Par aktuālo Rīgā (22.10)

Par aktuālo Rīgā (22.10)

2015. gada 23. oktobris

#1440 Gvido Klīgers 2015-10-10 11:55:01

Amerika, kungs vai jums nešķiet, ka ja sabiedriskā transporta biļetes būtu lētākas (nerunāsim par atlaidēm), tad cilvēki to izmantos vairāk un Rīgā būs mazāki sastrēgumi? Strādāju lielā uzņēmumā un kolēģi uz darbu brauc ar privāto transportu, jo uzskata, sabiedrisko par neadekvāti dārgu. Esmu daudziem no viņiem par to prasījis. Vai vispār ir veiktas aptaujas un pētījumi ar rīdzinieku apmierinātību ar sabiedrisko transportu un tā izmantošanu, mobilitāti. Ja ir, kur ar to var iepazīties? Šobrīd uzskatu, ka cenu politika RS ir ļoti nepievilcīga.

Rīgas dome, nosakot biļetes tarifu braukšanai galvaspilsētas sabiedriskajā transportā, par pamatu ņem to, kāda ir viena brauciena pašizmaksa. Tā tiek noteikta balstoties uz Ministra kabineta noteikumiem Nr.435, kas stingri reglamentē, kā tiek veikts viena brauciena pašizmaksas aprēķins. 2015.gadā viena brauciena pašizmaksa, ko aprēķinājusi „Rīgas satiksme”, ir 1,175 eiro (2014.gadā tā bija 1,20 eiro). Kā redzams, līdz 2015.gada 1.februārim Rīgas dome dotēja 50% no viena brauciena pašizmaksas visiem pasažieriem, neskaitot citas atlaides, taču tas prasīja lielus finanšu līdzekļus, tāpēc Rīgas dome vairākkārt vērsās pie valdības ar ierosinājumu dotēt sabiedrisko transportu Latvijas galvaspilsētā, taču ierosinājums netika atbalstīts. Tāpat valdība noraidīja Rīgas domes ieceri noteikt 50% atlaidi no pašizmaksas Rīgā dzīvojošajiem. Tā kā neviena no šīm iecerēm valdībā netika atbalstīta, viss finanšu slogs uz saviem pleciem būtu jāuzņemas Rīgas domei, taču tas nebija iespējams. No 1.februāra Rīgā tarifs ir noteikts 1,15 eiro, taču cenas mēneša biļetēm tika palielinātas minimāli, tāpēc tiem, kas ikdienā izmanto sabiedrisko transportu, izmaksas par sabiedrisko transportu palielinājās nedaudz. Arī statistika liecina, ka, ja 2015.gada martā, aprīlī un maijā (uzreiz pēc jaunā tarifa spēkā stāšanās) pārvadāto pasažieru skaits sabiedriskajā transportā kritās par 3-5%, tad jau augustā pārvadāto pasažieru skaits ne tikai atgriezās pagājušā gada līmenī, bet pat nedaudz pārsniedza 2014.gada augusta rādītājus. No tā varam izdarīt secinājumus, ka cilvēki vēl aizvien labprāt izmanto sabiedrisko transportu, un tas nav atstājis ietekmi uz privātā transporta plūsmas palielinājumu pilsētā.

Attiecībā uz pasažieru apmierinātību, „Rīgas satiksme” vienu reizi divos gados veic klientu apmierinātības pētījumu un tieši šobrīd noris kārtējā aptauja, kuras rezultāti būs zināmi gada beigās. Iepriekšējā aptauja tika veikta 2013.gadā, un 81% no aptaujātajiem priekšstats par „Rīgas satiksmi” un tās sniegtajiem pakalpojumiem bija labs, vai ļoti labs.

 

#1439 Katrīna Balode 2015-10-05 15:12:56

Vai ir iespējams sakārtot Rīgas ielas, nodrošinot tās kaut vai ar minimāliem ceļu apzīmējumiem – baltajām līnijām, nemaz nerunājot par norādēm? Tumsā pārvietoties ar auto pa atsevišķām Rīgas ielām, piemēram, Granīta ielu, Krustpils ielu, Katlakalna ielu, Andreja Saharova ielu, Lubānas ielu, Krasta ielu, Kalnciema ielu, Jūrmalas gatvi, Kurzemes prospektu (tā var saukt un saukt) ir nepatīkami, jo balto līniju uz ielas braucamās daļas nav vispār.

Periodiski ikdienas darbu uzturēšanas ietvaros horizontālais apzīmējums tiek atjaunots. Satiksmes departaments sekos līdzi, lai līdz ziemas periodam horizontālais marķējums tiktu atjaunots.

 

#1438 Astra Lapa 2015-10-02 14:50:01

Par 6.maršruta tramvaja pieturu „45.vidusskola”, Ropažu ielā 34. Pietura virzienā uz centru. Šī tramvaja pietura ir tieši pie skolas, kurā mācās vairāk kā 600 bērni. Šī pietura ir dzīvību apdraudoša!!! Pietura ir maza šaura asfalta strēmelīte starp Ropažu ielas braucamo daļu un tramvaja sliedēm. Šajā pieturā ir vienkārši bīstami stāvēt un gaidīt tramvaju pat pieaugušam cilvēkam, kur nu vēl bērnam, kuram ir mugursoma, mūzikas instruments, sporta tērpa maisiņš utt. Pat, ja bērna kājas ir uz pieturas strēmelītes, tad mugursoma jau uz Ropažu ielas braucamās daļas. Un cik bīstami tas viss vēl ir diennakts tumšajā laikā? Liela daļa bērnu izmanto sabiedrisko transportu. Bērni ir spiesti gan no rīta izkāpt un drūzmēties, gan gaidīt tramvaju šajā šaurajā, nenorobežotajā un bīstamajā tramvaja pieturā. Lai novērstu bērnu dzīvībai un satiksmei bīstamo situāciju kāpēc Rīgas Dome nesameklē līdzekļus un neizbūvē adekvāta izmēra norobežotu tramvaja pieturas PERONU vismaz tādu pašu kā pieturā „Alfa” un visās tālākajās pieturās uz Juglu? Vai patiešām bērnu dzīvības (pieturā „45.vidusskola”) ir mazsvarīgākas par lielveikala (pieturā „Alfa”) apmeklētājiem? Vai mums ir jāsagaida kāds traģisks notikums, lai kādam atvērtos acis? Pieminēšu arī to, ka šajā pieturā aktīva kustība notiek visas dienas garumā, jo bērni brauc uz un no skolas arī pēcpusdienās un vakaros, kad skolā notiek dažādi pulciņi. Kā arī daudziem bērniem pakaļ brauc mammas, kuras nereti ir kopā ar jaunākajām māsām vai brāļiem un viņiem tramvajā ir nepieciešams iekļūt un izkļūt ar bērnu ratiņiem, bet šī pietura ir vienkārši ņirgāšanās par bērniem, māmiņām ar bērnu ratiņiem un pārējo sabiedrību. Rīgas Dome remontē ietves un ielas un ir izremontējusi veselu čupu ar citām pieturām šajā maršrutā, bet kāpēc netiek padomāts par bērnu dzīvībām tieši pie skolas? Kad kaut kas tiks darīts ar šo pieturu?

Alfas pieturvietu un gājēju tiltiņu izbūvēja pats tirdzniecības centrs un to nebūtu korekti salīdzināt ar pieturvietu pie 45.vidusskolas. Satiksmes departaments nākamgad līdz ar būvsezonas atsākšanos veiks pieturvietas pārbūvi, paplašinot platformu.

Šobrīd esošajā situācijā ir veikti visi iespējamie drošības pasākumi – ierobežots maksimālais atļautais ātrums, izbūvēts guļošais policists pirms pieturas, izbūvēts atbilstošs apgaismojums, lai šī pieturvieta būtu gājējiem droša.

 

#1437 Kristaps Skudra 2015-10-01 16:45:14

vēl 2015.gada sākumā Nometņu 49 adrese Rīgā bija divas ēkas. 5stāvu uz Nometņu un 3 stāvu uz Lapu ielas. Cik saprotams, tad šobrīd pēc paziņojuma saņemšanas 3 stāvu ēkas adrese ir mainīta uz Lapu ielu. Šajā sakarā interesē sekojoši jautājumi: – kā (vai) ir notikusi mājas apsaimniekošanas uzkrāto līdzekļu sadale, kas regulē šo līdzekļu sadali; – kā sadalās mājas parāds, zināms, ka tāds ir! paldies un gaidot drīzu atbildi, Kristaps 29454272

Darām zināmu, ka apstāklis, kad vienai no nekustamajā īpašumā ietilpstošajām dzīvojamajām mājām ir mainīta adrese, nemaina nekustamā īpašuma tiesisko statusu, kas noteikts zemesgrāmatā, proti, abas ēkas – gan dzīvojamā māja Nometņu ielā 49, Rīgā, gan dzīvojamā māja Lapu ielā 7, Rīgā, veido vienu nedalītu nekustamo īpašumu ar kopēju zemesgabalu un uz kopīpašuma tiesību pamata pieder dzīvokļu īpašniekiem.

Arī pēc dzīvojamo māju adrešu maiņas, SIA “Rīgas namu pārvaldnieks” veic aprēķinus atbilstoši nekustamā īpašuma tiesiskajam statusam, t.i., abām dzīvojamajām mājām tiek sagatavots vienots obligāti veicamo dzīvojamās mājas uzturēšanas un apsaimniekošanas darbu plānoto ieņēmumu un izdevumu tāmes kopsavilkums, kā arī vienots dzīvojamajām mājām nepieciešamo remonta darbu apkopojums.

Ja šāda kārtība dzīvojamo māju dzīvokļu īpašniekus neapmierina, ievērojot normatīvajos tiesību aktos noteikto kārtību, dzīvokļu īpašnieki var pieņemt šādus lēmumus:

  1. Abu dzīvojamo māju tāmju un plānoto remonta darbu nodalīt katrai celtnei atsevišķi, negrozot kopīpašumā esošās daļas (lēmuma pieņemšanā jāpiedalās abu dzīvojamo māju dzīvokļu īpašnieku vairākumam). Dzīvokļu īpašniekiem papildus jālemj par dzīvojamo māju sētnieka-apkopēja apkopjamo platību, par piegulošās teritorijas sadalījumu (piemēram, sadalīt proporcionāli ēku platībai), jānosaka katras celtnes finanšu līdzekļu atlikums (piemēram, finanšu līdzekļus sadalīt proporcionāli dzīvojamajai platībai) u.tml.

Ja abu dzīvojamo māju dzīvokļu īpašnieki lemj par tāmju nodalīšanu katrai celtnei atsevišķi, negrozot kopīpašumā esošās daļas, maksājumu aprēķini katrai celtnei tiks aprēķināti atsevišķi. Norādām, ka turpmāk, lai pieņemtu lēmumus, kas saistīti ar kopīpašumu (piemēram, celtnei Nr.1 plānotajiem remonta darbiem), lēmuma pieņemšanā būs jāpiedalās abu celtņu dzīvokļu īpašniekiem, ievērojot Dzīvokļa īpašuma likumā noteikto kārtību.

  1. Abu dzīvojamo māju tāmju un plānoto remonta darbu nodalīšanu katrai celtnei atsevišķi, grozot kopīpašumā esošās daļas. Dzīvokļa īpašuma likuma 17.panta piektajā daļā noteikts, – lai pieņemtu lēmumu par kopīpašumā esošās daļas pārgrozīšanu (palielināšanu, samazināšanu) vai kopīpašumā esošās daļas lietošanas kārtības noteikšanu dzīvokļu īpašnieku starpā, nepieciešams, lai “par” nobalso visi dzīvokļu īpašnieki (šajā gadījumā – abu dzīvojamo māju visi dzīvokļu īpašnieki).

Ja abu dzīvojamo māju dzīvokļu īpašnieki lemj par tāmju nodalīšanu katrai celtnei atsevišķi, grozot kopīpašumā esošās daļas, maksājumu aprēķini katrai celtnei tiks aprēķināti atsevišķi, un turpmāk katras celtnes dzīvokļu īpašnieki varēs pieņemt lēmumus tikai par savu celtni un tai piesaistīto teritoriju.

Kamēr dzīvokļu īpašnieki nav pieņēmuši vienu no minētajiem lēmumiem, Sabiedrībai nav tiesiska pamata veikt dalītus pārvaldīšanas maksas aprēķinus, t.sk. dalīt uzkrājumus remontdarbiem, nodalīt celtņu parādus u.tml.

 

#1436 Pēteris 2015-10-01 12:19:53

Labdien! Kas notiek ar ūdensvada rekonstrukcijas darbiem Vesetas ielā? Pēc pieejamās informācijas (http://skaties.lv/latvija/sabiedriba/pazinojums-soferiem-no-ceturtdienas-tiks-slegta-satiksme-vesetas-iela/) darbiem bija jābūt pabeigtiem jau augusta beigās, taču vēl joprojām satiksme šajā ielas posmā ir slēgta. Tas rīta un vakara stundās rada sastrēgumus blakus esošajās ielās. Pietam, ja nemaldos, tad arī būvatļaujas derīguma termiņš šiem darbiem ir beidzies (vairs nav pieejama informatīvā zīme ar šo informāciju). Paldies.

Līgums par remontu Vesetas ielā ir noslēgts 2015.gada 28.aprīlī Nr.2015-PIV/164 un paredz darbus veikt tā, lai objekts būtu pieņemts ekspluatācijā un darbu pieņemšanas un nodošanas akts iesniegts pasūtītājam līdz 2015.gada 1.decembrim.

Būvatļauja Nr. BV-15-721-abv/T izsniegta 26.06.2015. un derīga līdz 19.06.2019. un inženierbūves nodošana ekspluatācijā veicama līdz 19.06.2023.

Sakarā ar Latvijas skolu jaunatnes dziesmu un deju svētkiem, pasākumu „EuroBasket 2015” un dažādiem darbu aizkavējumiem sakarā ar komunikāciju novietojuma atšķirību topogrāfijā un dabā, pašreiz fizisko darbu izpildes kavējums ir 5 nedēļas. Sakarā ar kavējumu fiziskos darbus pabeigt un ielu atvērt satiksmei plānots līdz novembra beigām.

Ņemot vērā, ka objektam būs jāizstrādā izmaiņu projekts, kas varētu aizņemt vismaz 2 mēnešus, objekta nodošana ekspluatācijā varētu kavēties par 3 mēnešiem.

 

#1435 vilks 2015-09-29 11:34:45

Nakti noticis “BRINUMS” it kā iesēdumi + – izlaboti. Bet tas nav uz ilgu laiku. Vai nav pareizāk ieklāt jaunu asfalta segumu šajā posma ?

Diemžēl, šāda situācija izveidojusies, jo pazemes komunikāciju valdītāju īpašumi atrodas zem brauktuves. Papildus tam, avārijas darbu sekas ilgtermiņā atstāj lielu iespaidu uz brauktuves seguma kvalitāti. Šobrīd, lai pilnībā uzlabotu brauktuves stāvokli, būtu nepieciešams veikt pilnīgu seguma atjaunošanu. Ikdienas uzturēšanas ietvaros varam veikt tikai nelielus satiksmes drošības uzlabojumus. Ilgtermiņā, izvērtējot prioritātes, maģistrālais pievadceļš Rīgā – Brīvības iela ir prioritāte. Salabojot maģistrālās ielas, varēsim veikt seguma atjaunošanu Mežciemā.

#1434 vilks 2015-09-28 09:44:18

Hipokrāta ielas krustojums ar Biķernieku ielu. PAMATIGI iesēdušās vecas remontdarbu vietas. Boja automasinas, un vispar rada realus draudus satiksmes drisibai. Jo lai sis vietas apbrauktu ir jaiebrauc preteja brauksanas josla.Tika zvanits un rakstits uz RDSD, bet lidz sim bridim 28.09.15 vispar nekas nav darits lietas laba. Kad ta beidzot tiks sis krustojums.saremontets ???

Atbilde sniegta pie jautājuma Nr.#1435.

 

0 Komentāri
Inline Feedbacks
View all comments

Aktualitātes