfaltbetona segas atjaunošanas.

Jāņem vērā arī tas, ka Rīgā vēsturiski ielas daudzviet ir šauras un zaļajā zonā visur nav iespējams izbūvēt komunikācijas. Tāpat jāņem vērā arī īpašuma jautājumi – šai ziņā iela visbiežāk ir tā vieta, kas ir municipalitātes īpašums, kur ir iespēja brīvi piekļūt komunikācijām, lai tās apsekotu un remontētu. Grūti iedomāties, ka privāto zemes gabalu īpašnieki ļautu zem saviem mauriņiem izbūvēt komunikācijas un pēc tam nepieciešamības gadījumā piekristu  veikt rakšanas darbus, lai šīs komunikācijas apsekotu vai remontētu.

#1111 John Rembo 2014-07-17 17:21:57

Labdien. Jautājums par Lucavsalas atpūtas zonu. Nesen tika atjaunota pludmales zona izbūvējot ģeotekstila vai tamlīdziga materiāla segumu zonā, kas atrodas zem ūdens. Brīžos, kad Daugavā krītas ūdens līmenis šī zona parādās virs ūdnes, ieklātais materiāls ir “atdalījies”, savēlies un vairs nav piestiprināts peldvietas gultnei. Jautājums ir, kad tas tiks izlabots? Kas ir atbildīgs par šī konkrētā risinājuma izvēli un vai tas nav uzskatāms par nepiemērotu šai situācijai? Vai kļuda ir pieļauta projektēšanas vai būvniecības stadijā? Vai remontdarbi tiks veikti par Rīdzinieku nomaksāto nodokļu naudu?

Atbilde: Lucavsalas peldvieta ir populāra vieta, kur šovasar ļoti daudzi rīdzinieki, it īpaši ģimenes ar bērniem, atpūtās un peldējās. Ierīkojot šo peldvietu, apsaimniekotāji veica visus nepieciešamos pasākumus, tomēr pārliecinājās, ka upes gultne joprojām slēpj kādu asāku priekšmetu, stiepļu gabaliņu, gliemežvākus utt. (jāatceras, ka šeit ilgstoši bija degradēta teritorija). Lai izslēgtu iespēju savainot pēdas, brienot pa ūdeni, eksperimentālā veidā tika ieklāts īpašs ģeotekstila klājums. Eksperiments neapšaubāmi sevi attaisnoja, jo aptuveni 3 tūkstošus kvadrātmetru platībā ūdenī varējām justies pilnīgi droši.

Tomēr, ūdens straumes un citu ārēju faktoru rezultātā klājumā radās daži defekti – atsevišķās vietās tas it kā atdalījās un pacēlās. Apsaimniekotājs ir informēts par problēmām un redzamos defektus novērsīs par saviem līdzekļiem garantijas ietvaros.

Nākamajā gadā, uzsākot peldsezonu, šādu neērtību Lucavsalas peldvietā vairs nebūs, klājums tiks pilnībā sakārtots.

#1110 Ineta Z. 2014-07-09 10:20:44

Labdien! Kad Pļavniekos tika plānota atpūtas zonas rekonstrukcija (bērzu birzē starp Ilūkstes, A.Deglava un A.Saharova ielām) bija paredzēts norobežots laukums suņu pastaigām. Kad tas tiks iekārtots? Manuprāt līdzekļu ieguldījums neliels un ja jau tas bija plānā, tad līdzekļi tam tika paredzēti. Ar cieņu, Ineta

Atbilde: Projekts „Teritorijas labiekārtošana Rīgā, Andreja Saharova iela b/n, zemes kadastra Nr. 0100 121 2989” paredz būvdarbus trīs kārtās. Bērzu birzs, Pļavniekos, labiekārtošanas projekta 1.kārtā teritorijā izveidota lietus kanalizācija, ierīkots apgaismojums, ieklāti bruģa gājēju celiņi (aptuvenā platība 3880 m2), labiekārtots zāliens, labiekārtotajā teritorijā izvietoti soliņi un atkritumu urnas. Šobrīd tiek uzsākta 2.kārtas realizācija. Suņu pastaigu laukums paredzēts projekta III.kārtā. Izpilddirekcija lūgs piešķirt finansējumu projekta 3.kārtas realizācijai 2015.gadā.

Informāciju par darbu gaitu sākot no septembra Rīgas Austrumu izpilddirekcija publicēs arī savā mājas lapā www.rigasaustrumi.lv

#1109 Olafs 2014-07-02 16:16:42

Labdien, Vai nav pienācis laiks Braslas ielai? Tā ir dramatiskā stāvoklī un no intensīvās smago automašīnu satiksmes jau ir sākusi vibrēt mūsu daudzdzīvokļu māja. Ja ielu uz šo brīdi nav iespējams salabot, varbūt ir iespējams aizliegt tur pārvietoties smagajām automašīnām. P.S. Ņemot vērā, ka radio klausos bieži jau paredzu Jūsu noslīpētās komunikācijas spējas un atbildi, ka neko tuvākajā laikā nav iespējams darīt…. un smagās mašīnas tieši uz Braslas ielas ir vajadzīgas, jo tā viņām ir svarīga artērija…. Bet ja tiešām tā ir tik svarīga iela, tad taču to vajadzētu salabot?

 

Atbilde: Braslas ielai segumu atjaunot bija paredzēts vēl šajā būvsezonā, taču pēc iepirkuma procedūras pabeigšanas uzņēmumi apstrīdēja rezultātus. Attiecīgi šobrīd jāgaida Iepirkumu uzraudzības biroja ziņojums.

Ja lēmums būs labvēlīgs, iespējams vēl šosezon ielai segums tiks atjaunots.

1108 Kaspars Kasinskis 2014-07-01 14:46:55

Labdien! Reāli jāsakārto stāvvietu jautājums pie Rīgas Dzemdību nama. Bērna mājās vešanas dienu papildināja “brašo” pašvaldības policistu uzliktais sods. Atbraucot pēc bērna auto jānovieto (kaut kur), jādodasnokārtot rēķini ar RdzN, tad uz izsniegto dokumentu pamata vari tikt ielaists auto stāvvietā pie RDzN ieejas. Taču laikā līdz atļaujas saņemšanai nav reāli kur novietot auto. Cilvēki ir spiesti pārkāpt CSN, jo vienkārši fiziski nav vietas auto novietošanai. Protams, ātri vien klāt ir pašvaldības policisti – laba barošanās vieta, vai ne. Varbūt labāk, kā izsniegt Zolitūdes pensionāriem bezmaksas braukšanas biļetes, labāk sakārtot šādus jautājumus? Jeb tas nav tik izdevīgi, jo Zolitūdes elektorāts vēlēšanās svarīgāks?

Atbilde: Rīgas pilsēta nevar garantēt transportlīdzekļu novietošanu Dzemdību nama tiešā tuvumā, jo tas ir ļoti liels objekts ar daudzskaitlīgu personālu un kuplu apmeklētāju pulku, sakarā ar ko kādam būs jānovieto automašīna nedaudz tālāk kādā šķērsielā un jānoiet ar kājām noteikts attālums. Transporta plūsma uz Miera ielas ir ļoti blīva un katra nevietā atstātā automašīna ir uzskatāma par apgrūtinājumu pārējiem satiksmes dalībniekiem.

Rīgas pilsētas pašvaldības SIA „Rīgas Dzemdību nams” apzinās problēmu ar automašīnu novietošanu, tādēļ ir jau izstrādāts projekts
jaunas autostāvvietas izveidei, kas šobrīd vēl nav saņēmis finansējumu.
Šobrīd Rīgas Dzemdību namā ir pieejama maksas stāvvieta iestādes teritorijā
(cena: 1 euro/stundā, plašāka informācija: http://dzemdibu-nams.lv/media/attachments/Sadala_7_sp%C4%93k%C4%81_no_01.07.2014.pdf).

Savukārt personai, kas sagaida un nogādā mājās māmiņu un jaundzimušo, ir iespēja īslaicīgi novietot savu automašīnu pie galvenās ieejas bez maksas, apsardzei uzrādot mammas un bērna izrakstu no Rīgas Dzemdību nama.

 

0 Komentāri
Inline Feedbacks
View all comments

Aktualitātes