Par aktuālo Rīgā (18.12.14)

Par aktuālo Rīgā (18.12.14)

19.12.2014

#1219 Iedzīvotāja 2014-12-08 14:44:36

Ruses 14 bērnu rotaļu laukumā pusgadu atpakaļ noņemtas šūpoles. Kad atjaunos? 

Rīgas Pārdaugavas izpilddirekcija šogad  jūlijā veica kārtējo savā  apsaimniekošanā esošo bērnu rotaļu laukuma Ruses ielā 14  sakārtošanu – smilšu atjaunošanu, soliņu uzstādīšanu. Bērnu laukuma šūpolēm remonta un atjaunošanas darbi nebija nepieciešami.

Apsekojot atkārtoti rotaļu laukumu tika konstatēts, ka tajā  ir nozagts šūpoļu sēdeklis ar abiem ķēdes posmiem.

Šogad bērnu rotaļu laukumu remonta darbiem atvēlētie finanšu līdzekļi ir izlietoti, Ruses ielas 14 bērnu laukuma  šūpoles  tiks atjaunotas 2015.gada sākumā.

 

#1218 Pensionāre 2014-12-08 14:42:23

Mazās Nometņu ielas parks. Uzlikti jauni soliņi bez atzveltnēm. Kāpēc tā? Pensionāri ļoti neapmierināti, ka bez atzveltnēm. 

Pārveidojot Meteora dārzu par Kobes dārzu, atbilstoši mainīts ne tikai dārza nosaukums, bet arī tā aprises tiek veidotas austrumnieciskā stilā. Idejas autoru ieskatā, šādā stilā veidotā dārzā, soliņi bez atzveltnēm iederas labāk.

Tomēr, ņemot vērā iedzīvotāju iebildumus un rūpējoties par to ērtībām, nākamajā gadā esošie soliņi tiks nomainīti pret soliņiem ar atzveltnēm.

 

#1217 Mareks 2014-12-08 09:53:24

Labdien vēlreiz! Kādu laiku atpakaļ uzdevu jautājumu- kāpēc Rīgas satiksmes mikrobusiņi atļaujas brutāli pārkāpt CSN … Jūs tā veikli novēlāt šo – ka tas nav Jūsu pārziņā… Papildināšu jautājumu- tie paši 233 maršruta busiņi un 19 trolejbusi sastrēgumos pārkāpj CSN apdraudot pasažieru dzīvības… Vai tiešām šie mikriņi kurus nodrošina privāts uzņēmums par to kvalitāti , drošību u.t.t neatbild pasūtītājs- attiecīgi RS un Rīgas Dome , ja notiks tiešām kas nelāgs kurš būs atbildīgs – šoferis vai arī pasūtītājs- kurš neseko kā tiek izpildīts pakalpojums??? Pie reizes saucamie “nelegālie” EKO busi- savus “šrotus” sapūšanai atstājuši uz Ozolciema ielas 18, tur neko nevar darīt?

Visiem ceļu satiksmes dalībniekiem, tajā skaitā Rīgas satiksmes transporta līdzekļu vadītājiem un Rīgas mikroautobusu šoferiem, ir jāievēro ceļu satiksmes noteikumi. Par ceļu satiksmes ievērošanu jāatbild pašam vadītājam, protams individuāli gadījumi tiek pārrunāti ar katru vadītāju atsevišķi. Tāpat, gadījumā, ja tas netiek darīts, sodīšana ir Ceļu policijas kompetencē. Lai strādātu ar individuāliem gadījumiem, nepieciešama konkrēta informācija – kursēšanas diena un laiks un transporta borta vai reģistrācijas numurs.

Cīņā ar nelegālajiem pārvadātājiem var palīdzēt tikai likumdošanas sakārtošana, kas ir Saeimas kompetencē.

 

#1216 Anna Eglīte 2014-12-03 19:08:42


Rīgai pietiek līdzekļu, lai vestu un uzstādītu egli Briselē. Kā tas nākas, ka vienā no Purvciema bērnudārziem vecākiem par savu naudu jāsametas eglei (fiziskai), lai to novietotu dārziņa zāle? Turklāt šī tradīcija ir ne pirmo gadu!!! Vai nepietiek jau ar to, ka vecākiem jāatvēl JOPROJĀM nauda tualetes papīra un salvešu iegādei.

Vecākiem nav par saviem līdzekļiem jāpērk saimniecības preces bērnudārzā vai, kā minēts šajā gadījumā, egle. Bērnudārza administrācijai šie tēŗiņi ir jāieplāno no pašvaldības budžeta līdzekļiem. Tas ir iestādes finanšu plānošanas jautājums. Saimnieciski domājot, var iegādāties mākslīgu eglīti, kas kalpos vairākus gadus.

 

#1215 Imants Bumbuļola 2014-12-03 18:54:55

Labvakar Ainār un Andri! Man ir divi jautājumi:

1.Vai nebija iespējams izvēlēties citu atbērtnes vietu Salu tilta būvniecības procesu organizēšanai un kura jūsu pārraudzītā Rīgas iestāde to saskaņoja? Šobrīd atbērtne ir izveidota pretim Piemiņas zīmei “Acis” Zaķusalā. Vai tiešām visā Zaķusalā nebija cita vieta, kur to izvietot?

2. Lucavsalas atpūtas pārkā šobrīd tiek veikta gājēju celiņā pārbūve. Kādēļ sākotnējā projektā uzreiz nebija iekļauta celiņa izbūve ar atbilstošu segumu, nevis “lielas frakcijas koka skaidām”? Šobrīd nesen izbūvētais celiņš tiek pilnībā demontēts un tā vietā būvēts jauns un līdz ar to iepriekš būvniecībā ieguldītā Rīdzinieku nodokļu nauda tiek izmesta vējā…

 

  1. Vēršam klausītāja uzmanību, ka būvdarbi ir īslaicīgi un būvobjektam nepieciešama vieta, kur nogādāt būvmateriālus.

Pirms tam tika veikti visi saskaņošanas darbi ar attiecīgajām valsts un pašvaldības iestādēm. Tāpat vēršam uzmanību, ka būvnieki ir instruēti, ka šis ir piemineklis un ir jānodrošina droša piekļūšana pie pieminekļa ikvienam, kas to vēlas.

Būvuzņēmēji, kas veic darbus uz Salu tilta to ir ņēmuši vērā un vasarā, kad bija aktīvā sezona arī veica uzkopšanas darbus ap pieminekli, tai skaitā zāles pļaušanu.

Kā jau minējām, šie darbi ir īslaicīgi un pēc būvdarbu veikšanas viss tiks atjaunots iepriekšējā stāvoklī.

  1. Atbildot uz jautājumu par to, kāpēc Lucavsalas labiekārtotajā ziemeļu daļā vispirms tika ierīkoti koksnes šķeldas celiņi un tikai tagad uzsākta pastāvīgu gājēju celiņu izbūve, vēršu uzmanību uz to, ka pirms projekta realizācijas uzsākšanas pilsēta bija izvēles priekšā, jo jautājums bija par prioritātēm un pakāpeniskumu. Rīgas dome finansiālu apsvērumu dēļ nevarēja realizēt visu projektu uzreiz, tāpēc izvēlējās to darīt pakāpeniski – katru gadu iespēju robežās veltot līdzekļus kādas parka sastāvdaļas veidošanai.

Ierīkotais zāliens, apgaismojums un pagaidu seguma celiņi jau 2012.gadā tīri vizuāli Lucavsalas Ziemeļu daļas teritorijai piešķīra sakārtotas vides iespaidu, kas atšķīra bijušo mazdārziņu brikšņu un būdu teritoriju no parastas pļavas.

Ja projekta realizāciju sāktu ar pastāvīgu celiņu izbūvi, tad uzreiz nebūtu iespējams veltīt nepieciešamo finansējumu bērnu rotaļu laukumu, sporta aktivitāšu zonu, pludmales un glābšanas posteņa ēkas izveidei.

Savukārt, ja netiktu ierīkoti pagaidu koksnes šķeldas celiņi, tad gājēju un apkalpojošā transporta plūsmas virzītos haotiski un visdrīzāk lielā mērā ciestu ierīkotais zāliens, kura pastāvīgai atjaunošanai būtu jāizdod papildus nauda. Koksnes šķeldas celiņi pietiekami labi sastrukturē vidi zonās un novērš dubļainības izpausmes.

Šādu celiņu pluss ir salīdzinoši zemās ierīkošanas izmaksas un ātras izveides iespējas, ko, pateicoties SIA „Rīgas meži”, varēja nodrošināt sašķeldojot tālākai kokmateriālu ražošanai nederīgu nestandarta koksni (resnos zarus, līkos stumbrus, pilsētas apstādījumu apsaimniekošanā nozāģētos zarus un tml.). Protams mīnuss ir šo celiņu īsais mūžs – maksimums 2-3 gadi. Paredzot pastāvīgo celiņu izbūves sākšanu, 2014.gada pavasarī koksnes šķeldas celiņu segums netika atjaunots ar papildinošu kārtu.

Esam pārliecināti, ka šodien pajautājot  rīdziniekiem: kas būtu bijis labāk –  pastāvīgi celiņi vispirms un bērnu laukumi tikai 2015. gadā  vai bērnu laukumi un pagaidu celiņi  vispirms un pastāvīgi ceļi – 2015.gadā?, lielākā daļa piekristu, ka pilsēta ir izvēlējusies labāko variantu projekta realizācijas secībai.

Līdz ar to nevar piekrist apgalvojumam, ka iepriekš šķeldas ceļu izveidē ieguldītā rīdzinieku nodokļu nauda tikusi izmesta vējā. Šos celiņus lietoja un tie kalpoja rīdziniekiem un pilsētas viesiem veselas trīs sezonas un tagad tos nomainīs pastāvīgi celiņi, kas kalpos un pildīs savu funkciju daudz ilgāk.

 

#1214 Gatis Dundurs 2014-12-02 20:28:16

Rīgas centrā atrodas liela mācību iestāde – Rīgas Natālijas Draudziņas vidusskola, kuras mācību telpu stāvoklis ir nožēlojams un inženierkomunikācijas nolietotas. Gadu no gada tiek solīts skolu kapitāli remontēt (ja atradīsies finanses), bet tālāk par solījumiem nav tikts. Kādēļ finanses tiek atrastas gan maziem gan lieliem remontiem citām pilsētas skolām (bieži vien mazākumtautību). Cik noprotu tagad kapitālais remonts pat netiek vairs solīts, tas ir pārtapis par vairākos etapos (vasaras mēnešos realizējamos) sadalītu kosmētisko remontu. Kādēļ vērojama šāda attieksme, vai skolu ir izlemts slēgt? Ja nē, tad kāpēc gadu no gada tiek atlikts skolas kapitālais remonts. P.S. Pāris gadus atpakaļ Nils Ušakovs solīja,ka pēc kapitālā remonta skola būs pati modernākā un lielākā vidusskola Rīgas centrā. Kad piepildīsies šis solījums? 

Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departaments informē, ka šo skolu nav plānots slēgt.

Rīgas domes Īpašuma departaments 2015.gadā ir ieplānojis realizēt Rīgas Natālijas Draudziņas vidusskolas viena stāva vienkāršotās renovācijas darbus, kura ietvaros tiks veikta arī visu inženiertīklu nomaiņa, kā arī grīdas seguma, apgaismojuma sakārtošanas, durvju nomaiņas un sienu/griestu līdzināšanas un krāsošanas darbi. Šos būvdarbus ir ieplānots realizēt nākamā gada vasaras mēnešos, kas ir iespējamais laiks, lai nebūtu jāpārtrauc izglītības iestādes darbība.  Līdzīgi darbi tiks turpināti arī nākamajos gados, lai nebūtu jāpārtrauc izglītības iestādes darbība. Ar līdzīgu veidu darbiem ir sakārtotas jau vairākas Rīgas skolas, kā piemēram:  Rīgas Angļu ģimnāzija, J.G.Herdera Rīgas Grīziņkalna vidusskola, Rīgas 3.ģimnāzija, Rīgas 72.vidusskola, Rīgas 13.vidusskola.

 

#1213 Zintis 2014-11-28 10:22:42

Šobrīd K.Ulmaņa gatves posmā starp “Spici” un Vienības gatvi nekursē nekāds pilsētas sabiedriskais transports. Varbūt būtu lietderīgi izveidot autobusa (vai vismaz mikroautobusa) maršrutu no Imantas, Zolitūdes vai lidostas uz Ķengaragu vai Pļavniekiem – pa K. Ulmaņa gatvi, tad gar Ziepniekkalnu un tālāk pāri Dienvidu tiltam? 

Rīgā ir 58 apkaimes un no un uz katru apkaimi izveidot tiešos savienojumus nav iespējams, tāpēc Rīgā maršruti ir plānoti tā, lai ar vienu pārsēšanos varētu nokļūt sev vēlamajā galapunktā. Paralēli K.Ulmaņa gatvei tiek apkalpoti visi tuvumā esošie rajoni un izbraukt vienkārši pa maģistrāli, nevis dzīvojamajiem rajoniem, ir nepareizi. Jāmin arī tas, ka Rīgas satiksme nav saņēmusi sūdzības no šo apkaimju iedzīvotājiem par sliktu nodrošinājumu ar sabiedrisko transportu.

 

0 Komentāri
Inline Feedbacks
View all comments

Aktualitātes