Par aktuālo Rīgā (15.12.2018.)

Par aktuālo Rīgā (15.12.2018.)

04.02.2019

Klausies Aināra Rutkēviča sarunu ar Andri Ameriku par aktualitātēm Rīgas pilsētā.

Raidījums “Par aktuālo Rīgā” Radio SWH ēterā katru ceturtdienu pulksten 18:30.

Uzdod savu jautājumu šeit

 

Raidījuma ieraksts:

 

#2379 Veselība 2018-11-23 08:04:12
Labrīt! Vai droši var dzert ūdeni no krāna centrā dzīvojošie? Pēc ūdens paliek balti nosēdumi uz izlietnes, tējkannas, u.c. Ar ko tas skaidrojams un vai tas nav bīstami veselībai?

SIA “Rīgas ūdens” Apvienotajā ūdens kvalitātes kontroles laboratorijā ūdens kvalitāti, pārbauda katru dienu, un līdzšinējie pārbaužu rezultāti liecina, ka ūdens ir droši lietojams uzturā pat nevārīts. Baltie nosēdumi visdrīzāk ir ūdenī izšķīdušais kaļķis un magnijs. Šādi nosēdumi raksturīgi jebkuram dzeramajam ūdenim, arī fasētājam kurš iegādājams veikalā. Nosēdumi nebūs vienīgi destilētam ūdenim, kā ilgstoša lietošana uzturā gan var kaitēt cilvēka veselībai.

 

#2378 Edgars 2018-11-22 18:54:02
Kad varētu tikt salabot dzelzceļa pārbrauktuve pie iebrauktuves Vecmīlgrāvī? Mašīnas plīst un veidojas bezgalīgi sastrēgumi pie tās!

#2377 Edgars 2018-11-22 18:52:42
Kad varētu tikt salabota dzelzceļa pārbrauktuve pie iebrauktuves Vecmīlgrāvī?

#2376 Edgars 2018-11-22 18:50:44
Kad varētu tikt salabota dzelzceļa pārbrauktuve pie iebrauktuves Vecmīlgrāvī?

Valsts akciju sabiedrība “Latvijas dzelzceļš” informē, ka minētā dzelzceļa pārbrauktuve neatrodas VAS “Latvijas dzelzceļš” bilancē. Minētā pārbrauktuve varētu būt Pievedceļš Nr.11a, kurš šķērso Emmas ielu, un ir reģistrēts uz A/S “Rīgas Kuģu Būvētava” vārda kopš 2001.gada.

Katru gadu tiek rīkota Dzelzceļa pārbrauktuves apsekošanas komisija, kurā piedalās pārstāvji no Rīgas domes Satiksmes departamenta, Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcijas, kā arī no VAS “Latvijas Valts ceļi”. Apsekošanas laikā tiek konstatētas problēmas un noteiktas iestādes, kam tās jānovērš. Par pārbrauktuves stāvokļa uzlabošanas iespējām iedzīvotājs aicināts vērsties pie A/S “Rīgas Kuģu Būvētava”.

 

#2375 Valters 2018-11-22 07:27:12
Sveiki tēma ezeri.. pirmkārt, cik zinu Juglā Velnezeram ir īpašnieks un prieks par šo īpašnieku, es noteikti viņam piešķirtu prēmiju ezers vienmēr tīrs un kopts nekas neaizaug.. Bet nu pievēršamies tēmai, kas ir jau šai raidījumā cilāta. Juglas ezers, kas aug un aug ciet un neviens neko nedara, protams, zinu, ka Juglas ezers nav pašvaldības īpašums, bet gan valsts īpašums tādēļ jautāšu, variet varbūt iedot tos e-pastus, kam var rakstīt, lai pievēršas šim jautājumam tomēr mums jauna Saeima, varbūt atrodas kādas dzirdīgas ausis…

Rīgas domes Mājokļu un vides departaments informē, ka Velnezers atrodas pašvaldībai piederošā zemes gabalā, savukārt Juglas ezers atbilstoši Civillikuma 1102.pantam un I pielikumam ir valstij piederošs publiskais ūdens. Saskaņā ar Zemes pārvaldības likumu publisko ūdeņu valdījums ir deleģēts pašvaldībām.

Velnezerā uzturēšanas darbus veic Rīgas pilsētas pašvaldība (pamatā Rīgas Ziemeļu izpilddirekcija, kā arī, kompetences ietvaros, Rīgas domes Mājokļu un vides departaments).

Attiecībā par Juglas ezeru – Rīgas domes Mājokļu un vides departaments ikgadēji veic atsevišķos Juglas ezera sektoros aizauguma tīrīšanu (niedru pļaušanu). Aizauguma tīrīšanu epizodiski veic arī privātīpašnieki, kuru īpašumi robežojas ar Juglas ezeru. Tomēr jāatzīst, ka visu Juglas ezeru aptveroša aizauguma tīrīšanai ir nepieciešami ļoti lieli finanšu līdzekļi (provizoriski summas varētu pārsniegt 10tus miljonus euro, atkarībā no darbu apjomiem). Fundamentāla tīrīšana ietvertu ne tikai aizauguma tīrīšanu, bet arī dūņu un nogulumu izsmelšanu, kuģu fārvartera (kuģu ceļa) atjaunošanu. Šādi finansiāli ieguldījumi Juglas ezerā no Rīgas domes budžeta visticamāk netiktu akceptēti, ņemot vērā iegūstamo labumu sabiedrībai pret iztērētajiem līdzekļiem.

Līdzekļus tīrīšanas darbiem varētu piesaistīt izmantojot Eiropas Savienības dažādu fondu finansējumu. Rīgas pilsētas pašvaldībā ar Eiropas savienības finansējuma piesaistīšanu pamatā nodarbojas Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments. 2018.gada sākumā departamenta speciālisti tikās ar Pilsētas attīstības departamenta darbiniekiem un tika pārrunāti jautājumi par prioritārām iecerēm Rīgas domē Vides jomā, kuras būtu virzāmas Eiropas savienības fondu līdzfinansējuma saņemšanai. Starp apskatītajām iecerēm pasākumiem vides jomā tika izvērtēta arī ideja veikt daļējus aizauguma tīrīšanas pasākumus Juglas ezerā nelielā sektorā, kā pilotprojektu, tomēr par prioritāru tika atzīta nepieciešamība veikt piesārņotu vietu sanācijas pasākumus, līdz ar to Juglas ezera aizauguma tīrīšana netika virzīta tālāk kā atbalstāma ideja.

Vides pārvaldes vērtējumiem viens no diezgan būtiskiem aizaugumu veicinošiem faktoriem ir arī tas, ka Juglas ezerā visu sezonu ir aizliegta motorizētu kuģošanas līdzekļu izmantošana (motorizēto kuģošanas līdzekļu kustības rezultātā notiek intensīvāka dažādu ūdens slāņu sajaukšana un bagātināšana ar skābekli, kā āri mehāniski tiek samazināta aizauguma platība pārvietošanās ceļos). Mājokļu un vides departamenta speciālisti sagatavoja grozījumus Juglas ezera apsaimniekošanas saistošajos noteikumos, kuros tika paredzēts atcelt kuģošanas līdzekļu izmantošanas aizliegumu, tomēr izstrādātais lēmumprojekts netika atbalstīts Mājokļu un Vides komitejā, kā iemeslu minot nepieciešamību iegūt plašāku iedzīvotāju viedokli par kuģošanas līdzekļu izmantošanas aizlieguma atcelšanas lietderīgumu.

Rīgas domes Mājokļu un vides departaments tuvākajos gados neplāno pasākumus Juglas ezera fundamentālai tīrīšanai. Piešķirtā finansējuma apjomos tiks turpināta niedru pļaušana, kā arī paredzēts izstrādāt jaunus ezera apsaimniekošanas saistošos noteikumus, kuros netiks noteikts aizliegums izmantot motorizētus kuģošanas līdzekļus Juglas ezerā.

 

#2374 autobraucējs 2018-11-21 20:22:45
Labdien! Jautājums par satiksmes organizēšanu. Kādā veidā tiek saskaņotas un kurš akceptē jaunu “apgriežienas vietu” pretējā virzienā jau esošajā autoceļā? Vai nebija lietderīgāk izveidot “apļveida kustību”? Sakarā ar veikala LIDL būvniecību, Anniņmuižas bulvāris 77, jau laicīgi ir padomājuši par autokustību no/uz veikalu. Bet ja “apgriežienas vietas” atstās tādas, kādas tās izskatās šobrīd, tas radīs autokustību HAOSU un apdraudējumu gājējiem. Jau tagad ir ļoti grūti veikt kreiso pagriezienu no Anniņmuižas bulvāra uz Zentenes ielu, jo Bulvāris pārtop par mazāk svarīgu ceļu!! Un kustība 4 joslās apstājas, palaižot auto no/uz galvenā ceļa. Jāpiebilst arī to, ka krustojumā, abos virzienos ir izveidotas gājēju pārējas. Kas, atveroties veikalam, radīs papildus cilvēku plūsmu. Tātad, ja tev jātiek uzreiz uz Zentenes ielu izgriežoties no veikala, jāpārkārtojas praktiski krustojumā, kreisajā joslā un jāpalaiž divas auto rindas. Un līdzīgi, ja no Zentenes ielas izbraucot ar prioritāti no galvenā ceļa, uzreiz ir jāpārkārtojas kreisajā joslā apgriezienam un par šo laiku, tie kas kustās pa mazāk svarīgu ceļu būs spiesti apstāties krustojumā!!! Un šis ir krustojums ar sabiedriskā transporta kustību! Un pievienojam vēl pie šī visa, pieparkotas mašīnas labajās joslās visos virzienos, kas atstāj vietu izbraukt tikai vienai mašīnai un papildus radās situācijas, kad pretim braucama mašīna nevar izbraukt ar autobusu!! HAOSS garantēts! Lūgums komentēt! Paldies!

Kā variants izveidot rotācijas apli Zentenes ielas un Anniņmuižas bulvāra krustojumā tika izskatīts būvprojekta izstrādes laikā, taču, ņemot vērā, esošo situāciju – ielas konfigurāciju, īpašuma robežas un sarkanās līnijas tika pieņemts lēmums kā atbilstošāko risinājumu izvēlēties ar luksoforu regulējamu krustojumu.
Attiecībā uz braukšanas virzieniem un gājēju kustību krustojumā Rīgas domes Satiksmes departaments informē, ka šo krustojumu ir paredzēts aprīkot ar luksoforu, kas attiecīgi regulēs satiksmes dalībnieku kustību.

 

#2373 Laimonis 2018-11-21 15:01:12
Sveiki. Aizdomājos – Vai kāds seko līdzi koku stāvoklim pilsētā? Milzīgs skaits nokaltušu koku stāv vairākus gadus.

Uz pašvaldības zemes esošos kokus kopj un cērt:

  • ielu sarkano līniju robežās un pašvaldībai piederošās izglītības iestādēs – RD Mājokļu un vides departaments;
  • pārējās pašvaldībai piederošās zemes – attiecīgā rajona izpilddirekcija.

Ne-pašvaldības zemesgabalos augošo koku stāvoklim seko līdzi zemes īpašnieks, kuram ir pienākums veikt bīstamo un nokaltušo koku izciršanu. Ja zemes īpašnieks šo neievēro, tad tiesības uzlikt administratīvo sodu ir RD Administratīvajai inspekcijai.

Rīgas domes saistošie noteikumi Nr.204 “Rīgas pilsētas apstādījumu uzturēšanas un aizsardzības saistošie noteikumi” nosaka, ka apstādījumu uzturēšanu un aizsardzību Rīgas pilsētā pārrauga Rīgas pilsētas būvvalde (SN 3.punkts) un ka par apstādījumu uzturēšanu un aizsardzību ir atbildīgs zemes īpašnieks vai tiesiskais valdītājs (SN 4.punkts). Minēto noteikumu 5.punkts nosaka zemes īpašnieka vai tiesiskā valdītāja pienākumus, tai skaitā – nodrošināt nokaltušu koku, kuri pilnībā zaudējuši augtspēju, un bīstamu koku (koki ar vizuāli redzamiem bojājumiem – dabas apstākļu rezultātā iztrupējis (vairāk kā 80%), aizlūzis, sašķelts, daļēji sasvēries ar aprautu vai paceltu sakņu sistēmu, pilnīgi izgāzies vai citādi bīstams koks) nociršanu.

Rīgas domes Mājokļu un vides departamenta Vides pārvaldes (turpmāk – Vides pārvalde) speciālisti pēc iedzīvotāju, pašvaldības izglītības iestāžu ierosinājuma un plānveidā apmēram reizi gadā veic katras Rīgas ielas un pašvaldības izglītības iestāžu apstādījumu vizuālu apskati un, ja nepieciešams organizē nokaltušo, bojāto vai bīstamo koku nozāģēšanu, kā arī organizē apstādījumu vainagu kopšanu pašvaldības budžeta programmas „Pilsētas apstādījumu uzturēšana un atjaunošana” ietvaros.

Vides pārvalde paskaidro, ka bīstamo, sauso, bojāto koku zāģēšana, tāpat kā koku vainagu kopšana, jauno stādījumu kopšana un stādījumu atjaunošana Rīgas ielu apstādījumos un Rīgas pašvaldības izglītības iestāžu teritorijās tiek veikta par budžeta programmas “Pilsētas apstādījumu uzturēšana” līdzekļiem, ko veido 60% no zaudējumu atlīdzības par dabas daudzveidības samazināšanu par nocirstajiem kokiem, ko katru mēnesi Rīgas pilsētas būvvalde pārskaita Rīgas domes Mājokļu un vides departamentam. Ņemot vērā, ka ieņēmumus šajā programmā nav iespējams iepriekš plānot, Vides pārvalde veic nepieciešamos darbus apmēram gada laikā.

SIA “Rīgas namu pārvaldnieks” (turpmāk – RNP) darbinieki nodrošina RNP pārvaldībā esošo dzīvojamo māju teritorijās augošo koku apsekošanu. Attiecīgi kokus, kurus nepieciešams nozāģēt, sakopt vainagu, izfrēzēt celmus, atbildīgās personas piefiksē, sagatavojot nākamā gada labiekārtošanas darbu plānu.

Gadījumos, kad tiek konstatēts avārijas stāvoklī esošs koks, ar vizuāli redzamiem bīstamiem bojājumiem, tajā skaitā dabas apstākļu rezultātā iztrupējis, nolūzis, aizlūzis vai daļēji sasvēries ar aprautu vai paceltu sakņu sistēmu koks, zars, stumbrs, kas apdraud cilvēka veselību, dzīvību vai īpašumu, RNP nodrošina avārijas situācijas novēršanu. Koka zāģēšana avārijas situācijās tiek veikta bez Rīgas pilsētas būvvaldes izsniegtas koku ciršanas atļaujas saņemšanas, bet pirms darbu veikšanas nodrošinot situācijas fotofiksāciju, t.i., koku nofotografē vismaz no trijiem skatu punktiem tā, lai būtu skaidri redzamas drošību ietekmējošās koka daļas, kā arī RNP darbinieks rakstveidā vai telefoniski informē Rīgas pilsētas būvvaldi.

Bīstams koks ir koks, ko par bīstamu atzinusi Rīgas pilsētas būvvalde, izdodot ciršanas atļauju, kurā rakstīts, ka koks/stumbrs ir bīstams. Koku, zaru vai stumbru zāģēšanas darbi tiek veikti, izvērtējot katras RNP pārvaldībā esošās dzīvojamās mājas dzīvokļu īpašnieku finanšu līdzekļu uzkrājumus, jo jebkuri darbi, tajā skaitā labiekārtošanas darbi iespējami, ja to izpildei tiek nodrošināts nepieciešamais finansējums.

 

#2372 Arnita 2018-11-21 09:54:08
Labdien! Vai ir zināmi precīzi datumi, mēnesi, kad tiks uzsākts remonts Čaka ielā? Vai remontēs arī ietves un vai princips būs līdzīgs kā Barona ielā?

Aleksandra Čaka ielā tiks veikta seguma atjaunošana un ietves tiks veidotas no bruģa, tāpat kā Krišjāņa Barona ielai, Krišjāņa Valdemāra ielai, Stabu ielai utt. Līdz šī gada beigām ir plānots izsludināt iepirkumu uz projekta dokumentācijas izstrādi. Būvniecību, labākajā gadījumā, varēs uzsākt 2019. gada vasarā.

 

0 Komentāri
Inline Feedbacks
View all comments

Aktualitātes