Par aktuālo Rīgā (12.03.15)

Par aktuālo Rīgā (12.03.15)

2015. gada 13. marts


 

#1292 Jānis Vienolis 2015-02-13 13:45:04

Labvakar. Vai nav iespējams uzturēt kaut cik sakarīgā kārtībā atlikušās divas Salu tilta brauktuves abos virzienos? Es saprotu, ka tilts šobrīd tiek rekonstruēts un brauktuves tiks demontētās, bet šobrīd abos virzienos brauktuvei ir izveidojušās lielas bedres, kas kombinācijā ar sašaurinātajām joslām veido šauru “slaloma trasi”…., kāpēc cilvēkiem ir jālauž savas mašīnas?

Arī jautājumā minētā teritorija ir uzskatāma par būvdarbu zonu. Diemžēl autovadītājiem jārēķinās ar neērtībām līdz šī gada beigām. Nebūtu lietderīgi un neracionāli šobrīd investēt nodokļu maksātāju naudu asfalta seguma atjaunošanā, ja pēc 2 mēnešiem tiks demontēts segums un veikti tilta apakškārtas un betona konstrukcijas renovācija.

 

#1291 Andris Leja 2015-02-11 16:32:18

Par sabiedrisko transportu. Iespējams, ka Amerika kungs nav īstais adresāts šim jautājumam, bet gribētu aktualizēt tēmu par Rīgas sabiedriskā transporta kursēšanas paradumiem. Proti, pārvietojos pa Rīgu gan ar auto, gan velo, gan kājām, gan sabiedrisko un no visām šīm pozīcijām esmu novērojis, ka gandrīz katrā reizē sastopos ar situāciju, kad sabiedriskais transports šķērso krustojumu pie aizliedzošā luksofora signāla. Piemēram, tramvajs 13. janvāra ielas un 11.novembra krastmalas krustojumā, autobuss Uzvaras bulvāra un Valguma ielas krustojumā, autobuss uz Bauskas šosejas pie pagrieziena uz Valdlauču pusi. Vai uzskatāt, ka tas ir normāli, ka pasažieri samaksā par braucienu, bet vienlaicīgi riskē ar savu veselību, ja, nedod Dievs, kāds cits satiksmes dalībnieks nepaspēs noreaģēt, lai apstātos un neizraisītu sadursmi ar sabiedriskā transpora līdzekli.

Visiem sabiedriskā transporta līdzekļu vadītājiem, tāpat, kā ikvienam ceļu satiksmes dalībniekiem, ir jāievēro ceļu satiksmes noteikumi. Gadījumā, ja tas netiek darīts, aicinām ziņot policijai vai Rīgas satiksmei, norādot precīzus datus: datumu, laiku, transporta borta numuru un pārkāpuma vietu. Minētos datus aicinām sūtīt uz info@rigassatiksme.lv, kur sūdzība tiks piereģistrēta un veiktas pārrunas ar vadītāju.

 

#1290 Andris Leja 2015-02-11 16:21:52

Gan es, gan citi klausītāji šo jautājumu ir uzdevuši. Tas ir jautājums par institūcijām, kas veic remontdarbus caurulēm, komunikācijām utt. un pēc tam uz ielām remontdarbu vietās veidojas iesēdumi, bedres utt. asfaltā. Atbilde no Amerika kunga puses vienmēr ir vienāda – ir noteikts, ka ir garantijas laiks, būvniekam pa saviem līdzekļiem jāizlabo nekvalitātīvais segums utt. Varbūt pietiks tukši runāt, kas ir noteikts un kas, kuram būtu jādara, pie tam nepieminot pat termiņu, kādā būvniekam ir jānovērš konstatētā nepilnība. Varbūt ir vērts izveidot un uzturēt interaktīvu karti, kur būtu redzamas vietas, kur kāds ir kaut ko racis (to taču visu saskaņo ar pašvaldību ?) un jebkuram būtu iespēja šajos remontdarbu punktos pievienot komentāru, ka, piemēram, asfalts sācis iesēsties. Attiecīgi kontrolējošā institūcija varētu aizbraukt dabā apskatīties un, ja ir pamatojums, tad pieprasīt būvniekam sataisīt skādi. P.S. – parasta karte, kur iedzīvotāji atzīmēs nekvalitatīvās vietas, šoreiz nederēs, jo pieļauju, ka vairums tiks atzīmētas vietās, kur remontdarbi veikti pirms 10 gadiem un tagad ir sabrucis asfalts.
Rīgas pilsētas pašvaldības saistošie noteikumi paredz, ka visiem pazemes komunikāciju valdītājiem, kuri remontdarbus veikuši nepiemērotos apstākļos, „lauzumu” vietas jāpārlabo līdz maija 15.datumam. Diemžēl, jāatzīst, ka tas, cik kvalitatīvi šī prasība tiek izpildīta ir atkarīgs no uzņēmumu goda prāta.

Rīgas domes Satiksmes departaments regulāri veic pārbaudes, lai konstatētu vai lauzuma remontdarbi atbilst visiem noteikumiem un prasībām.

Satiksmes departaments šobrīd jau strādā pie idejas par interaktīvas kartes veidošanu. Šajā kartē tiktu ietverta informācija par daudz un dažādiem ar satiksmes infrastruktūru saistītiem jautājumiem, sākot no bedrēm līdz pat rekomendācijām par velojoslu izbūvi. Paldies par jūsu redzējumu, esam priecīgi, ka domājam vienādā virzienā!

 

#1289 Sarmīte 2015-02-11 13:18:49

Vai Rīgā tuvākajā laikā beidzot ir plānots ieviest 1h biļeti? Manuprāt absurda ir situācija, kad viens brauciens maksā tik dārgi, kaut vai nobrauc 2 pieturas. Objektīvi būtu par šo cenu ja varētu braukt 1 braucienu un vai 1h. Skaidrs, ka Rīgas satiksmei šāda 1h biļete nav izdevīga.

Rīgas satiksme regulāri seko līdzi biļešu klāsta pilnveidošanai un jau šobrīd tirdzniecībā ir pieejamas dažādas laika biļetes: 24 stundu biļete, 3 dienu un 5 dienu biļetes. Vairākkārt ir domāts arī par vienas stundas biļeti, taču šobrīd Rīgā ir salīdzinoši neliels skaits sabiedriskā transporta joslu, tāpēc sabiedriskai transports ir pilnībā atkarīgs no situācijas uz ceļa. Gadījumā, ja ir negadījums vai sastrēgums, sabiedriskais transports tajā stāv un nevar turpināt ceļu, tādejādi varētu rasties situācijas, kad pasažieris ar stundas biļeti ir plānojis izbraukt vairākos transporta līdzekļos, bet no Rīgas satiksmes neatkarīgu iemeslu dēļ izbraucis tikai vienā. Ņemot vērā iepriekš minēto, pasažierim varētu rasties vairāk neērtības, nekā ērtības un ieguvumi.

 

#1288 Verners 2015-02-10 23:43:15

Kā tiek sastādīti sabiedriskā transporta grafiki? No Centra uz Purvciemu pa vienu līniju pārklājas maršruts 18. un 23. trolejbusam un 5.autobusam līdz pašam Purvciemam. Kāpēc vakara stundās un brīvdienās ar apskaužamu regularitāti visos šajos trijos vai abos trolejbusu maršrutos iet viens transports aiz otra. Piemēram darbadienās neilgi pēc 21:00 vienlaikus iet 23., 18. trolejbuss un 5. autobuss, pēc tam seko 15-20 minūšu pauze. Sanāk, ka 1. atnākušais transports ir piebāzts, bet nākamais tukšs. un ja nav paveicies stāvi 20 minūtes un gaidi.

RP SIA „Rīgas satiksme” informē, ka, sastādot kustības sarakstu, katram maršrutam kā galvenā prioritāte tiek izvirzīts pēc iespējas vienmērīgs kustības intervāls maršruta ietvaros un tikai tad koordinācija ar pārējiem sabiedriskā transporta maršrutiem. Jāatzīmē, ka maršrutiem ir dažādi galapunkti, apkalpotās ielas un maršruta garumi, turklāt ne visi pasažieri var savā galamērķī nokļūt ar jebkuru no šiem trim maršrutiem. Kā piemēru varam minēt, ka, veicot koordināciju starp visiem maršrutiem, nāktos palielināt kustības intervālu 5.autobusa maršrutā, tādejādi pasažieriem, kuriem piemērots ir tikai šis maršruts, nāktos pieturvietā pavadīt ilgāku laiku un maršrutā tiktu veidots nevienmērīgs intervāls. Tāpat vēlamies atzīmēt, ka koordināciju starp maršrutiem ietekmē arī kustības intervāls katrā no maršrutiem un, tā kā šajos sabiedriskā transporta maršrutos kustības intervāls ir atšķirīgs, tad koordināciju pilnīgi visos reisos nav iespējams nodrošināt. RP SIA „Rīgas satiksme”, veicot izmaiņas kustības sarakstos, arī turpmāk veiks koordināciju starp šiem sabiedriskā transporta maršrutiem savu iespēju robežās, lai nepasliktinātu situāciju katra maršruta pasažieriem.

 

#1287 Dace 2015-02-08 21:39:13

Labdien. Dzīvoju Krāsotāju ielā. Jautājumi. 1. Kāpēc ir apstājušies decembrī sāktie ietves remontdarbi visas Krāsotāju ielas garumā? 2. Kas notiks ar bijušo policijas ēku Tallinas un Krāsotāju ielu stūrī? 3. Vai Ziedoņdārza un Grīziņkalna rekonstrukcija notiek plānotajos termiņos? Bērni ļoti gaida!!! Kāpēc parkos jāmaina asfalts pret bruģi? Tas traucē braukt ar velo un skrituļslidām.

  1. Darbi nav apstājušies, šobrīd ir pabeigta apgaismojuma trases ierīkošana un pamatņu izbūve apgaismes stabiem, pēc kā sekos apgaismes kabeļu ievilšana un stabu, tajā skaitā gaismekļu, uzstādīšana.
  2. Nekustamais īpašums Tallinas ielā 86, Rīgā, kadastra Nr. 0100 034 0140, ierakstīts zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 3485, nekustamais īpašums sastāv no: zemes vienības 2219 m2 platībā, administratīvas ēkas (turpmāk – Ēka) un 3 garāžām. Īpašuma tiesības uz nekustamo īpašumu zemesgrāmatā reģistrētas Valsts AS „Valsts nekustamie īpašumi” (turpmāk – Īpašniece).

Rīgas domes Īpašuma departamenta darbinieki veica Ēkas apsekošanu un konstatēja, ka Ēka atrodas sliktā vizuālā stāvoklī.

Departaments ar 27.087.2014. vēstuli lūdza Īpašnieci līdz 01.10.2014. izteikt rakstveida viedokli par turpmākajām darbībām ar Ēku.

Īpašniece ar 30.09.2014. vēstuli informēja, ka, tiek organizēti darbi, kas saistīti ar Ēkas fasādes sakārtošanu, fasādes špaktelēšana un krāsošana tiks uzsākta 2015.gada pavasarī.

Gadījumā, ja sapratīgā termiņā Īpašniece neveiks Ēkas sakārtošanu Rīgas domes Vidi degradējošu būvju komisija izskatīs jautājumu par Ēkas klasifikāciju nekustamā īpašuma nodokļa vajadzībām.

  1. Darbi notiek plānotajā laika grafikā, protams, šobrīd darbus ietekmē arī laika apstākļi, taču iepriekš noteiktais, ka parks būs pieejams līdz ar 2015. gada jūniju paliek spēkā. Ziedoņdārza pamatā tiek pielietots bruģakmens, kam ir noapaļotas kantes, kas nozīmē, ka salaiduma vietas veidojas ar zināmu atstarpi. Taču šīs atstarpes tiks aizpildītas ar rupjākas frakcijas smilti un blietētas, proti, lai maksimāli novērstu atstarpes gan vizuāli, gan fiziski. Seguma nomaiņa tika veikta pamatojoties gan uz to nolietojumu, gan nepieciešamību izbūvēt no jauna nolietotās inženierkomunikācijas. Bruģa segums tika izvēlēts, lai aizvietotu gan pirms tam vizuāli nepievilcīgo, gan neviendabīgo segumu, papildus jānorāda, ka plānošanas un arhitektūras uzdevums paredzēja neizmantot iesegumam asfaltu.

Jautājumu par bruģa segumu vai asfalta ieklāšanu pie parku rekonstrukcijas vai jaunbūves parasti izlemj projekta autori, protams, konsultējoties ar attiecīgo pasūtītāju un/vai apsaimniekotāju.

Katram seguma veidam ir savas priekšrocības un trūkumi.

Pēdējā laikā asfalta segumu nomaina ar bruģa segumu pilsētas centrā, jo bruģis ir videi, līdz ar to arī cilvēkiem draudzīgāks materiāls. No asfalta, īpaši vasarās vērojami bitumena izgarojumi, kas nav videi un cilvēkam labvēlīgi.

 

0 Komentāri
Inline Feedbacks
View all comments

Aktualitātes