Par aktuālo Rīgā (19.11)

Par aktuālo Rīgā (19.11)

2015. gada 20. novembris


#1465 Olafs 2015-10-30 14:14:43

Iebraucot Rīgā pa Granīta ielu pie pašas robežas ir trīs koku puduris , kurš ir ļoti tuvu braucamajai  daļai. Satiekoties šai vietā diviem lieliem tr. līdzekļiem rodas problēmas ar savstarpēju samainīšanos.

Jūsu apgalvojumam negribētos piekrist, jo koku puduris atrodas vismaz 1,5 m attālumā no brauktuves. Rīgas domes Mājokļu un vides departamenta speciālisti minētos kokus ir apsekojuši un tos par bīstamiem neatzīst.

 

Atbilde pie jautājuma Nr. #1462
#1462 braucējs 2015-10-29 17:51:28

Labvakar. Priekšlikums: Silciema ielas posmā no Murjāņu ielas, līdz Brīvības ielai, vienā vai otrā pusē uzlikt zīmi stāvēt aizliegts. Vismaz darba dienās, piemēram: no 8 rīta līdz 6 vai 7 vakarā. Jo, abās pusēs stāv automašīnas un kad priekšā brauc divi autobusi samainīties nav iespējams. Tad kāds no tiem griež kur brīvāka vieta ,un laiž pretējo garām. Bet aiz autobusa braucošie neredz kas darās priekšā un iet uz apdzīšanu, tā arī no otras puses. Respektīvi gāzēšana, bremzēšana, pīpināšana. Apskrāpēti sāni utt…+ vēl Silciema ielā praktiski visas komunikācijas ir iesēdušās, remontdarbu vietas iegrimušas . Jā un ir tādas mašīnas kas jau tur stāv ilgstoši nekustinātas. Kāpēc tas tiek pieļauts ? Un paldies Jums abiem par foršo raidījumu :-)

Kā novērojis Rīgas domes Satiksmes departaments, daudzās Rīgas ielās jāpārskata satiksmes organizācija, jo minētā problēma nu jau ir novērojama vairākās apkaimēs. Tas izskaidrojams ar to, ka automašīnu skaits pilsētā atgriezies 2008.gada – pirmskrīzes līmenī.  Jūsu priekšlikums nodots izskatīšanai Satiksmes koordinācijas padomē.

Rīgas pašvaldības policijas (turpmāk-RPP) darbinieki regulāri veic kontroli par apstāšanās un stāvēšanas noteikumu ievērošanu Rīgā. Prioritāri tas tiek darīts uz maģistrālajiem ceļiem, lai novērstu satiksmes sastrēgumus.

Ņemot vērā esošo situāciju uz mazākas nozīmes ceļiem un daudzdzīvokļu namu pagalmos, lielākoties to plānošanā nav paredzētas un ierīkotas stāvvietas transportlīdzekļu novietošanai un iekšpagalmu ceļi ir šauri, tas apgrūtina transportlīdzekļu novietošanu stāvēšanai atbilstoši ceļu satiksmes noteikumu prasībām. Lai masveidā netiktu sodīti transportlīdzekļu vadītāji, RPP pastiprināti nekontrolē apstāšanās/stāvēšanas noteikumu ievērošanu namu iekšpagalmos, ja iedzīvotājus apmierina situācija konkrēta pagalmā, RPP cenšas neiejaukties. Taču, ja tiek saņemta iedzīvotāja sūdzība par apstāšanās/stāvēšanas noteikumu neievērošanu uz mazākas nozīmes ceļa vai iekšpagalmā, tad RPP nekavējoties reaģē.

Silciema iela ir pietiekami plata, lai varētu pabraukt garām transportlīdzekļi. Brauktuves malā novietotie transportlīdzekļi tam netraucē. RPP Vidzemes pārvaldē vairākkārtēji ir saņemta informācija, ka Silciema ielas iedzīvotājiem nav kur novietot savus transportlīdzekļus un pašvaldības policija pārāk bieži uzliekot sodus par transportlīdzekļu novietošanu neatļautās vietās šīs ielas rajonā. Nesen bija arī iedzīvotāju sūdzība raidījumam „4 studija”, kas par konkrēto ielu veidoja sižetu.

Saņemot iedzīvotāja sūdzību, ka uz Silciema ielas ilgstoši novietoti stāvēšanai transportlīdzekļi, RPP darbinieki apsekoja Silciema ielu un konstatēja divus transportlīdzekļus bez valsts tehniskās apskates, abiem transportlīdzekļiem tika sastādīti brīdinājumi par transportlīdzekļa atzīšanu par ilgstoši atstātu uz ceļa un pēc 15 dienām, ja transportlīdzekļi nebūs pārvietoti vai netiks izmantoti, tie tiks evakuēti uz pašvaldības stāvvietu Vestienas ielā 35, Rīgā.

Gadījumā, ja Rīgas iedzīvotāji pamana transportlīdzekļus, kuri novietoti stāvēšanai un ilgstoši netiek izmantoti – jāinformē Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldes Kārtības policijas pārvaldes Operatīvās vadības biroju pa tālr.110. Ja pašvaldības policijas darbinieki, patrulējot konstatē transportlīdzekļus bez valsts tehniskās apskates, tad tiem tiek sastādīti brīdinājumi par transportlīdzekļa atzīšanu par ilgstoši atstātu uz ceļa un pēc 15 dienām, ja transportlīdzeklis nav pārvietots, tas tiek evakuēts uz pašvaldības stāvvietu Vestienas ielā 35, Rīgā.

11.11.2015. SIA „Rīgas ūdens” (turpmāk-RŪ) darbinieki apsekoja Silciema ielā esošās RŪ komunikācijas un konstatēja, ka dažiem kanalizācijas aku vākiem un ūdensvada aizbīdņu kapēm ir nepieciešams remonts. Remontdarbi tiks veikti tuvākā laikā, bet ne vēlāk, ka līdz 30. novembrim, kā arī tiks atkārtoti atjaunots asfalta segums RŪ remontdarbu vietās, kur ir izveidojies iesēdums un kur nav beidzies garantijas termiņš.

 

#1461 Ints M. 2015-10-23 17:13:48

Rīgā dzīvo teju puse no mūsu valsts iedzīvotājiem. Latvijas basketbola čempionāta augstākajā līgā (LBL) no 11 komandām 3 pārstāv mūsu galvaspilsētu. Starptautiskās Basketbola federācijas (FIBA) standartiem atbilst precīzi 2 no Rīgas sporta kompleksiem – Arēna Rīga (tā tomēr nav sporta bāze) un Olimpiskais Sporta centrs. Otrajā no tiem bāzējas 2 no 3 komandām VEF Rīga un Latvijas Universitāte. Neaizmirsīsim, ka tur mājas vieta ir arī dāmu komandai TTT Rīga. Trešajai komandai Barons/LDz vietas vairs nav. Paliek mums Daugavas Sporta nams, bet lai tur spēlētu ir jādabū pretinieku komandas piekrišana, jo “Daugava” FIBA prasībām neatbilst. Protams, mums ir vēl Hanzas vsk., kura ir nolaista līdz kliņķim un spēlēt tur netiek ļauts un 49.vsk., kur nevar spēlēt dēļ grozu konstrukcijas. Vai tiešām šāda situācija tik liela mēroga pilsētai kā Rīga nav kaunpilna? Pilsētā ir viena starptautiskiem standartiem atbilstoša sporta būve, kura regulāri ir  pārlogota. Neaizmirsīsim, ka arī citos sporta veidos ir līdzīgas problēmas.

Laika posmā no 2009 līdz 2015. gadam Rīgas pilsētas pašvaldība renovējusi 31 sporta zāli Rīgas izglītības iestāžu ēkās. Tā kā FIBA prasībām atbilstošas sporta grīdas tika sākts likt no 2011. gada, tad kopā apmēram 30 izglītības iestādēs ir FIBA prasībām atbilstošs amortizējošs parketa dēlīšu grīdas segums kvalitatīviem treniņiem. Pagājušajā gadā pēc renovācijas tika atklāta O.Kalpaka Rīgas Tautas daiļamatu pamatskolas sporta zāle, kura atbilst gandrīz visiem FIBA standartiem – grīdas un tribīnes ir FIBA prasībām atbilstošas, taču, ja ir vēlme šo zāli izmatot starptautisku sacensību rīkošanai, nepieciešams uzstādīt citus grozus (pārvietojamos kā Arēnā Rīga). Minētajā zālē ir paredzētas vietas 500 skatītājiem.

Vēlamies norādīt, ka izglītības iestāžu infrastruktūras galvenā funkcija ir nodrošināt bērnu fizisko aktivitāti un tā nav paredzēta starptautisko standartu sporta spēļu organizēšanai vai basketbola klubu mājvietām.  Bērnu ikdienas sporta treniņiem nav nepieciešami FIBA standartiem atbilstoši grozi, jo to uzstādīšanas izmaksas ir dārgas (viens grozs apmēram 25 tūkstoši eiro).

Pilsētas attīstības stratēģijas dokumentos ir paredzēta arī multifunkcionāla sporta kompleksa celtniecība Ziepniekkalnā.

 

#1460 Ilze Medne 2015-10-23 16:35:54

Labdien. Esmu sašutusi par Nometņu un Pilsoņu ielas krustojuma “uzlabojumiem”. Šajā krustojumā bija pazeminātas apmales, tagad jaunā projekta autori pazeminājumus ir uztaisījuši dīvainās vietās. It kā tikai jaunā veikala pircējiem ir tiesības baudīt ērtības, bet, ja tu esi gājējs parastais, kas negrasās iepirkties, tev nevajag pazeminātu apmali. Vai ir iespējam uzzināt autora vārdu un to cilvēku vārdus, kas apstiprināja un projektu atzina par labu esam, lai es Ziemassvētkos varu nosūtīt sveicienus.

Negribētu piekrist jautājumā paustajam viedoklim, jo nolīdzinātās apmales izveidotas tieši tajās vietās, kur būtu droša pārvietošanās gājējiem, proti, šķērsojot ielu, jaunajās vietās, autovadītājiem ir ērtāk pamanīt gājēju, kā arī ir izbūvēts ērts segums, lai gājēji ērti varētu šķērsot ielu.

 

#1459 Jānis S. 2015-10-22 18:45:27

Vai Šarlotes iela posmā no Briāna līdz Valdemāra nebūtu jāpārplāno kā vienvirziena? Arī krustojums Briāna, Šarlotes ir ar paaugstinātu bīstamību, kur prasās luksofora klātbūtne – vai nav plānots? Paldies.

Lai pārplānotu satiksmi pilsētā, jāskatās kompleksi uz visām blakus esošajām ielām. Šobrīd esošā satiksmes organizācija ir optimāla esošajai satiksmes plūsmai. Ja satiksmes speciālisti saskatīs tādu nepieciešamību, satiksmes organizācija tiks nākotnē pārplānota.

0 Komentāri
Inline Feedbacks
View all comments

Aktualitātes