Par aktuālo Rīgā (14.11.2019.)

Par aktuālo Rīgā (14.11.2019.)

20.11.2019

Klausies Aināra Rutkēviča sarunu ar Oļegu Burovu par aktualitātēm Rīgas pilsētā.

Raidījums Par aktuālo Rīgā Radio SWH ēterā katru ceturtdienu pulksten 18:30.

Uzdod savu jautājumu šeit

Raidījuma ieraksts:

 

#2620 Fredis 2019-10-24 19:03:44
Sveiki. Slokas un Nometņu ielu krustojumā ir liela bedre. Vairākkārt jau tikām sūdzējušies par to Satiksmes departamentam un kaut kāda bedre tika salabota, tikai ielas pretējā pusē, savukārt bedre, kas atrodas pie mūsu mājām ir palikusi, kļūst arvien dziļāka, auto tajā iebraucot rada tik lielu vibrāciju, ka drīz vien mūsu māja sāks plaisāt!

  •  Minētā adrese oktobra beigās tika apsekota. Uz brauktuves bedre netika konstatēta. Tika atrasts iesēdums, kas vēlākais līdz novembra vidum tiks salabots.
  • Iedzīvotāji ir aicināti precizēt šādus jautājumus (minēto vietu), nosūtot fotogrāfiju uz Rīgas domes Satiksmes departamenta e-pasta adresi: sd@riga.lv, Rīgas domes e-pastu: riga@riga.lv vai radio SWH.

 

#2619 Ir\’ 2019-10-24 18:29:15
Labvakar, jaunā kārtība par ūdens mērījumu nodošanai stipri ietekmēja vecus, nestaigājošus un slimus ļaudis. Nākas stāvēt milzu rindās. Purvciemā un Juglā. Ļoti lūdzam mainīt uz veco kārtību, pirmkārt dēļ vecajiem ļaudīm.

  • SIA „Rīgas namu pārvaldnieks” (turpmāk – Pārvaldnieks) ir pēdējais no lielajiem uzņēmumiem, kur joprojām skaitītāju rādījumu iesniegšanai tiek izmantotas papīra lapiņas. Liela apjoma lapiņu loģistika, apstrāde, datu ievadīšana ir saistīta ar paaugstinātu neprecizitāšu risku un lielu darbaspēka ieguldījumu, kas šodienas tehnoloģisko iespēju apstākļos nav pamatota. Ar mērķi uzlabot procesa efektivitāti, jau no 2012. gada Pārvaldnieks piedāvā iespēju nodot rādījumus e-vidē, no 2014.gada piedāvā iespēju nodot rādījumus ar SMS starpniecību un no 2014.gada iespējama ūdens patēriņa skaitītāju (turpmāk – ŪPS) rādījumu ievade uzskaites termināļos.
  • Izmaiņas, kas ieviestas ar 2019.gada septembrī, ir virzītas uz uzskaites kļūdu skaita samazināšanu, manuālā darba apjoma samazināšanu, pakāpeniski aizvietojot ŪPS rādījumu lapiņu iesniegšanu ar citiem paziņošanas veidiem, automatizējot ŪPS rādījumu saņemšanas un apstrādes procesu. Augsta precizitāte ir nozīmīga, jo no ūdensapgādes pakalpojumu sniedzēju puses patērētājs ir visa māja, bet maksātāji ir atsevišķi klienti, kuriem rēķinu izsniegšanas kārtību, korekcijas piemērošanas principus reglamentē Ministru kabineta noteikumi. Lai pilnveidotu ŪPS rādījumu apstrādi ir izmainīta ŪPS izsniegšanas kārtība, lapiņu veidlapas izsniedzot tikai tiem klientiem, kuriem tās ir nepieciešamas.
  • Šādai procesa organizācijai ir vairāki ieguvumi gan klientiem, gan Pārvaldniekam:
  • kļūdu samazinājums – manuālā datu ievades procesa samazinājumu nodrošinās kļūdu rašanās riska samazinājumu, ļaujot sasniegt pilnīgu datu precizitāti (ŪPS lapiņas no klientu puses tiek aizpildītas ar roku un ne vienmēr ir skaidri salasāmā rokrakstā, pēc tam Pārvaldnieka darbinieki manuāli rādījumus ievada uzskaites sistēmā);
  • ŪPS rādījumu lapiņu nozaudēšanas riska samazinājums – elektroniskie dati, atšķirībā no lapiņām pakļauti mazākam “noklīšanas” riskam, visi iesniegtie rādījumi uzreiz tiek saņemti/reģistrēti uzskaites sistēmā, tūlītēji apstrādāti un tos saņem atbildīgie darbinieki, process vienmēr ir izsekojams;
  • manuālā darba samazinājums – elektroniska ŪPS rādījumu iesniegšana ļauj ievērojami samazināt datu ievadei un pārbaudei patērēto laiku, tādējādi šo darbinieku resursu būs iespējams novirzīt uzdevumiem ar lielāku pievienoto vērtību (piemēram, biežākai dzīvokļu ŪPS apsekošanai/pārbaudei ar mērķi samazināt ūdens patēriņa starpības/zudumus);
  • dabas resursu saudzēšana.
  • Klientiem, kuriem nav iespējas iesniegt ŪPS rādījumus elektroniskā vidē, tiek piedāvāta iespēja iesniegt ŪPS rādījumus ne tikai Pārvaldnieka bezmaksas elektronisko pakalpojumu vortālā e-parvaldnieks.lv, bet arī šādos veidos:
  • ar SMS starpniecību. Instrukcija ar detalizētu rādījumu iesniegšanas ar SMS starpniecību pieejama RNP lapā – rnparvaldnieks.lv (RĀDĪJUMU PAZIŅOŠANA SMS), kā arī pieejama drukātā formātā Pārvaldnieka klientu apkalpošanas centros.
  • Klientu apkalpošanas centru kioskos.
  • Savukārt klienti, kuriem līdz šim drukātajā rēķinā tika iekļauta ŪPS rādījumu lapiņa, un kuriem arī turpmāk būs vēlme iesniegt ūdens patēriņa rādījumus tikai papīra formātā, ŪPS rādījuma lapiņas iespējams saņemt visos Pārvaldnieka klientu apkalpošanas centros.
  • Efektīvākais veids ir dzīvokļu īpašniekiem ar balsu vairākumu pieņemt kopības lēmumu par tādu ŪPS uzstādīšanu, kas automātiski un attālināti nodod ŪPS rādījumus Pārvaldniekam, izslēdzot dzīvokļu īpašniekam jebkāda veida līdzdalību ŪPS rādījumu nolasīšanā un to iesniegšanā Pārvaldniekam. Ja dzīvojamā mājā ir liels skaits dzīvokļu īpašnieku, kuriem ŪPS rādījumu iesniegšana elektroniski ir apgrūtinoša, šādu ŪPS uzstādīšana ir optimālākais risinājums, atbrīvojot no ikmēneša pienākuma nolasīt ŪPS un to rādījumus iesniegt pārvaldniekam. Jāpiebilst, ka jaunās paaudzes ŪPS precizitāte un rādījumu nodošanas algoritms nodrošina augstu uzskaites precizitāti un mazu ūdens patēriņa starpības/zudumu apjomu (parasti 5 – 7% robežās).

Informācijai – cilvēkus, kuriem ir kustības traucējumi, ka daudzus no šādiem klientiem pārstāv Rīgas Sociālā dienesta darbinieki, kuri palīdz šādiem cilvēkiem ikdienā, t.sk. ŪPS rādījumu lapiņu nodošanā.

 

#2618 Kūla?! 2019-10-23 18:18:22
Labvakar. Vai es drīkstu kurināt lapas savā teritorijā un man nedraud sods? Nav jau tomēr kūlas dedzināšana. Lapas un krūmus plānoju dedzināt vecā mucā. Vai kaimiņi var izsaukt policiju, ja ir pārāk lieli dūmi, smaka? Varbūt ir kādas noteiktas dienas un stundas, kad man tas ir atļauts?

  • Rudenī daudzi iedzīvotāji īpaši privātmāju un mazdārziņu īpašnieki no kokiem nokritušās lapas vēlas sadedzināt. Virspusēji raugoties uz šādu nodomu varētu teikt – kas gan tur slikts, ja iedzīvotājs pagalmā nodedzina lapu kaudzi. Tomēr pilsētām atšķirībā no lauku teritorijām apbūve ir ļoti blīva. Tādēļ, ja katrs sagrābto lapu kaudzi drīkstētu nodedzināt, rezultātā visa pilsēta būtu dūmos. Turklāt pat tad, ja neņem vērā nepatīkamo smaku, dedzināšana lielos apmēros kaitē dabai. Tieši tādēļ Rīgā dedzināt lapas, koku zarus, nopļauto zāli un citus atkritumus ir aizliegts.
  • Šādi ierobežojumi pastāv visā Eiropā, jo starptautiskie normatīvie akti pilsētām uzliek par pienākumu izveidot vietējo regulējumu, lai rūpētos par dabu. Sods par lapu dedzināšanu ir no 70 līdz 1000 eiro, taču uzreiz jāsaka, ka ikvienu gadījumu Rīgas pašvaldības policija vērtē individuāli – tiek ņemts vērā gan pārkāpuma apmērs, gan pārkāpēja attieksme, gan iepriekš izdarītie pārkāpumi (ja tādi ir) un citi faktori.
  • Lai gan katru rudeni Rīgas pašvaldības policija aizvien saņem izsaukumus par lapu dedzinātājiem, jāatzīst, ka iedzīvotāji pamazām kļūst zinošāki, un kopumā šāda veida pārkāpumu skaits gadu no gada samazinās.

Vēl šogad iedzīvotāji ir aicināti nodot lapas šādās adresēs:

  • Lapu izvešana Dārziņu apkaimē notiks sestdienā, 23. novembrī, šādās adresēs: Taisnās ielas un Dārziņu ielas stūris – plkst. 10.00, Dārziņu ielas un Cidoniju ielas stūris – plkst. 10.15, Jāņogu ielas un l. līnijas stūris – plkst. 10.25, Jāņogu ielas un 7. līnijas stūris (parks) – plkst. 10.35, Cidoniju ielas un Jāņogu ielas stūris – plkst. 10.45, Jāņogu ielas un Taisnās ielas stūris – plkst. 11.00, Jāņogu ielas un 25. līnijas stūris – plkst. 11.15, Jāņogu ielas un Dārziņu ielas stūris – plkst. 11.30, Dārziņu ielas un 46. līnijas stūris – plkst. 11.45, Dārziņu iela, autobusu galapunktā – plkst. 12.00, Dārziņu ielas un Sakņu ielas stūris – plkst. 12.30, Sakņu ielas un 25. līnijas stūris – plkst. 12.45, Sakņu ielas un Taisnās ielas stūris – plkst. 13.00, Taisnās ielās un Ābeļu ielas stūris – plkst. 13.15, Sakņu ielas un Cidoniju ielas stūris – plkst. 13.30.
  • Savukārt Šķirotavā lapas izvedīs no Sila ielas un Malēju ielas stūra – plkst. 14.30.
  • Ķengaraga apkaimē lapu izvešana notiks svētdienā, 24. novembrī: pie Lokomotīves ielas 44 – plkst. 9.45, pie Dubnas ielas – plkst. 10.15 un Plostu ielā, aiz Aviācijas ielas 5 – plkst. 10.30.
  • Pļavnieku un Dārzciema apkaimē lapas varēs nodot svētdienās 24. novembrī: Cielavu ielā, pie Kārsavas ielas 36 – plkst. 11.30, Rēzeknes ielas un Zvārtavas ielas stūrī – plkst. 12.15, Pildas ielas un Kraukļu ielas stūrī – plkst. 13.00, Sesku ielas un Jenotu ielas stūrī – plkst. 13.45 un Gaismas ielā b/n, pretī Gaismas ielai 31 – plkst. 14.30.
  • Tiks organizēta lapu izvešana arī no Pārdaugavas. Zolitūdē lapas savāks svētdienās, 10. un 24.novembrī, no J.Endzelīna un Rostokas ielas stūra (asfaltēts stāvlaukums pret Zolitūdes tirgus teritoriju) laikā no plkst. 9.00 līdz 13.00.
  • Pleskodāles un Šampētera apkaimē 23. novembrī (sestdienā) lapu izvešana notiks Kukšu ielā pretī Pleskodāles kapiem laikā no plkst. 14.00 līdz 16.00.
  • Bieriņu apkaimē savāktās lapas varēs nodot 23. un 24. novembrī (sestdienā, svētdienā) Kantora, Amulas un Slampes ielas krustojumā (asfaltēts laukums) laikā no plkst. 9.00 līdz 13.00.
  • Ziepniekkalna apkaimē 23. novembrī (sestdienā) lapu izvešana notiks Tumes ielā pretī Ziepniekkalna kapiem laikā no plkst. 14.00 līdz 16.00, bet Āgenskalna apkaimē 24. novembrī (svētdienā) no Atpūtas un Nomales ielas stūra laikā no plkst. 14.00 līdz 16.00.
  • Savukārt Imantas apkaimē lapas izvedīs 24. novembrī (svētdienā) no Jūrmalas gatves, Progresa un Kooperatīva ielas krustojuma laikā no plkst. 14.00 līdz 16.00.
  • Bolderājas apkaimē savāktās lapas varēs nodot 24. novembrī (svētdienā) Kapteiņu ielas asfaltētajā laukumā, kas atrodas pirms tilta, laikā no plkst. 9.00 līdz 13.00.
  • Lapu izvešana Ziemeļu rajonā tiks organizēta sestdienā 23. novembrī. Laikā no plkst. 9.00 līdz 10.00 tās varēs nodot Siguldas prospektā 12 (autostāvvietā), laikā no plkst. 10.00 līdz 11.00 – Gdaņskas ielā 6 (krustojumā ar Stokholmas ielu pie lielās priedes), laikā no plkst. 11.00 līdz 12.00 – Rusova un Čiekurkalna 6. šķērslīnijas krustojumā, laikā no plkst. 13.00 līdz 14.00 – Albatrosu ielā pie Veiksmes ielas un laikā no plkst. 14.00 līdz 15.00 – pretī Garciema ielai 10 (autostāvvietu teritorijā).
  • Savukārt svētdienā 24. novembrī laika posmā no plkst. 9.00 līdz 10.00 lapas varēs nodot Dzērbenes ielā 14 (autostāvvietās), laikā no plkst. 10.00 līdz 11.00 Tālivalža ielas un Stūrīša ielas krustojumā, laikā no plkst. 11.00 līdz 12.00 pretī Madonas ielai 9, laikā no plkst. 13.00 līdz 14.00 pretī Biatlona ielai 2 un laikā no plkst. 14.00 līdz 15.00 – Mākoņu un Berģu ielas krustojumā.
  • Atgādinājums – lapu iekraušana atkritumu izvedēja transportā iedzīvotājiem jāveic saviem spēkiem un tikai iepriekš minētajās vietās un noteiktajos laikos. Lapas nedrīkst iepriekš atvest un atstāt, kā arī lapām nedrīkst būt citu atkritumu piemaisījumu. Savāktās lapas par pašvaldības līdzekļiem tiks nogādātas uz biomasas pārstrādes vietu Getliņu izgāztuvē.

 

#2617 Aldonis A. 2019-10-23 12:20:40
Labdien, kā ir ar atkritumu šķirošanas konteineriem? Vai tos ir iespējams pasūtīt pie katras daudzdzīvokļu mājas Rīgā un, vai tas maksā lētāk nekā ierastu, parasto, atkritumu urnu apkalpošana?

  • Saskaņā ar Rīgas domes saistošiem noteikumiem Nr.90 “Sadzīves atkritumu apsaimniekošanas saistošie noteikumi” daudzdzīvokļu mājas iedzīvotājiem ir tiesības vērsties pie namu apsaimniekotāja ar lūgumu, lai atkritumu apsaimniekotājs pie mājas uzstāda atkritumu konteinerus šķirotajiem atkritumiem.
  • Saskaņā ar augstāk minēto noteikumu 25.4. punktu, atkritumu apsaimniekotāja pienākums ir nodrošināt šķiroto sadzīves atkritumu dalīto apsaimniekošanu, ja to pieprasa pašvaldība vai nekustamā īpašuma īpašnieks, tiesiskais valdītājs vai pārvaldnieks.
  • Papildus maksa par dalīto atkritumu savākšanu netiek aprēķināta, izņemot, ja atkrituma apsaimniekotājs ir konstatējis, ka dalīto atkritumu konteineros ir novietoti vairāk nekā 30% nešķiroto atkritumu, tad šādu dalīto atkritumu tvertni neiztukšo un nekavējoties informē nekustamā īpašuma īpašnieka, tiesiskā valdītāja vai pārvaldnieka pārstāvi un dokumentē faktu, sastādot aktu par tvertnes satura neatbilstību atkritumu veidam.
  • Jautājumā par atkritumu šķirošanas konteineriem SIA “Rīgas namu pārvaldnieks” (turpmāk – RNP) informē, ka šķirojamo atkritumu konteineru uzstādīšana un izvešana tiek nodrošināta bez maksas, ja konteinerā tiek ievietoti atbilstoša satura atkritumi (ja konteineros tiek ievietoti neatbilstoša satura atkritumi, t.i., nešķirotie sadzīves atkritumi, tad gan izvešanas maksa ir tāda pati kā parasto sadzīves atkritumu konteineru izvešanai).
  • Pieteikumu (nosūtot elektroniski parakstītu iesniegumu uz elektroniskā pasta adresi rnparvaldnieks@rnparvaldnieks.lv vai iesniedzot pašrocīgi parakstītu iesniegumu klātienē jebkurā RNP klientu apkalpošanas centrā, vai nosūtot to pa pastu) var iesniegt dzīvojamās mājas dzīvokļa īpašnieks vai pilnvarotais pārstāvis (ar atbilstošu pilnvarojuma dokumentu).

 

#2616 Gerda 2019-10-22 16:11:07
Labdien. Dzīvoju centrā un regulāri dodos uz darbu ar kājām, kas atrodas 30minūšu gājienā pa Brīvības vai citām tai paralēlajām ielām. Pēdējos gados auto plūsma centrā ir tik milzīga, ka ar kājām nav iespējams staigāt, jo gaisa kvalitāte lielākoties ir no auto izplūdes gāzēm un nepanesama. Kā arī regulāri tiek pārsniegtas visas gaisa kvalitātes normas centrā, kur apgrozās visvairāk cilvēku sevišķi darba dienas beigās. Protams, auto nepaliks mazāk. Vai kaut kas tiek darīts, lai uzlabotu gaisa kvalitāti Rīgas pilsētā?

  • Lai arī kopumā gaisa kvalitāte Rīgā ir vērtējama kā salīdzinoši laba, tomēr atsevišķās Rīgas pilsētas vietās piesārņojošo vielu koncentrācijas pārsniedz robežlielumus (Ministru kabineta 2009. gada 30. novembra noteikumi Nr.1290 „Noteikumi par gaisa kvalitāti”) slāpekļa dioksīdam un daļiņām PM10, tāpēc Rīgas dome ik pēc 5 gadiem izstrādā un realizē rīcības programmu gaisa kvalitātes uzlabošanai.
  • Ņemot vērā to, ka autotransports ir viens no lielākajiem piesārņotājiem pilsētā, liela daļa no gaisa kvalitātes uzlabošanas pasākumiem ir saistīti tieši ar transporta un satiksmes infrastruktūras pilnveidi.
  • Programma un tās pielikumi ir pieejami RD Mājokļu un vides departamenta (turpmāk – DMV) mājas lapā: http://mvd.riga.lv/nozares/vides-parvalde/gaisa-kvalitate/
  • Īsuma par programmu – Rīgas gaisa kvalitātes uzlabošanas rīcības plānu:
  • Pasākumu ir daudz, un darbs pie programmas realizācijas turpinās. Katru gadu (līdz 1.martam) par pasākumiem atbildīgās institūcijas iesniedz DMV informāciju par to, kas izdarīts iepriekšējā gadā. Šīs atskaites pa gadiem ir pieejamas DMV mājas lapā.
  • Rīcības programma ietver sevī pasākumus, kam jāsamazina gan transportlīdzekļu, gan stacionāro piesārņojuma avotu, tajā skaitā mājsaimniecību, radītais slāpekļa dioksīda, daļiņu PM10, kā arī benzola un benz(a)pirēna piesārņojums, piemēram:
  • Transports un satiksmes infrastruktūra: Austrumu maģistrāles posma (Ieriķu iela – Vietalvas iela) pabeigšana, satiksmes pārvada pār dzelzceļa līniju Rīga – Skulte ar pievedceļiem izbūve, pašvaldības autostāvvietu sistēmu pilnveidošana; «inteliģento» satiksmes vadības sistēmu attīstīšana u.c.
  • Sabiedriskais transports: nodrošināt ērtus, ātrus, pieejamus, drošus un videi draudzīgus sabiedriskā transporta pakalpojumus.
  • Velotransports: attīstīt velosatiksmes sistēmu un integrēt to kopējā satiksmes infrastruktūrā.
  • Apkure un energoefektivitātes pasākumi: Jauno patērētāju un perspektīvo attīstības teritoriju pieslēgšana centralizētajai siltumapgādei, samazināt piesārņojošo vielu emisijas siltumenerģijas ražošanā, veicināt nolietotā daudzdzīvokļu dzīvojamā fonda renovāciju u.c.
  • Rūpniecība, t.sk. centralizētās siltumapgādes uzņēmumi: siltumtīklu rekonstrukcija; putekļu emisiju samazināšana no darbībām ar putošiem materiāliem u.c.
  • Kuģu kustība un stāvēšana piestātnēs: ostas darbības pārcelšana no Rīgas centra uz Krievu salu, ieskaitot elektropieslēguma vietu ierīkošanu kuģiem u.c.
  • Gaisa kvalitātes pārvaldības sistēmas pilnveidošana: pilnveidot un uzturēt vides monitoringu un informācijas sistēmas u.c.
  • Rīgas pilsētas gaisa kvalitātes uzlabošanas rīcības programmā 2016.-2020. gadam ietvertie pasākumi tiek īstenoti un tiks realizēti arī nākamgad.

 

#2615 RinaldsB. 2019-10-22 13:55:26
Vēlējos uzzināt vai Rīgas domei pastäv kädi tiesiski līdzekļi, lai izbeigtu savas attiecības ar Siltumservisu un vai šäda attiecību izbeigšana tiek apsvērta? Šobrīd visa uzmanība ir koncentrėjusies uz monopolu atkritumu apsaimniekošanas jomā, aizmirstot, ka mums jau ir viens neveiksmīgs monopola piemērs – līgums ar Siltumservisu no kura JAU ik gadu cieš visi RNP klienti un izejas nav, jo sūdzēties arī nav kam – privāts uzņēmums ar kuru pat RNP, kas noslēguši līgumu nekädu tveramu rezultätu nevar panākt. Domäju, ka visi vēl atceras kā pagajušogad sākoties apkures sezonai lielai daļai Rīgas nācäs pasalt, jo uzņēmums nespēja nodrošināt apkures pieslēgšanu, šogad nekas nav mainījies, mūsu mäjā un skatos plašsaziņas līdzekļos, ka arī citās mājās radušās problēmas ar apkures pieslēgšanu, jo Siltumservisa \”meistari\” nav pat iedomājušies to, ka vecās mājas pirms apkures palaišanas ir jāatgaiso. Jāsaka, ka Siltumservisa \”meistaru\” zināšanas un izpratne par apkuri ir šokējoši švakas. Jebkurš vidusmėra vīrietis, kam rokas aug no īstās vietas ir labāks meistars kā tie ko piedāvā Siltumserviss par bargu naudu. Konkrēti par māju Rīgā, Raunas ielä 58/2. Problėmas sākās jau pagājušajā pavasarī, apkures sezonas beigās, kad Siltumservisa \”meistari\” tä vietā lai nogrieztu apkuri, atslēdza mūsu mājai silto ūdeni, proti, radiatori bija karsti, neskatoties uz to, ka ārā jau bija ievērojami silts, bet siltā ūdens nebija. Sākotnēji sabijāmies, ka salūzusi apkures sistēma, bet, noejot pagrabā vīri secināja, pa \”prasmīgi\” pastrādājuši \”meistari\”. Šī gada augustā vai septembrī vīri secināja, ka siltummainis tek, izsauca \”meistarus\”, kas atbrauca pėc 4 vai 5 dienäm, mūsu mājai nomainīja siltummaini uz daudz jaudīgāku kā mūsu mājai nepieciešams, bez siltumizolācijas, līdz ar ko mäjai ir siltumzudumi un sabojāja visu siltuma mezglu, demontējot detaļas, līdz ar to tas vairs neatbilst shėmai. Sākoties apkures sezonai, septembra beigās saņēmām ziņu, ka apkure pieslēgta, bet radiatori bija auksti. Vīri secināja, ka sistēma nav atgaisota, līdz ar to satraucāmies, ka nesabojājas cirkulācijas sūknis un neskaitāmas reizes zvanījām uz Siltumservisa tālruni, kur mums atklāti pateica, ka, ja pēc trim dienām \”meistari\” nav atbraukuši zvaniet atkal. \”Meistari\” atgaisoja un siltums aizgāja, bet pēc vizītes sistēma tika atstāta nevis automātikas, bet manuālā režīmā, pie tam apkurei bija iestatīta ūdens temperatūra un ūdenim apkures, proti, radiatori bija tik karsti, ka klāt pieiet nevarēja, bet karstais ūdens bija remdens. Nu kā, lai cilvēki ir apmierināti ar piedāvāto pakalpojumu? Mums ir vienalga monopols vai nē, domāju, ka daudzus jau pārņēmusi jau zināma vienaldzība un skaidrs, ka dome tāpat izvēlēsies to, kas pašai būs izdevīgāk, ja vien piedāvātais pakalpojums būtu labas kvalitātes un par adekvātu samaksu!

PS “Siltumserviss Rīga” ir sniegtā informācija:

  1. Ņemot vērā apkures sistēmas īpatnības, atbildīgie darbinieki izvērtē kāda veida/jaudas/izmēra apkures sistēmas komponentes (šajā gadījumā siltummainis) ir nepieciešamas, lai nodrošinātu pilnvērtīgu sistēmas darbību.
  2. Dzīvojamajā mājā Raunas iela 58 k-2, Rīgā, tika konstatēts bojāts karstā ūdens siltummainis un 26.08.2019. bojātais siltummainis tika nomainīts uz jaunu. Pēc siltummaiņa nomaiņas tiek pārbaudīta tā darbība un šuvju vietas, lai no tām nerodas noplūdes. Kad darbinieki ir pārliecinājušies par atbilstošu siltummaiņa darbību, tam tiek uzlikta izolācija. Konkrētajam siltummainim siltumizolācija ir pasūtīta, tiklīdz tā tiks piegādāta, atbildīgā iecirkņa meistari to uzliks.
  3. Uzsākot apkures sezonu un ņemot vērā sistēmas konfigurāciju, var būt nepieciešama atkārtota sistēmas atgaisošana, lai pilnībā atbrīvotu sistēmu no “gaisa kabatām”, kā arī balansēšana un regulēšana, lai nodrošinātu sistēmas pilnvērtīgu un nepārtrauktu darbību.
  • 10.2019. tika saņemts pieteikums no dzīvojamās mājas Raunas ielā 58 k-2, Rīgā, iedzīvotājiem par nepietiekamu apkuri dzīvokļos.
  • 10.2019. tika veikta apkures sistēmas atgaisošana un noregulēta apkures automātika.
  • 10.2019. saņemts atkārtots pieteikums par nepietiekamu apkuri.
  • 10.2019. veikta atkārtota atgaisošana.
  • 10.2019. saņemts pieteikums no dzīvokļa Nr.34 par to, ka dzīvoklī ir par karstu, tajā pašā dienā ieradās atbildīgā iecirkņa meistaru brigāde un samazināja apkures temperatūru.
  • Kopš 07.10.2019. sūdzības par apkures sistēmas darbību vairāk nav saņemtas.
  1. Uz visiem pieteikumiem tiek reaģēts nekavējoties. Iespēju robežās, meistaru brigādes izpilda pieteikumus līgumā noteiktajos termiņos. Tomēr, ir situācijas, kad pieteikumu izpilde aizņem ilgāku laiku. Tie ir gadījumi, kad ir nepieciešama specifisku detaļu pasūtīšana, kuru piegāde var aizņemt vairākas dienas, iepriekšēja sistēmu sagatavošana vai sagatavošanās apjomīgu remontdarbu veikšanai, kā arī problēmas ar piekļuvi komunikācijām, lai PS “Siltumserviss Rīga” meistari varētu veikt apsekošanu vai remontdarbus.
  2. Apkures sistēma tika iestatīta manuālajā režīmā, jo bija radušās problēmas ar apkures sistēmas regulatoru. Tiklīdz kļūdas regulatora darbībā tiks novērstas, apkures sistēma tiks iestatīta atpakaļ automātiskajā režīmā.
  3. Apgalvojums par to, ka apkurei bijusi iestatīta karstā ūdens temperatūra un karstajam ūdenim apkures temperatūra, tādēļ karstais ūdens ir bijis remdens, nav patiess. Karstā ūdens padeves temperatūras pazemināšanās apkures sezonas sākumā saistīta ar AS “Rīgas siltums” padeves temperatūras pazemināšanos un slodzes izlīdzināšanos siltumtīklos. AS “Rīgas siltums” siltumtrases vēl nedarbojas uz pilnu jaudu un ienākošais siltumnesēja daudzums tiek novadīts gan apkurei, gan karstajam ūdenim, līdz ar to ūdens uzsilst lēnāk.
  • Šogad, pirms apkures sezonas sākuma, notika tikšanās ar PS “Siltumserviss Rīga” pārstāvjiem. Tikšanās laikā tika izrunātas iepriekšējā sezonā pieļautās kļūdas. PS “Siltumserviss Rīga” informēja, ka ir izdarīti secinājumi, kā arī veikti priekšdarbi, kā piemēram, darbinieku skaita pieaugums, lai šī gada sezona noritētu bez starpgadījumiem un bez iedzīvotāju sūdzībām.
  • Iedzīvotāji, pēc apkures sezonas beigām, ir aicināti sniegt viedokli Rīgas domes priekšsēdētājam, vēršoties pašvaldībā vai rakstot radio SWH.

 

#2614 Sālītais 2019-10-21 18:01:18
Sveiki, vai šogad ziemas sezonā atkal tiks izmantots milzīgs daudzums sāls? Vai tomēr tiek domāts par cita pretslīdes materiāla izmantošanu? Pateicos par atbildi.

  • SIA “Rīgas namu pārvaldnieks” arī šogad veiks gājēju ietvju un piebraucamo ceļu kaisīšanu ar pretslīdes materiālu, kas nav tikai sāls, bet arī smilts. Sāls daudzums tiks izmantots atbilstoši laikapstākļiem, kā arī, lai nodrošinātu Rīgas domes 28.04.2015. saistošo noteikumu Nr.146 „Rīgas pilsētas teritorijas kopšanas un būvju uzturēšanas saistošie noteikumi” 4.4.apakšpunkta izpildi.
  • Darbiniekiem tiek norādīts, ka pārmērīga sāls lietošana nav pieļaujama, sākotnēji iespēju robežās jānodrošina ietvju attīrīšana no sniega un ledus, izmantojot sniega lāpstu un leduscirtni, tikai pēc tam kaisīšana ar pretslīdes materiālu.
  • Šogad/šajā ziemas sezonā kā ielu pretslīdes materiāls tiks izmantots sāls.
0 Komentāri
Inline Feedbacks
View all comments

Aktualitātes