Par aktuālo Rīgā

Par aktuālo Rīgā

08.07.2019

Piedāvājam Oļega Burova atbildes uz jautājumiem par aktualitātēm Rīgas pilsētā, kuri šosezon raidījumā “Par aktuālo Rīgā” nav izskanējuši.

Uzdod savu jautājumu šeit

 

#2527 Gatis 2019-06-13 17:09:49
Sveiki! Kāpēc vēsturiskās ēkas tiek renovētas ar tiem neatbilstošiem materiāliem, kur jau pēc gada var redzēt (atvemšanas) efektu?

Renovējot vēsturiskas ēkas, kas ir būvētas attiecīgi no laikam atbilstošiem būvmateriāliem, kas mūsdienās ne vienmēr ir pieejami (šad tad ir izgatavojami speciāli), un renovācijā tiek izmantoti mūsdienu (reizēm arī nekvalitatīvi) izstrādājumi, kas bieži vien nesader ar vēsturisko pamatmateriālu. Rezultātā notiek materiālu atgrūšanās, piemēram, ātri nodrūp apmetums, ja tam nav vēsturiskā apmetuma sastāvs.

Rīgas pilsētas būvvaldei nav instrumentu šo kontrolēt, likumā nav definēta konkrētu materiālu pielietošana. Tā ir projektētāja, arhitekta atbildība un kompetence. Diemžēl Latvijā nav attiecīgas izglītības restaurācijas jomā. Šādas nianses izpaliek un mantojuma ēkas iedzīvotāja vārdiem “vemj”.

 

#2526 Valters 2019-06-12 18:12:31
Kādēļ Rīga nav galvenais dārznieks vai arī apstādījumu ministrs, kas tad arī varētu lemt atbilstoši, ko un kā Rīgā vajag vai nevajag apzaļumot .. lai nav kā šobrīd, ka pēkšņi izrādās Barona ielas apstādījumus raus nost, jo neesot līdzekļi lai varētu aplaistīt…

Šobrīd pašvaldība neredz lietderību izveidot šādu amata vietu vai institūtu, jo apstādījumu apsaimniekošana atbilstoši zemes īpašuma piederībai:
Apstādījumus, kas atrodas pašvaldībai piederošos zemesgabalos apsaimnieko vairākas institūcijas:

  • Rīgas domes Mājokļu un vides departaments rūpējas par ielu stādījumiem;
  • Teritoriju apsaimniekotāji, piemēram, SIA “Rīgas namu pārvaldnieks”, atbild par to apsaimniekojamajās teritorijā esošajiem apstādījumiem;
  • SIA “Rīgas meži” kopj tiem deleģētās teritorijas;
  • Rīgas pilsētas izpilddirekcijas – apstādījumus, kas ir to apsaimniekojamās teritorijās.

 

#2525 Linda 2019-05-28 14:40:45
Sveiki. Savulaik bērniem bija noteiktas obligātās un bezmaksas peldēšanas nodarbības un apmācības. Vismaz reizi nedēļā. Varbūt vajag atjaunot šādu labu praksi.

Jau daudzus gadus Rīgas pašvaldība nodrošina 2. klašu skolēniem peldētapmācību, taču tā nav obligāta, bet jāpiebilst, ka reti, kurš vecāks nolemj, ka bērns to neizmantos, pārsvarā šo iespēju izmanto.

2. klases skolēniem tāpēc, ka 1. klasēs bērni vēl tikai pierod pie skolas un jaunajiem apstākļiem. Tā ir pašvaldības labā griba, jo tas nav nekur noteikts kā obligāts pasākums un Rīga, vismaz ilgus gadus tā bija, ir vienīgā, kas to piedāvā.

Peldētapmācība ir mācību procesa sastāvdaļa, kas notiek mācību laikā un skola organizē gan pedagogus, gan trenerus, kuri otrklasniekus pavada uz šīm nodarbībām. Peld visu Rīgas skolu, kurās ir otrā klase, skolēni. Tajās skolās, kur nav baseini, pašvaldība nomā baseinus, piemēram, Ķīpsalas peldbaseinu. Tas ir stundu laikā un katrai skolai ir noteikts baseins, kurā šīs nodarbības notiek.

 

#2524 Raitis 2019-05-28 10:39:32
Priekšlikums, ieteikums. Dzelzavas ielas posmā virzienā no Ulbrokas ielas līdz Lielvārdes ielai, nofrēzēt asfalta virskārtu tajās vietā kas ir viss vairāk izdrupušas, bedrubedrēs, plaisās, utt, un ieklāt ar asfalta klājēju jaunu asfalta virskārtu. Kā tas tika izdarīts Keldiša ielā?

Paldies par ieteikumu un aktīvajam pilsonim par tēmas aktualizāciju.

Ikdienas ielu uzturēšanas dienests ir veicis un veic regulāru ielu apsekošanu. Apsekošanas rezultātā tika secināts, ka iedzīvotāja minētajā ielas posmā jūlijā tiks veikta lokāla seguma virskārtas nomaiņa.

Lai pilnībā ielu sakārtotu, nepieciešama ielas seguma nomaiņa un aku pārbūve. Tuvākajā piecgadē ievērojami pārbūves darbi šajā ielā nav plānoti.

 

#2523 Mārcis 2019-05-28 10:34:59
Sveiki. Nepieciešams labiekārtot pieturvietas “Tīrumi” Maskavas ielā apkārtni, tai skaitā savest kārtībā “kabatas”, nodrošināt drošu ielas šķērsošanu ar ierīkotām gājēju pārejām, nepieciešamības gadījumā uzstādot luksoforus. Vai, kad un kādos termiņos dome varētu veikt šos labiekārtošanas darbu?

Kā jau, iespējams, iedzīvotāji ir pamanījuši – pieturvietas “Tīrumi” izbūve un regulējamās gājēju pārejas izbūve ir finiša taisnē.

Abās Maskavas ielas pusēs izbūvētas pieturvietas, un jau ieslēgts luksofors (šobrīd brīdinošais dzeltenais signāls). Jūlijā plānots to atklāt pilnībā.

 

#2522Vilis 2019-05-27 10:01:35
Sveiki. Bauskas, Jelgavas un Satiksmes ielu krustojumā – vai nav iespējams uzstādīt drošības kameru? Šajā posmā ir intensīva satiksme, ir bijuši arī vairāki nelaimes gadījumi, piemēram, nesen notriekts bērns, šoferis aizmucis, nevar atrast. Lūdzu rast risinājumu.

No malas skatoties, varētu šķist, ka videonovērošanas kameru izvietošana ir labākais risinājums jebkurā vietā. Ir pat bijuši ierosinājumi kameras izvietot pilnīgi visā pilsētā ik pēc pārdesmit metriem, tomēr viss nav tik vienkārši.

Lai videonovērošanas sistēma darbotos efektīvi, kameras jāizvieto pakāpeniski. Pašlaik videonovērošanas centrā vienlaikus četri darbinieki skatās teju 200 kameru ierakstus. Savukārt nepieciešamības gadījumā viņi var pieslēgties vēl vairākiem desmitiem pie skolām izvietotajām kamerām.

Pašreizējais darbinieku skaits vēl ir pietiekams, lai efektīvi uzraudzītu pašlaik uzstādītās kameras, taču, ja būtiski tiks palielināts kameru skaits, tad būs jāpalielina arī darbinieku skaits.

Tāpat pašlaik ir jādomā par videonovērošanas centra modernizāciju, paplašinot darba telpas.

2018.gadā jaunas kameras tika uzstādītas Bolderājā (vairāk nekā 30), savukārt nākamā videonovērošanas kameru uzstādīšanas kārta plānota Vecmīlgrāvī.

Prioritāri izraudzītas nomaļākas vietas, jo tajās Rīgas pašvaldības policijai nepieciešams ilgāks laiks reaģēšanai uz izsaukumu, kā arī kameras šādās vietās būtiski papildina patruļekipāžu darbu, atšķirībā no maģistrālajām pilsētas ielām, kur ekipāžas situāciju var novērot, braucot pa ceļam uz citiem izsaukumiem.

 


Aktualitātes