Par aktuālo Rīgā (20.06.2019.)

Par aktuālo Rīgā (20.06.2019.)

08.07.2019

Klausies Aināra Rutkēviča sarunu ar Oļegu Burovu par aktualitātēm Rīgas pilsētā.

Raidījums “Par aktuālo Rīgā” Radio SWH ēterā katru ceturtdienu pulksten 18:30.

Uzdod savu jautājumu šeit

 

Raidījuma ieraksts:

 

#2521 Aigars 2019-05-25 17:14:12
Sveiki. Kad un vai ir plānots ierīkot gājēju pāreju pāri Vienības gatvei pie Olīvas ielas? Satiksme ir intensīva un, ņemot vērā, ka blakus atrodas pirmsskolas izglītības iestāde, gājēju pāreja ir nepieciešama drošai ielas šķērsošanai.

Vienības gatvē pie Olīvas ielas nav plānota regulējamas gājēju pārejas izveide. Gājējiem ir izbūvēta ērta un plata ietve, kura no ielas atdalīta ar zaļo zonu un ir droša pārvietošanai. Pie Altonovas ielas ir ērta regulējama gājēju pāreja, kur ērti un droši var šķērsot Vienības gatvi.

Šobrīd nav pamata izbūvēt gājēju pāreju. Turklāt! Neregulējamas gājēju pārejas izbūve par 20% palielina ceļu satiksmes negadījumu skaitu? Jo gājējs nepārliecinoties par savu drošību, šķērso brauktuvi, bet autovadītājs var nepamanīt, vai apzināti nepiebremzē, kā rezultātā bērni var ciest.

 

#2520 Valdis 2019-05-22 15:16:35
Labdien. Vienības gatves, Robežu ielas un Vaivaru ielas krustojumā pie regulējamās gājēju pārejas pārāk īsu laiku deg zaļā gaisma, kas gājējiem rada neērtības, īpaši gados vecāki cilvēki nevar paspēt šķērsot ielu pie «zaļā» signāla. Lūdzu rast risinājumu!?

Satiksmes organizācijas speciālisti (RD Satiksmes departamenta Satiksmes organizācijas un kustības drošības nodaļas speciālisti) izvērtēs uz vietas, analizējot kopējo satiksmes plūsmu, un, ņemot vērā visus Vienības gatves signālplānus, vai ir iespējams veikt uzlabojumus par labu gājējiem. Signālplāns gājējiem tiek izstrādāts, ņemot vērā pasaulē vispārpieņemtu faktu, ka vienā sekundē var spert 1 soli. Konkrētais gadījums tiks izvērtēts, bet jāņem vērā, ka tā ir maģistrālā iela iebraukšanai/izbraukšanai no Rīgas.

 

#2519 Ģirts 2019-05-21 16:28:52
Sveiki, Jau 30 gadus dzīvoju Vecrīgā, Aldaru ielā. Aldaru ielas 11 nama iedzīvotājiem kopīpašumā ir slēgts pagalms, kur tiek novietotas vairākas automašīnas un, lai ar automašīnu varētu nokļūtu līdz pagalmam, tiek šķērsota Aldaru ielu posmā, kur tā ir apzīmēta ar 417.ceļa zīmi “Kopīgs gājēju un velosipēdu ceļš” un tādā veidā pārkāpjot ceļu satiksmes noteikumus. Citu piebraukšanas iespēju nav. Šī problēma attiecas arī uz citu Aldaru ielas namu iedzīvotājiem, kuriem ir pieejams pagalms auto novietošanai. Šī gada maijā man tika sastādīts administratīvā pārkāpuma protokols, jo braucu ar sev piederošo a/m uz mājām pa iepriekš minēto ielu. Šo situāciju vērtēju kā absurdu, jo uzstādītā ceļa zīme un Rīgas domes izpilddirektora izsniegtais rīkojums mums kā iedzīvotājiem liedz iespējas nokļūt un novietot automašīnu savā pagalmā. Lūdzu sniegt atbildi kā un kad varētu tikt atrisināta šī problēma un mēs kā Aldaru ielas iedzīvotāji brīvi un netraucēti varētu piekļūt savam īpašumam. Paldies.

Lai nodrošinātu Vecrīgas, kā valsts nozīmes pilsētbūvniecības un arhitektūras pieminekļa, kurš ir UNESCO Pasaules kultūras mantojumā iekļautā Rīgas vēsturiskā centra sastāvdaļa, saglabāšanu, nepieciešams radīt labvēlīgus apstākļus vecpilsētas vides saglabāšanai, saudzējot tās kultūrvēsturisko mantojumu un kā prioritāti nosakot gājēju un velosipēdu satiksmi.

Vecrīgā, tāpat kā citās vēsturiskajās vecpilsētās, ir nepieciešami un ir ieviesti transportlīdzekļu satiksmes ierobežošanas pasākumi, jo pilsētu blīvā apbūve un vēsturiski šaurās ielas nav piemērotas transportlīdzekļu satiksmei. Lai esošās Rīgas vēsturiskā centra vērtības ne tikai saglabātu, bet arī plānotu un virzītu noteiktu šīs teritorijas saglabāšanu un saudzīgu attīstību, saskaņā ar Rīgas vēsturiskā centra saglabāšanas un aizsardzības likumu un 2004.gada 8.marta Ministru kabineta noteikumiem Nr.127 „Rīgas vēsturiskā centra saglabāšanas un aizsardzības noteikumi” Rīgas dome 2006.gada 7.februāra saistošajos noteikumos Nr.38 „Rīgas vēsturiskā centra teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumi” Vecrīgas teritoriju ir iezīmējusi kā īpašu teritoriju, paredzot tai atšķirīgas prasības ne tikai attiecībā uz ielu un ietvju segumu materiāliem, apgaismes ķermeņu u.c. pilsētvides dizaina elementiem, bet arī attiecībā uz transporta un satiksmes organizācijas jautājumiem ar mērķi nodrošināt Vecrīgas zonā gājēju un velosipēdu satiksmes prioritāti un drošību.

Ceļu satiksmes likums neparedz nekādus izņēmumus, kas dod tiesības atkāpties no noteikumos noteiktajām prasībām. Aicinām izmantot pilsētas stāvvietas, kurās ir atļauts novietot savu automašīnu, nepārkāpjot likumu.

Ceļu satiksmes likums neparedz iespēju atļaut braukt pa gājēju un velosipēdu ceļu pat tad, ja cilvēkam tur ir dzīvesvieta. Turklāt gājēju un velosipēdu ceļš šajā vietā jau ir bijis gadiem. Juridiski pašlaik policijai nav nekādu iespēju ļaut iebraukt šajā teritorijā.

 

#2518 metrooo 2019-05-21 15:22:06
Labdien. Kāpēc Rīgā nav metro, kas traucē ieviest? Nākotnē būs?

Metro būvniecība ir ļoti dārga un pie pašreizējā Rīgas iedzīvotāju skaita nav ekonomiski pamatota. Nākotnē metro izbūve nav plānota priekšroku dodot tramvajam un pasažieru dzelzceļa integrācija pilsētas sabiedriskā transporta sistēmā. Rīgas ilgtspējīgas attīstības stratēģijā līdz 2030. gadam esam definējuši, ka pilsētas sabiedriskā transporta sistēmas mugurkauls ir tramvajs. (134) Plānotie tramvaju pagarinājumi un jaunie galapunkti – tramvajs ir pilsētas sabiedriskā transporta sistēmas mugurkauls; tā prioritārie attīstības virzieni ir Skanste, Rumbula, Dreiliņi un Bukulti, kā arī sadarbībā ar kaimiņu pašvaldībām iespējama tā attīstība uz Mārupi (starptautiskā lidosta „Rīga”) un Ķekavu.

Rīgas transporta infrastruktūras perspektīva un vadlīnijas balstās uz hierarhisku sistēmu: gājējs – velobraucējs – sabiedriskais transports – privātais transports – kravu transports. Tāpēc virzāmies uz to, lai pārvietošanos pilsētā ar sabiedriskā transporta palīdzību kļūtu ātra un ērta.

 

#2517 ainārs 2019-05-20 19:09:22
Sveiki, kurš pašvaldībā ir atbildīgs par tuneļiem, to tīrību kārtību. Sienas īpaši centrā esošajiem tuneļiem bieži ir ar grafiti krāsojumiem, kā arī smaka, netīrība. Kāds ir kārtojis savas dabiskās vajadzības.

Paldies iedzīvotājam par informāciju. Diemžēl šī problēma pastāv jau gadiem un ar bezpajumtnieku nekaunību ikdienā ir grūti cīnīties arī tuneļu sētniekiem. Tuneļi tiek tīrīti katru dienu, savukārt nopietni mazgāšanas darbi veikti pēc nepieciešamības jeb divas reizes mēnesī.

Grafiti vai ķēpājumi no sienām tiek tīrīti regulāri, taču nesekmīgi, jo esošo krāsu ķīmija fiziski nav iespējams notīrīt. Turklāt, arī antigrafiti pārklājums ir bezspēcīgs.

Lai uzturētu kārtībā tuneļus, aicinām uz sabiedrības līdzdalību, ja redzat nepilnības, lūdzam zvanīt Satiksmes Vadības centram uz bezmaksas tālruni 80003600 un informēt. Savukārt, ja redzat kādu zīmējam uz sienām, bojājot infrastruktūru, lūdzam, nekavējoties zvanīt Rīgas pašvaldības policijai 112.

Vēl var piebilst, ka lielākajā daļā tuneļu ir video novērošana, tādēļ ik pa laikam arī izdodas noķert sienu “apķēpātājus”. Ir tuneļi, kur grafiti ir speciāli veidoti, piemēram, pie bijuša “Preses nama”.

 

#2516 Vizma 2019-05-20 08:52:19
Labdien. Esmu vecmāmiņa trim mazbērniem – 1, 3 un 5 gadi. Plānoju iziet apmācības auklīšu kursus un man radās divi būtiski jautājumi. 1.Vai saņemšu auklīšu samaksu par katru bērniņu? Cik tā būs liela tādā gadījumā?.2. Vai ir kādi vecuma ierobežojumi, līdz kuram vecumam es drīkstu būt auklīte, apmeklēt kursus. Man šobrīd 60 gadi. Paldies.

Ja vecmāmiņa iziet kursus un saņem aukles sertifikātu, tad vecmāmiņa Rīgas domes līdzfinansējumu saņems par katru bērnu, kuru pieskata (max. 5 bērni), par vienu bērnu Rīgas domes līdzfinansējums ir 142.12 eiro, par diviem mazuļiem tad būs 284.24 eiro. Vecuma ierobežojums aukles sertifikāta saņemšanai nav.

 

#2515 peteris 2019-05-19 18:31:52
Sveiki. Man tāds praktisks jautājums, kas palīdzēs tikt skaidrībā, ko darīt nākamreiz. Tātad, nesen gāju pa ielu un redzēju, kā no akas plūst kanalizācija. Aka atradās tuvu dzīvojamai mājai. Kam zvanīt šādā situācijā, lai pēc iespējas ātrāk novērstu problēmu. Ātri reaģētu.

Konkrētajā gadījumā iedzīvotājam labākais problēmas risinājums būtu piezvanīt uz SIA “Rīgas ūdens” bezmaksas informatīvo tālruni 80002122.

Sazvanot informatīvo tālruni, jebkurā diennakts laikā, jāizdara pirmā izvēle: Paziņot par avāriju, un jāinformē SIA “Rīgas ūdens” dispečeru par avārijas raksturu un vietu. SIA “Rīgas ūdens” attiecīgie speciālisti operatīvi reaģēs, un ierodoties avārijas vietā veiks visus pasākumus lai novērstu izplūdi.

Šādās situācijās iedzīvotājiem būtu jāzvana pa tālruni 112 operatīvajiem dienestiem un tad, atkarībā no situācijas izbrauks tas, kam jāizbrauc.

Vienā gadījumā būs jābrauc Rīgas pašvaldības policijai un jāpiesaista speciālisti no RD Mājokļu un vides departamenta vai Valsts vides dienesta, jo būs radies piesārņojums, bet citā gadījumā var izrādīties, ka vienkārši plīsusi kāda ūdens truba – tādā gadījumā tiktu ziņots īpašniekam (Rīgā visbiežāk tas būs SIA “Rīgas ūdens”) par bojājumu, un tas sūtītu savus speciālistus bojājuma novēršanai.

 

#2514 Gaidis 2019-05-17 18:08:16
Labdien. Uz Jelgavas un Koku ielas ir intensīva satiksme, tāpēc nepieciešams nodrošināt gājējiem ērtu pārvietošanos. Kad varētu tikt ierīkotas drošas ietves un gājēju pāreja?

Gājējiem minētajās ielās ir izbūvētas ietves. Turklāt, ietves atsevišķos posmos ir atdalītas no brauktuves ar zaļo zonu, kur aug koki. Ielu pārbūves plānā tuvākajā piecgadē būtiski pārbūves darbi nav plānoti. Taču, uzturēšanas darbu ietvaros, tiks veikti uzlabojumi pēc nepieciešamības. Kas attiecas uz gājēju pāreju izbūvi – lūdzu norādīt precīzu vietu!

 

#2513 Dainis 2019-05-17 09:19:01
Labdien. Braucot no centra pie VEF tilta labajā pusē. Drīzāk zem tilta. Tur ir ļoti sens grausts – daudzstāvu autostāvvieta vai kas tmldz. Nepabeigta. Un liels asfaltēts laukums ar sētu, kur manāmi ilgi nekas netiek darīts. Varbūt arī kāda daļa laukuma tiek nodarbināta, bet lielais grausts noteikti nē. Kam tas pieder? Kaut ko taču vajadzētu iesākt. Plaša teritorija, varētu labi izmantot.

Autostāvvieta Brīvības iela 198 (iepriekšēja adrese – Brīvības iela 200), Rīga, kadastra apzīmējums 0100 035 0174 003 (turpmāk – Būve), ar 06.07.2018. Būve tika klasificēts kā vidi degradējošu būve un atzīta par C kategorijas graustu, tādējādi atzīstot Būvi par paaugstinātas nekustamā īpašuma nodokļa likmes 3 % apmērā objektu.
Sākot ar 03.01.2019. Būvei ir jauns īpašnieks. Zemesgabala kopējā platība 7400 m2, autostāvvietas platība 2400 m2.

 

#2512 Gaisma 2019-05-16 09:58:10
Sveiki, sakiet, kāpēc Slokas ielā pa dienu deg lampas? Vai tad elektrība nav jātaupa?

Slokas ielā un citur pilsētā apgaismojums dienas laikā tiek ieslēgts, ja tiek veikti apgaismojuma tīkla remontdarbi. Apgaismojumu nepieciešams ieslēgt lai noteiktu bojājuma vietu un lai pārbaudītu apgaismojuma degšanu pēc bojājuma novēršanas.

 

#2511 Noriebies jau 2019-05-15 10:36:58
Labdien. Dzelzavas ielas posms no Ulbrokas ielas līdz trolejbusu galapunktam, visa posma garumā ir vairākas bedres, ka arī iegrimuši visi aku vāki, nobrauktuve uz Lielvārdes ielu arī ar bedrēm. Pirms apgriešanās vietas, pirms trolejbusu galapunkta vispār iesēdusies visa iela visā garumā. Kad tiks labotas “normāli” šīs vietas? Loģiski domājot prātīgāk ir visā šajā posmā ieklāt jaunu asfalta virskārtu. Tas būtu finansiāli izdevīgāk nekā lāpīt ar asfalta pļockām.

Paldies aktīvajam pilsonim par regulāru tēmas aktualizāciju. Ikdienas ielu uzturēšanas dienests veicis un veic regulāru ielu apsekošanu. Apsekošanā tika secināts, ka iedzīvotāja minētajā posmā tuvākajā laikā (iekļauts darba plānā jūnijam, jūlijā) tiks veikta lokāla seguma virskārtas nomaiņa. Lai pilnībā ielu sakārtotu, nepieciešama ielas seguma nomaiņa un aku pārbūve. Tuvākajā piecgadē ievērojami pārbūves darbi šajā ielā nav plānoti.

 

#2510 Natalja 2019-05-15 09:59:29
Labdien, Vai Jūs lūdzu varētu paskaidrot, kāpēc tika likvidēts atkritumu laukums Staraja Rusas iela 11? Tas tur atradās kopš mājas uzcelšanas, un to lietoja arī divas blakus stāvošas mājas. To likvidējot, nebija nekādas iedzīvotāju aptaujas. Tagad sanāk tā, ka viena māja konteineri uzlika uz bērnu laukuma, bet otrai mājai tas konteineris atrodas gandrīz pie pašiem logiem (neievērojot 10 m attālumu). Paldies

Pirms tam dzīvojamai mājai Staraja Rusas ielā 11, piesaistītais atkritumu konteineru laukums bija izveidots teritorijā, kas nebija SIA “Rīgas namu pārvaldnieks” (turpmāk – Pārvaldnieks) pārvaldībā, attiecīgi konteineru laukumā bija izvietoti 3 sadzīves atkritumu konteineri, kuri paredzēti dzīvojamām mājām Rīgā, Staraja Rusas ielā 9, Staraja Rusas ielā 7 un Staraja Rusas ielā 11.
Tā kā atkritumu konteineru laukumā tika izvietoti arī lielgabarīta atkritumi (tajā skaitā būvgruži, celtniecības atkritumi, mēbeles, bīstamie atkritumi) no dzīvojamās mājas Staraja Rusas ielā 9, kas nav Pārvaldnieka pārvaldībā, savukārt izmaksas par lielgabarītu atkritumu izvešanu tika dalītas tikai uz divu dzīvojamo māju (Staraja Rusas ielā 7 un Staraja Rusas ielā 11) dzīvokļu īpašniekiem, katrai dzīvojamai mājai tika noteikta vieta atkritumu konteinera izvietošanai attiecīgās dzīvojamās mājas piesaistītajā zemesgabalā.

Tāpat pirms tam Pārvaldnieka darbinieki nodrošināja ne tikai atkritumu konteineru laukuma uzkopšanu, bet arī teritorijas blakus laukumam uzkopšanu, kaut gan norādītā teritorija ir Rīgas pašvaldības īpašums.

Vēršu uzmanību, ka par dzīvojamai mājai Staraja Rusas ielā 9 piesaistītajā teritorijā (bērnu rotaļu laukumā) izvietoto atkritumu konteineri nav atbildīgs Pārvaldnieks, jo māja nav tā pārvaldībā.

Pārvaldnieka darbiniece sazinājās ar dzīvojamās mājas Staraja Rusas ielā 11 iedzīvotājiem, informējot, ka tiks uzklausīti iedzīvotāju priekšlikumi par atkritumu konteinera pārvietošanu optimālākajā atrašanās vietā, lai tie neatrastos logu tuvumā. Pēc priekšlikumu izvērtēšanas tiks izvērtēta konteineru atrašanās vietas maiņa, kā arī pēc tam tiks izveidots betona laukums konteineru novietošanai.

 

#2509 Jaanis 2019-05-14 17:19:27
Sveiki. Kad sāks būvēt Dienvidu tiltu uz Ziepniekkalnu?

Dienvidu tilta 4.kārta – J.Čakstes līdz Ziepniekkalna ielai projektēšanas darbi, lai jau tuvākajā laikā, piesaistot ES līdzfinansējumu, varētu uzsākt ielu būvniecību. Prioritāte šobrīd ir tiltu remonti! Vispirms tilti, pēc tam ielas.

 


Aktualitātes