Par aktuālo Rīgā (30.09.15)

Par aktuālo Rīgā (30.09.15)

2015. gada 5. maijs

#1342 Reinis 2015-04-09 12:32:48

Labdien vēlreiz! Atraucoties uz komentāru jautājumam #1257 Kā jau rakstīju, tas novērojums, kam sabiedriskais transports neizmanto tam paredzēto joslu ir uz Raiņa bulvāra. Tas, iespējams, notiek dēl sliktā ceļa seguma, bet ne tāpēc ka sabiedriskajam transportam vajadzētu kaut kur nogriesties. Šajā krustojumā nogriešanās pa kreisi uz Barona ielu nav atļauta. Un pārbraucot pāri Barona ielai sabiedriskais transports atgriežas savā joslā, jo viņiem tur ir pietura! Vai būtu iespējams palūgt šiem vadītājiem izmantot savu joslu, lai būtu mazāk sastrēgumu un mazāk stresa! Paldies!

Vēlreiz paldies par informāciju, situācija noteikti tiks pārrunāta ar vadītājiem kopumā. Lai varētu vērtēt individuāli vadītāju darbu un reaģēt uz iespējamiem pārkāpumiem, lūdzam sabiedrību būt aktīvai un novērojot kādu konkrētu transporta līdzekli, kas pārkāpj noteikumus, lūdzam ziņot Rīgas satiksmei rakstot uz info@rigassatiksme.lv un norādot precīzus datus – laiks, datums, transporta borta numurs.

 

#1341 Reinis 2015-04-09 12:18:11

Labdien, Atsaucoties uz Jūsu komentāru jautājumam #1250, kā varēja nekonstatēt neatbilstības normām, ja tur uz jaunā asfalta ir bedres! Aizbrauciet uz vietas un apskatieties, braucot no centra un nogriežoties no Ulmaņa gatves uz lidostu jaunais asfalts bija ar lielām bedrēm. Laikam jāsecina, ka “Ceļu eksperts” savu darbu veic nekvalitatīvi.

Pamatojoties  uz saņemto informāciju, esam uzdevuši iesaistītajiem uzņēmumiem un ielu uzturēšanas kontroles dienestiem atkārtoti pārbaudīt jautājumā minēto ceļa posmu un novērst nepilnības.

 

#1340 oskars 2015-04-08 19:13:38

Sveicināti, Vai nav domāts par vietas atrašanu atpūtnieku automašīnu, kas katras brīvdienas un ne tikai ierodas mežaparkā, to novietošanai izmanto visas iespējamās zaļās zonas, un šaurās ieliņas kur faktiski to novietošanai bez iebraukšanas zālē nav vietas. Mežaparkā pie Zoo, taču ir tik daudz vietas, kuru pašvaldība varētu izmantot atrisinot automašīnu novietošanas problēmu. p.s. jo tuvāk Zoo un RD izveidotajiem bērnu atpūtas laukumiem, jo izbraukātāki zālieni mežaparkā.(kur šķit pašvald. policija ir bezspēcīga) paldies
Mežaparka lokālplānojumā šī problēma tika skatīta un Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments no savas puses sniedz šādu informāciju:

 

 

Esošā situācija

  • Pamatojoties uz 2011.gada jūlijā veikto situācijas izpēti, vienlaicīgo parka apmeklētāju skaits nedēļas nogalē, maksimumstundā ir aptuveni 2700 cilvēku.
  • Aptaujas gaitā ir konstatēts, ka aptuveni trešā daļa apmeklētāju ierodas ar sabiedrisko transportu.
  • Cilvēkiem, kas ierodas uz parku un zooloģisko dārzu ar privāto autotransportu, ir vajadzīgas 640 autostāvvietas (tostarp, 320 stāvvietas – zooloģiskā dārza apmeklētājiem).
  • Lielākā daļa automašīnu tiek novietotas tuvējās ielās.
  • Zooloģiskā dārza iekšpagalmā ir 50, bet bijušās slidotavas teritorijā – 170 maksas stāvvietas.
  • Stāvvietu kopējais skaits Mežaparka apkārtnē ir ap 1245 – tomēr situācija vērtējama kā problemātiska, jo tās nav pilnvērtīgi iekārtotas. Lielākās problēmas ikdienā ir saistītas ar stāvvietu nodrošināšanu Zoodārza apmeklētājiem un  autostāvvietām pasākumu laikā.

 

Šobrīd vasaras sezonā neatļauti novietoti transportlīdzekļi Mežaparkā Rīgas pašvaldības policijai ir aktuāla problēma. 2014.gadā Mežaparka teritorijā Rīgas pašvaldības policija ir piemērojusi sodus 407 transportlīdzekļu vadītājiem par apstāšanās un stāvēšanas noteikumu pārkāpumiem. Pēc Rīgas pašvaldības policijas rīcībā esošās  informācijas Kultūras un atpūtas parkā „Mežaparks”  ir ierīkota maksas stāvvieta (3,- euro dienā) aptuveni 300 transportlīdzekļiem, Rīgas Nacionālajam zooloģiskajam dārzam ir sava maksas stāvvieta aptuveni 20 transportlīdzekļiem (3,- euro dienā, invalīdiem, pensionāriem atlaides), papildus tam Meža prospektā, nepārkāpjot Ceļu satiksmes noteikumus, bez maksas ir iespējams novietot aptuveni 300 transportlīdzekļus. Pēc Rīgas pašvaldības policijas darbinieku novērojumiem saulainās vasaras dienās visiem Kultūras un atpūtas parka „Mežaparks” apmeklēt gribētājiem transportlīdzekļu novietošanas vietas tomēr var nepietikt, tādēļ iedzīvotājiem būtu ieteicams izvērtēt iespēju apmeklēt Kultūras un atpūtas parku „Mežaparks”, izmantojot sabiedrisko transportu.

Ņemot vērā iepriekšējo gadu pieredzi, arī šogad Rīgas pašvaldības policijas Ziemeļu pārvaldes darbinieki pastiprināti uzrauga Ceļu satiksmes noteikumu (īpaši apstāšanās un stāvēšanas noteikumu) ievērošanu Mežaparka teritorijā. Iedzīvotāji tiek lūgti gadījumos, kad tiek konstatēti pārkāpumi minētajā teritorijā, lai nodrošinātu savlaicīgu administratīvo pārkāpumu fiksēšanu, nekavējoties informēt RPP Ziemeļu pārvaldi pa tālruni 67105707 vai Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldes Kārtības policijas pārvaldes Operatīvās vadības biroju pa tālruni 110.

Kultūras un atpūtas parka „Mežaparks” lokālplānojuma risinājumi     

Pieņemot, ka nākotnē apmeklētāju skaits varētu pieaugt 20% ietvaros (3240 apmeklētāju vienlaicīgi maksimumstundā), autostāvvietu pieprasījums varētu pieaugt līdz 740, tālākā perspektīvā – attīstot jaunas atpūtas iespējas parka centrālajā daļā, piekrasti un pludmales labiekārtojumu, apkalpes objektus parka teritorijā – līdz 4000 apmeklētāju vienlaicīgi – vasaras sezonā.

Stāvvietas nodrošināmas, vispirms maksimāli izmantojot esošos laukumus u.c. nemeža teritorijas, kas neprasa koku izciršanu.

Ņemot vērā Zooloģiskā dārza apmeklētāju pamatkontingentu – ģimenes ar bērniem, zooloģiskā dārza apmeklētāju vajadzībām nepieciešamās stāvvietas izvietojamas maksimāli tuvu Zoodārza ieejai. Esošā stāvlaukuma paplašināšanas iespējas Zooloģiskā dārza iekšpagalmā ir izsmeltas. Tuvākā piemērotā teritorija ir bijusī slidotava – attālums līdz zooloģiskā dārza galvenajai ieejai nepārsniedz 500 m.

Slidotavas teritorijā, izmantojot esošos laukumus. Šobrīd tiek nodrošinātas 170 autostāvvietas. Veicot salīdzinoši nelielus ieguldījumus esošo stāvlaukumu pārplānošanai, kā arī nojaucot neizmantotās degradētās būves, papildus var ierīkot 150 stāvvietas. Kopumā slidotavas teritorijā optimāli var nodrošināt 295 stāvvietas.

Plūsmu sadalīšanai un parka pieejamības uzlabošanai pa parka perimetru ir ieplānotas četras jaunas autonovietnes:

1) zem jaunā Kokneses prospekta viadukta– 170 vietas;

papildus, ārpus lokālplānojuma teritorijas, var izskatīt iespēju ierīkot ap 70 stāvvietu zem viadukta posmā pie Inčukalna ielas.

2) bijušā bērnu dzelzceļa stigas sākumā – 140 vietas.

3) Viestura prospektā pirms „Vudisona termināla” teritorijas, ielas malā starp sarkanajām līnijām – 49 autostāvvietas,

4) Viestura prospektā uz ziemeļiem no „Vudisona termināla” teritorijas, ielas malā starp sarkanajām līnijām – 49 autostāvvietas.

Periodiski – pasākumu laikā, īslaicīgai lietošanai stāvvietām tiek atļauts izmantot arī esošo laukumu – tā saukto „lielo pļavu” (laukumu, kuru izmanto autobusu novietošanai dziesmu svētku laikā) – ar ietilpību līdz 500 vieglajām automašīnām vai 130 autobusiem, piekļuvi organizējot no jaunzbūvējamas piebrauktuves šim laukumam no Viestura prospekta puses. Tiek saglabātas arī VIP stāvvietas (130 vietas) celiņa malā pie Dziesmusvētku estrādes.

Kopumā stāvvietu jautājums risināms kompleksi ar sabiedriskā transporta izmantošanas iespēju uzlabošanu, mazinot nepieciešamību lietot privāto auto – tostarp jāizmanto dzelzceļa sasaiste – tuvumā esošo stacija „Mangaļi” .

Tālākā perspektīvā Rīgas pilsētas teritorijas plānojumā ir paredzēta „Park and Ride” daudzlīmeņu autostāvvieta (pie Mangaļu stacijas), kas būtu viens no vispiemērotākajiem risinājumiem autostāvvietu nodrošināšanai liela mēroga pasākumu vajadzībām.

 

#1339 Reinis 2015-04-08 14:27:35

Es ieteiktu atļaut Igaunijas uzņēmumiem piedalīties konkursos uz ielu remonta darbiem, ja reiz vietējie to darīt nemāk! Vai arī tur attiecības starp pašvaldību un atsevišķiem ceļu remonta uzņēmumiem ir tik labi “iesmērētas” ka tur neviens cits netiek klāt pielaists? Mēs jau redzam kuri uzņēmumi regulāri uzvar šos konkursus! Paldies! 

Rīgas domes Satiksmes departamentam nav tiesību ietekmēt to uzņēmumu izvēli, kas veiks seguma remonta darbus pēc pazemes komunikāciju remonta darbiem. Tos izvēlas attiecīgo komunikāciju valdītāji iepirkuma rezultātā. Iepirkuma procedūru regulējošie normatīvie akti neliedz iespēju iepirkumos piedalīties arī Igaunijas uzņēmējiem.

Papildus varam pieminēt, ka iepirkumos jau piedalās Lietuvas uzņēmēji.

 

#1338 Reinis 2015-04-08 14:22:28

Nesen biju izbraucis uz Igauniju, biju pārsteigts, tur arī visi ceļi un ielas vienos ielāpos, bet tur šie ielāpi uzlikti tā ka viņus braucot pat nejūt! Mēs visi zinām kādi ir ielāpi uz Rīgas ielām, kur mēs katru dienu laužam savas mašīnas! Domāju, ka normatīvie akti šiem remonta darbiem pie mums un Igaunijā īpaši neatšķiras. Kāpēc Rīgā šo remonta darbu kvalitāte netiek pienācīgi uzraudzīta? Paldies! 


            Rīgas pilsētā, izsniedzot darbu veikšanas atļaujas, jau ir precīzi nodefinētas prasības atjaunojamā ceļa daļas konstrukcijai – kārtu biezumi, asfalta un šķembu markas, u.c. Darbu izpilde norādīta atbilstoši Autoceļu specifikācijām, ka arī Ministru kabineta noteikumiem un Valsts standartiem, kas ir saistoši dokumenti un darbi jebkurā gadījumā jāveic saskaņā ar tiem. Principā, ja skatās no izvirzīto prasību skatupunkta, tad ar to problēmu nav. Problēmas rodas veikto lauzumu lielā daudzuma, kā arī būvnieku paveikto darbu izpildes neatbilstošās kvalitātes un izmantojamo materiālu dēļ. 

Romes Satiksmes departaments ir sagatavojis ierosinājumus grozījumiem normatīvajos aktos ar papildinājumiem, kas uzlabotu šo situāciju:

•           lauzuma šuvju apstrādei izmantot tikai bitumena lentu;

•           iekļaut prasību par asfalta kārtas atjaunošanu pilnā brauktuves platumā (prasību atjaunot brauktuves pilnā platumā jāvērtē katrā situācija individuāli, jo nedrīkst aizmirst par tā saucamajām ielu pārejām (perpendikulāri), komunikāciju izbūves atrašanos, ielu platumu u.c, kā arī avāriju darbiem), nodrošinot nepieciešamo komunikāciju lūku regulēšanu;

•           atjaunojamo seguma platumu izvērtēt, izsniedzot tehniskos noteikumus;

•           palielināt izbūvēto objektu garantijas laiku;

•          aizliegt veikt lauzumus vai palielināt maksu par ielu elementu aizņemšanu jaunizbūvētajiem objektiem garantijas laikā (atbilstoši RD saistošajiem noteikumiem Nr.106 „Rīgas transporta būvju aizsardzības noteikumi” ir iekļauta prasība, kas liedz veikt darbus vienas sezonas laikā pēc jauna asfaltbetona seguma uzklāšanas (izņemot avāriju likvidācijas darbus). Jau šobrīd ielās, kurās veikta seguma atjaunošana, ja lauzumi tiek veikti 5 gadu laikā no seguma atjaunošanas, tiek piemērota paaugstināta maksa.

 

#1337 Reinis 2015-04-08 14:15:41

Lūdzu sakiet Rīgas iedzīvotājiem kurš uzņēmums veica remontdarbus uz Hanzas un Skanstes ielu krustojuma? Un kam ir jāpārbauda veikto darbu kvalitāte un uzklātā jaunā seguma atbilstību normatīviem? Paldies!

Ziemas sezonā šajā krustojumā tika veikti pazemes komunikāciju avārijas darbi. Atbilstoši Rīgas domes saistošajiem noteikumiem, ja avārijas darbi tiek veikti ziemas sezonā, kad kvalitatīvi nevar veikt ielu remontdarbus un ieklāt asfalta segumu, uzņēmumam par saviem līdzekļiem tas jāpārstrādā pavasarī – līdz 15.maijam. Garantija ir divi gadi. Ja šo divu gadu laikā “lauzums” deformējas, viņiem tas nekavējoties jāpārstrādā.

Nepilnības tiks novērstas līdz ar siltāku laika apstākļu iestāšanos.

Vēršam uzmanību, ka Rīgas domes Satiksmes departaments noslēdzis sadarbības līgumu ar neatkarīgu uzņēmumu, kas veiks kontrolurbumus un pārbaudes, lai pārbaudītu veikto darbu kvalitāti.

 

#1336 juris 2015-04-07 15:57:52

Labvakar ! Kad beidzot tiks saremontēta Gaiļezera iela? Vai esat informēts par ielas tehnisko stāvokli ?

Atbilde pēc būtības sniegta pie jautājuma Nr.1335

 

#1335 juris 2015-04-06 13:48:10

 

Labvakar ! Kad beidzot tiks saremontēta Gaiļezera iela? Vai esat informēts par ielas tehnisko stāvokli ?

 

Ielu uzturēšanas ietvaros ziemas periodā veicam tikai avārijas bedru labošanu, jo – kvalitatīvu ielu remontdarbu var veikt tikai būvsezonā.

Ielu uzturētāji regulāri veic ielu apsekošanu un pēc nepieciešamības operatīvi rīkojas. Gaiļezera ielā segums ir nokalpojis un to, lai uzlabotu, būtu nepieciešams veikt pilnīgu seguma atjaunošanu.

Rīgas domes Satiksmes departaments ir izstrādājis pilnīgi jaunu seguma atjaunošanas programmu. Pērn tā tika īstenota Pārdaugavā, šogad pilsētas centrā, bet nākamgad – Teikā un Juglā.

Šajā būvsezonā Rīgas domes Satiksmes departaments varēs veikt nelielus uzlabojumus segumam Gaiļezera ielā un nodrošināt, lai pa ielu var droši pārvietoties kā gājēji tā autovadītāji, taču būtiski uzlabojumi gaidāmi nākamgad.
#1334 Jānis Adijāns 2015-04-03 23:01:32

1. par Rīgas satiksmes minibusiem un reklāmām krievu valodā jūsu teiktais par to, ka tas ir privāts uzņēmējs, neiztur kritiku. Uz tiem ir Rīgas satiksmes logo, e-talonus pērku no rīgas satiksmes (maksāju rīgas satiksmei) un man, kā pasažierim ir pilnīgi vienalga, kas jums ir vai nav subkontraktors. Man tā vienalga ir rīgas satiksme un sagaidu vidi atbilstoši Latvijas galvaspilsētai nevis Krievijas guberņai

2. Kad izbeigsies tas vājprāts ar transporta stādināšanu un kontroles bara kāpšanu iekšā starp pieturām. Atvainojiet, bet par tādu darbību visa pasaule smejas. Man paziņa no Alžīrijas pat izteica sulīgus epitetus tam, kā biļešu kontole rīgā notiek ar speciālās vienības palīdzību. Varbūt Nils varētu izlaist vienu komandējumu uz viņam tik mīļo pilsētu Maskavu un aizbrauktu īsā ekskursijā uz Prāgu un Brno. Viņi tiešām prot organizēt transporta maršrutus, biļešu sistēmas un pasažieru informēšanu. Ja Rīgas domē nav atvēlēts tam budžets – manis pēc, maijā ir hokejs un mašīnā man brīvas vietas ir – aizvedīšu un atvedīšu par velti. 

 

1.Atbilde pēc būtības sniegta pie jautājuma Nr.#1313.

2. Kontroles sabiedriskā transporta pasažieriem ir ļoti daudzās pasaules valstīs, turklāt Rīga ir viena no tām pilsētām, kur soda nauda par braukšanu ir salīdzinoši zemākā. Kontroles veidi ir dažādi – ir maršruta kontroles, kur kontrole brauc pa maršrutu un kontrolē pasažierus, gan arī reidu kontroles – sabiedriskais transports tiek apstādināts, bet tas nevar tikt aizturēts ilgāk par 3 minūtēm. Kontroles uzdevums ir veikt arī preventīvo funkciju. Ja visi pasažieri godīgi reģistrētu savu braucienu, nevajadzētu arī kontroli.
#1333 Gatis Pinkulis 2015-04-02 21:28:08

Kad beidzot Rīgā tiks uzcelta liela rūpnīca, lai mazinātu bezdarbu un LATVIJAS izauksmi?

Rūpniecības attīstīšana nav pašvaldības kompetencē.

 

0 Komentāri
Inline Feedbacks
View all comments

Aktualitātes