Par aktuālo Rīgā (12.02.15)

Par aktuālo Rīgā (12.02.15)

13.02.2015

 

 

#1262 Ivo 2015-01-21 18:07:19

Sākšu ar patīkamo, paldies ka salabojāt Jūrmalas gatvi. Savādāk varēja braucot noslīgt jo iepriekšējie kas bija likuši klājumu bija pāris lūkas aizlējuši. Taču jautājums ir par krustojumu Jūrmalas gatve/Zolitūdes iela/Kurzemes prospekts. 1. Kāpēc tika noņemts metāla konstrukcijas no krustojuma malas kur ir 112 nummurs. 2. Mājā ik pa brīdim sienā atduras kāda mašīna, pēdējā šovasar, kuras dēļ tagat tiek atjaunots ķieģeļu mūrējums. Par cik metāla malas noņemtas mēs tagat varam vēl kādu sagaidīt. 3. Gājēju pāreja uz Zolitūdes ielas ir nesamērojami plata, un nav norobežojošās metāla konstrukcijas. Pa to pašu plato gājēju pāreju ar automašīna BMW iekrēja mājā, tikai knapi ar spoguli aizķerot luksafora stabu. 4. Ejot pāri Jūrmalas gatvei pie 112 nummura Gājēju pāreja ar tika salabota jo tika izbūvēts celiņš no Kurzemes prospekta, skaisti asfaltēts, taču cilvēkiem ir jābrin pa dubļiem jo celiņs pie gājēju pārejas ir noslīcis sniega ūdeņos. 5. Tika pacelta apmale un ierīkota zaļā zona ceļa malā pie 112 nummura, tur to izbrauc Satiksmes mikroautobusi, lai izlaistu pasažierus. Tas tā bija senāk kad nebija pacelta apmale, un notiek tagat, taisot dubļus vietā kur nekad nebūs zālītes. Varbūt var ko mainīt jo par cik 1 stāvā atrodas veikals preču piegādāji ar brauc pāri apmalei.

Tā kā objekts vēl nav nodots ekspluatācijā, šī vēl ir uzskatāma par būvniecības zonu. Līdz ar pavasari sadalošā barjera tiks atjaunota un pie nama Nr.112 arī tiks uzstādīta barjera.

Jūrmalas gatvē visi darbi tiek veikti pēc Latvijas Republikā noteiktajiem standartiem, savukārt apmales tiek līdzinātas, nevis, lai preču piegādātājs var ērti piebraukt pie veikala, bet gan, lai atvieglotu pārvietošanos gājējiem, māmiņām ar bērnu ratiņiem, invalīdiem un velobraucējiem.

Satiksmes infrastruktūras uzlabojumi tiek veikti un pielāgoti satiksmei un gājēju plūsmai, nevis komercdarbībai. Kā esat pamanījuši, izbūvēta ietve, kuras iepriekš atsevišķos posmos pat nebija, arī pārējā infrastruktūra ir pilnībā atjaunota.

 

#1261 Ieva 2015-01-21 16:53:18

Labdien!Vēlos atgriezties pie jautājuma par biļešu neizsniegšanu mikroautobusos, jo nu šajā jautājumā tiešām tiek nekaunīgi melots acīs skatīdamies. Es katru vakaru braucu no Latvijas Universitātes Raiņa bulvārī uz mājām Sarkandaugavā un arī dienas laikā nereti izvēlos tieši 200 vai 224 mikroautobusu virzienā uz centru, bet tā kā norēķinos skaidrā naudā man NEKAD netiek izsniegta biļete. Šķiet patiešam nekaunīgi apgalvojumi, ka tas ir tikai atsevišķu šoferu “niķis”, jo šoferi mainās, bet biļetes kā nedod tā nedod, pie tam pārāk jau sagatavojušies ir šie šoferi, ja jau tā nav uzņēmuma prakse, jo tiem ir gan speciālās somiņas vai krūzītes, kur eiro monētiņas samest, gan speciāls skaitītājs ap kaklu, kuru uzspiež pie katra iemestā latiņa, lai vakarā var “grāmatvedību savilkt”. Kas īsti kontrolē šo biļešu došanu/nedošanu? Kāpēc NEKAD nav manīta kontrole tajos? Pie tam, kā jūs skaidrojat faktu, ka acīmredzot uzņēmums vienkārši negrib noskaidrot patiesību vai gluži vienkārši to zina, jo šajos busiņos taču ir novērošanas kameras un vai tad tajās neredz vai šoferis izsniedz biļeti vai nē? Tad taču varētu pavisam vienkārši pārbaudīt šo situāciju. Tā taču ir visparastākā zagšana! Un skaidrs, ka tagad sanāk, ka tiek paceltas cenas, kaut reāli, ja visas eiro monētiņas legāli ienāktu uzņēmumam, tad iespējams tās varētu pat samazināt.

Pilnsabiedrība “Rīgas Mikroautobusu Satiksme” paskaidro, ka ir izmēģinājusi visas iespējas cīņā ar biļešu neizsniegšanu. Šī brīža situācija ir tāda, ka tikai kopā ar mūsu pasažieriem un kopā ar RP SIA „Rīgas satiksme” situācija ir atrisināma. Ar E-taloniem, kas iegādāti no šā gada 1.februāra varēs braukt gan RP SIA „Rīgas satiksme” sabiedriskajā transportā, gan arī pilnsabiedrības “Rīgas Mikroautobusu Satiksme” minibusos. Šādā veidā tiks atvieglota pasažieriem iespēja ar E-talonu norēķināties minibusos. Izņēmuma gadījumā, ja pasažierim nav E-talona, tad biļeti pie vadītāja varēs iegādāties par 2 €. Palielinoties e-talonu skaitam, samazināsies skaidras naudas aprite kā arī samazināsies risks, ka netiek izsniegts braucienu apliecinošs dokuments. Uzlabosies satiksmes drošība, jo minibusu vadītāju primārais pienākums ir nodrošināt pasažieru pārvadāšanu. Tāpat, palielinoties E-talonu skaitam, ar lielāku precizitāti tiks veikta reisu izpilde.

 

#1260 Kristaps 2015-01-21 12:10:21

Vai palielinot cenas Rīgas Satiksmes transportos uzlabosies arī tīriba tajos, jo palielinot cenas, tomēr būtu janodrošina ari labāks komforta līmenis? Kā piemēru varu minēt 10.tramvaju, kuros nepatīkama smaka jau ir tā ieēdusies, ka ir gandriz neizturama pie tam ja vel ir jabrauc ilgs ceļa posms.

Sabiedriskais transports tiek tīrīts katru dienu, kad tas atgriežas pēc reisu izpildes. Papildus tam, vienu reizi mēnesī tiek veikta pilna transporta dezinfekcija un apstrādāts salons ar speciāliem dezinficējošiem līdzekļiem, kuru iedarbība ir aptuveni viens mēnesis. Jānorāda, ka sabiedriskajā transportā brauc tieši tās pašas personas kā staigā pa ielu. Gadījumā, ja salonā ir persona, kura traucē pārvietoties, lūdzam doties pie vadītāja un ziņot par šādiem gadījumiem, vadītājs pa to informēs dispečeru un tiks piesaistīta policija.
#1259 kamkams 2015-01-20 13:23:02

Rīgas domei nevar nosegt visas atlaides RS tāpec tā pacels sabiedriskā transporta cenu. Kāds pamatojums ir celt mikriņu cenu, jo tie nesaņem dotācijas un to izdevumi saistībā ar degvielas cenām ir tikai samazinājušies. 2014 gada februārī Nils Ušakovs teicis apollo ka “uzņēmums līgumā garantējis cenu, pie kuras tam būs jāpaliek” kas ir mainījies? Vai nav prātīgi rīkot jaunu konkursu, cita kompānija varbūt var piedāvāt zemāku cenu?

Pāris gadus atpakaļ tika rīkots atklāts iepirkumu konkurss, kurā varēja pieteikties ikviens pārvadātājs, kurš atbilda izvirzītajiem noteikumiem, taču interesents bija tikai viens – Pilnsabiedrība “Rīgas Mikroautobusu Satiksme” (RMS). Iepirkumu līgumā noteikts, ka RMS tarifs tiek piesaistīts RP SIA „Rīgas satiksme” (RS) tarifam, tādējādi mainoties RS tarifam, mainās arī RMS tarifs.

 

#1258 db 2015-01-18 22:15:54
Nevaru neatgriezties pie iepriekšējiem jautājumiem #1227 db 2014-12-17 10:50:31 un #1211 db 2014-11-25 20:39:52, jo padomju laiki ir pagājuši un demagoģija vairs nestrādā. Neviens normatīvais akts vai kāda dzīvokļu īpašnieku daļa nav pilnvarojusi RNP izdomāt un realizēt arvien jaunas cūcības „savu pakalpojumu veidā”, kurus dzīvokļu īpašnieki ir spiesti apmaksāt vai arī noraidīt sapulcē ar 50% + 1 īpašnieka balsi, kuru sasaukt ir izcili grūti. Kāpēc jāiet caur aizliegumiem? Loģiskāk ir strādāt ar uzdevumiem, deleģējumiem! Arī šajā konkrētajā gadījumā: 1. Neviens nav lūdzis vai pilnvarojis RNP atkāpties no sākotnējās caurlaižu izsniegšanas kārtības, kāda tika pieņemta iepriekšējā apsaimniekotāja darbības laikā un uz ko iepriekš stingri uzstāja arī pats RNP – uz vienu dzīvokli: ja ir auto = 1 caurlaide + 1 viesu caurlaide. 2. Sākotnēji RNP caurlaides izsniedza bez maksas, kas arī loģiski, jo par vizītkarti 2x lielāks ielaminēts papīrītis nevar maksāt vairāk par 0,10 eiro. 3. Kāds pamatojums ir izcenojumam 9,99 eiro par laminēto papīrīti ar derīguma termiņu uz gadu un tādu pašu cenu čipotajai gadu derīgai caurlaidei, ko pēkšņi sāk tirgot RNP? 4. Kur ir dzīvokļu īpašnieku lēmums par šādu maksas caurlaižu ieviešanas akceptu, turklāt bez skaita ierobežojuma viesa statusa caurlaidēm dzīvokļa īpašniekam pat bez auto? 5. Smieklīgi, bet vai šāda papīrīša 100 kārtīgā peļņa ir par iemeslu tam, ka šo „svarīgo” dokumentu ir tiesīgs parakstīt tikai RNP valdes priekšsēdētājs, kas, protams, sekmē RNP klientu apkalpošanas centru apmeklētības rādītāju uzlabojumu un apkalpoto iedzīvotāju skaita izaugsmi? 6. Es ļoti ceru, ka Jums, Amerika kungs, ir saprotams, par ko ir runa, un, ja RNP turpinās savu jaunradi esošo „pakalpojumu” pilnveidošanā un jaunu ieviešanā bez neviena jautājuma iedzīvotājiem, tad dzīvokļu īpašniekiem nāksies pieņemt lēmumu, ka „RNP nav tiesīgs uzsākt nevienu jaunu darbību bez dzīvokļu īpašnieku likumīga balsojuma”, jo pretējā gadījumā īpašnieki tik spēs organizēt sapulces, lai noraidītu kārtējo RNP „pakalpojumu mūsu visu labā”! 7. Iespējams, dzīvokļu īpašnieku aizsardzības nolūkā apsaimniekotāju jaunrades procesi būtu jāierobežo ar MK noteikumiem vai pat likumu grozījumiem. Ar cieņu, arodbiedrības „LABA” biedrs. 

Uz šo jautājumu atbilde pēc būtības ir sniegta pie jautājumiem Nr.#1227 un #1211. Transportlīdzekļu iebraukšanas un stāvēšanas atļauju izgatavošana nav SIA „Rīgas namu pārvaldnieks” pamatnodarbošanās.

Papildus skaidrojam, ka minēto caurlaižu cenas veidojas no šādām izmaksām:

–         klientu apkalpošanas nodaļu speciālistu, kurjera un finanšu uzskaitvedības nodaļas darbinieku algas;

–         kancelejas preču/materiālu un iekārtu izmaksas;

–         informācijas tehnoloģiju programmu uzturēšana;

–         transporta izdevumi;

–         virsizdevumi.

Atkārtoti norādām – ja dzīvojamās mājas dzīvokļu īpašniekus neapmierina pašreizējā kārtība, kādā SIA „Rīgas namu pārvaldnieks” izsniedz transportlīdzekļu iebraukšanas un stāvēšanas atļaujas, dzīvojamās mājas dzīvokļu īpašnieku kopībai ir tiesības noteikt jaunu kārtību atļauju izsniegšanai, piemēram, atļauju izgatavošanu un izsniegšanu, veicot paši saviem spēkiem, vai uzticot kādai konkrētai personai, attiecīgi pielāgojot ceļazīmes jaunajai kārtībai.

 

0 Komentāri
Inline Feedbacks
View all comments

Aktualitātes