Par aktuālo Rīgā (05.02.15)

Par aktuālo Rīgā (05.02.15)

06.02.2015


 

#1257 Reinis 2015-01-17 13:27:44

Zinām, ka Rīgas domei ir mērķis atvieglot un attīstīt sabiedriskā transporta kustību Rīgā, tādēļ tika izveidotas vairākas sabiedriskā transporta joslas Rīgā arī uz Raiņa bulvāra. Agrāk tur bija 3 joslas visiem transporta līdzekļiem. Tagad viena josla ir sabiedriskajam un otrā pusē stāv automašīnas un tā ir tāda pus josla. Viss jau būtu labi, ja sabiedriskais izmantotu savu joslu, bet šeit visi sabiedriskie brauc pa kopējo joslu. Rezultātā sabiedriskā transp. josla ir tukša un visai transporta plūsmai jāsaspiežas vienā joslā! Uzskatu, ka individuālā transporta vadītājiem ir tiesības prasīt, lai sabiedriskais transp. brauc pa tam paredzēto joslu!

Sabiedriskais transports parasti izmanto tam paredzētās braukšanas joslas, jo tas ir pašu vadītāju un pasažieru interesēs. Braucot pa sabiedriskā transporta joslām, tiek precīzāk ievērots kustības grafiks un transportam nav jāstāv sastrēgumos. Iespējams, ir maršruti, kuri no speciāli tam paredzētās joslas pārkārtojas, lai maršrutu turpinātu citā virzienā, kur šīs joslas nav. Gadījumā, ja tiek novēroti citi gadījumi, lūdzu par tiem ziņot uz info@rigassatiksme.lv.

 

#1256 Mārtiņš Valters 2015-01-17 11:01:30

Valdības jau no laika gala ir centusies un viņām ir veiksmīgi izdevies uzgrūst savus pienākumus pašvaldībām, nenodrošinot atbilstoša finansējuma piešķiršanu. Izskatās, ka kategoriskā pretošanās cenu diferencēšanai Rīgas sabiedriskajā transportā ir drīzāk politiski, kā likumiski motivēta, jo dažās citās pilsētās tāda diferenciācija jau pastāv. Vai nevajadzētu sarīkot Rīgas pašvaldības iedzīvotāju referendumu, par atšķirīgu tarifu noteikšanu? Domāju, ka tad valdībai būtu daudz grūtāk pretoties pašvaldību likumīgajām tiesībām noteikt atvieglojumus saviem iedzīvotājiem.

Pateicamies par  klausītāja atbalstu un iniciatīvu. Diemžēl pagaidām vēl Latvijas Republikas normatīvie akti neparedz pašvaldības tiesības rīkot referendumu tās iedzīvotājiem svarīgu jautājumu izlemšanai.

11.12.2014. Saeimā 1. lasījumā ir pieņemts Vietējo pašvaldību referendumu likums, bet, kad tas varētu tikt skatīts 2. lasījumā vēl nav noteikts, tā ka pagaidām laikam nav nekāda normatīva pamatojuma vai deleģējuma pašvaldībai rīkot savus referendumus. Tā kā šis ir tikai likumprojekts, tad tajā ietvertais regulējums neļauj arī izteikt prognozes par to kādu jautājumu izlemšanu pašvaldību referendumos paredzēs šis likums.

 

#1255 Andris Soms-Sakne 2015-01-16 15:10:27

Labdien! Kāpēc dažām ielā Imantā netika veikts iekšpagalmu piebraucamo ceļu remonts? Es šobrīd runāju par ceļu gar Kurzemes prospekts 88 ēku. No mums tiek prasīts maksāt nodokļus par zemi, bet netiek nodrošināta normāla piebrauksana pie mājas, šobrīd riteņus var nolauzt uz tām bedrēm, kuras tur ir. Ja tā nav Domes zeme, bet privātā, vai var veikt kādas tiesiskās sankcijas pret zemes īpašnieku tādā pašā mērā, kā tas tiek veikts pret graustu īpašniekiem? Paldies par atbildi!

Rīgas Pārdaugavas izpilddirekcija ir informēta par Kurzemes prospekta 88 nama iekškvartāla seguma katastrofālo stāvokli. Seguma remonts ir nepieciešams,  tāpēc minētais objekts ir iekļauts šī gada   Kurzemes rajona administratīvās teritorijas  remontējamo iekškvartālu sarakstā.

 

#1254 Oskars 2015-01-16 11:04:46

Vispirms vēlētos pateikties par sakārtoto infrastruktūru gājējiem Trijādības un Raņķa dambja rajonā – izveidota ietve un sakārtota zaļā zona. Bet Trijādības ielā 4 tika atvērts bērnudārzs, kas visticamāk ir saskaņots ar Domi. Šim bērnu dārzam nav sava piebraucamā ceļa un līdz ar to vecāki, lai nogādātu savas atvases šajā iestādē auto novieto uz ietves, nereti arī brauc pa to neskatoties uz gājējiem, izbraukā zaļo zonu (nu jau vairs nav zaļa) dubļus atstājot uz trotuāra. Vai Dome saskaņojot šādas izglītības iestādes ņem vērā to atrašanās vietu – piekļūšanas iespējas?

Privāto izglītības iestāžu  izveidošana netiek saskaņota ar Rīgas pilsētas pašvaldību, bet gan ar valsts institūcijām. Izglītības likums paredz, ka ikviena izglītības iestāde mēneša laikā no tās dibināšanas dienas iesniedz iesniegumu par izglītības iestādes reģistrāciju Izglītības iestāžu reģistrā. Izglītības iestāžu reģistrs ir Valsts izglītības informācijas sistēmas sastāvdaļa, un to kārto Ministru kabineta noteikta institūcija. Savukārt, ja netiek veidota jauna izglītības iestāde, bet, piemēram,  tā sauktā bēbīšu skola, tad tā ir vienkārši uzņēmējdarbība, kuras veikšanai atļaujas saņemamas Latvijas Republikas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

Ja tiek būvēta jauna pirmsskolas izglītības iestāde, tad, atbilstoši būvniecības nosacījumiem, tiek projektēta un saskaņota  arī nepieciešamā infrastruktūra. Tā kā jautājumā minētā iestāde nav tikusi būvēta no jauna, tad tās funkcionēšanu, tāpat kā pirms iestādes izveidošanas, nodrošina esošā infrastruktūra. Trijādības ielā 4 ir nodrošinātas visas iespējas, lai bērnu droši nogādātu iestādē – ir ietve un braucamā daļa kvalitatīvi izremontēta.

Autovadītājiem un bērnu vecākiem ir jāpārvietojas atbilstoši Ceļu satiksmes noteikumiem. Ja tie netiek ievēroti, aicinām vērsties policijā.

 

#1253 Zane 2015-01-15 10:43:07

Labdien!Saprotu, ka šoziem laika apstākļi ir tādi, ka grūti nodrošināt perfektu ietvju tīrību, bet visam taču ir savas robežas un ir taču galu galā arī kaut kādi prioritārie – cilvēku veselībai un dzīvībai svarīgi objekti, piekļuvi pie kuriem būtu jānodrošina visaugstākajā līmenī. Vakar mans pusotru gadu vecais bērns krītot guva galvas traumu, tādēļ ar ātro palīdzību tikām nogādāti Bērnu slimnīcā Vienības gatvē. Pēc apskates mums tika dota atļauja doties mājās, bet tā kā bijām atvesti ar ātro palīdzību, sava auto mums nebija. Pulkstens bija ap sešiem uz zvanot uz vairākām takšu firmām saņēmām atbildi, ka gaidīšanas laiks būs 40 minūtes līdz stundu. Tā kā slimnīca ir vieta, kur gaisā virmo pilna vīrusu buķete un lieku laiku uzturēties nav vēlams, nolēmām ceļu mājās mērot ar sabiedrisko transportu BET man nebija ne jausmas par to ārprātu, kas mūs sagaida aiz slimnīcas teritorijas. Izejot pa galvenajiem vārtiem uz Vienības gatvi man nācās secināt, ka mēs NEKUR nevaram aiziet, jo nevienā no virzieniem ietves nav tīrītas VISPĀR uz tām ir uzsalusi sniega kaudze, kas jau pārvērtusies ledū, kuru klāj ūdens peļķes. Kaisīts ar nav – slidens līdz ārprātam, katrs solis vesels izaicinājums. Arī visa “zaļā zona” bija tieši šādā pašā stāvoklī, ne iemītu taciņu, nekā. Bet kaut kā līdz tuvākajam krustojumam, lai droši sķērsotu ielu un nokļūtu līdz 10 tramvaja pieturai, vai vismaz tiktu līdz ielai pa īsāko ceļu, lai šķērsotu to pretēji noteikumiem ir jātiek. Bērnu savām kājām pa tādu laist nevar, jānes uz rokām. Tad nu gāju pa šo “ietvi” birdinot asaras un lūdzot Dievu pie katra soļa, lai tikai mēs abas nenokristu un netiktu pie vēl kādām traumām, kas šajā situācijā bija vairāk kā iespējams. Tad nu gribētu noskaidrot kā tas nākas ka pie šāda svarīga objekta ietves, pat ne kāda mazmazītiņa taciņa netiek tīrīta VISPĀR. Kā vecākiem un bērniem bez auto būtu jāpiekļūst pie šīs iestādes??? Kas atbild par sniega tīrīšanu no ietvēm šajā teritorijā un kur skatās policija, ja tas netiek darīts? Vai tiešām mums galīgi nerūp mazie rīdzinieki un to vecāki?

Rīgas pašvaldības policijas Zemgales pārvaldes darbinieki 15.01.2015. veica minēto ietvju apsekošanu un konstatēja, ka ietve no Robežu ielas puses ir tīrīta mehāniski (ar traktoru) – ietve vietām nav pilnībā attīrīta līdz segumam un slidenās vietas nav nokaisītas ar pretslīdes materiāliem. Savukārt gājēju ietve no Vienības gatves puses tīrīta manuāli  – ietve daļēji attīrīta līdz segumam, bet slidenās vietas nav nokaisītas ar pretslīdes materiāliem.

15.01.2015. telefoniski sazinoties ar VSIA „Bērnu klīniskā universitātes slimnīca” (Vienības gatve 45, Rīga) administrācijas pārstāvi – Slimnīcas Infrastruktūras uzturēšanas daļas vadītāju Edmundu Zemīti  noskaidrots, ka ietves savlaicīgi nav sakoptas tehnisku iemeslu un nepastāvīgo laika apstākļu dēļ. Ietvju sakopšana tiks turpināta visas dienas laikā, iespēju robežās nodrošinot to tālāko uzturēšanu atbilstoši normatīvo aktu prasībām.

Atkārtotas apsekošanas laikā (16.01.2015. un 19.01.2015.) konstatēts, ka tiek veikti ietvju uzturēšanas darbi visas dienas garumā, proti, cenšoties maksimāli atbrīvot ietves no ledus un slidenās vietas kaisot ar pretslīdes materiāliem. Ietves pilnībā līdz segumam tika attīrītas 22.01.2015.

Ņemot vērā mainīgos klimatiskos apstākļus, pašvaldības policijas darbinieki veic pastiprinātu ietvju stāvokļa kontroli administratīvajā teritorijā, lai nodrošinātu Rīgas domes 08.07.2008. saistošo noteikumu Nr.125 „Rīgas pilsētas teritorijas kopšanas un būvju uzturēšanas noteikumi” izpildi.

 

#1252 Arnis 2015-01-14 11:44:00

Vai ir plānots izvietot luksoforu Vienības gatves un Tīraines ielas krustojumā? Veikt jebkuru pagriezienu no Vecās Jelgavas šosejas uz Vienības gatvi esot ļoti bīstami, tāpat kā arī pārbraukt šo krustojumu no Tīraines ielas uz veco Jelgavas šoseju.

Esam iekļāvuši šo krustojumu prioritārajā sarakstā, kur būtu nepieciešams veikt satiksmes organizācijas izmaiņas, taču jāņem vērā, ka ir vēl nopietnāki un bīstamāki krustojumi Rīgā, kur būtu nepieciešamas satiksmes izmaiņas ar luksoforu izbūvi.

Jāņem vērā, ka pārsvarā šo krustojumu izmanto Mārupes pašvaldības autovadītāji. Šeit ir jāatzīst, ka pašvaldībai arī būtu jāpadomā par savu iedzīvotāju satiksmes infrastruktūras nodrošināšanu un izbūvi pieRīgas ielām.

 

#1251 Reinis 2015-01-13 18:36:07

Kad plānojat pabeigt remontdarbus uz Vecāķu prospekta (velo celiņš)? Gar ceļa malu jo projām stāv norobežojošās zīmes kas ievērojami sašaurina braucamo daļu un apdraud satiksmes drošību. Ja darbi šobrīd netiek veikti, šīs zīmes varētu novākt un braukšana būtu drošāka. Ceļa zīmēm būtu jāuzlabo drošība, bet šeit ir tieši pretējs efekts! Paldies!

Līdz pavasarim, kad atsāksies būvniecības sezona, šī vēl joprojām ir būvdarbu vieta, līdz ar to ierobežojumi ir jāatstāj. Satiksmes departaments atvainojas visiem satiksmes dalībniekiem par neērtībām, ko rada ierobežojumi.

Pavasarī, kad būvdarbi tiks pabeigti, visi ierobežojumi tiks atcelti.

 

#1250 Reinis 2015-01-13 18:10:22

Kas pārbauda veikto ceļa remontu darbu kvalitāti uz Ulmaņa gatves viadukta uz lidostu. Un kas atbild par darbu kvalitāti? Tur asfalts tika uzklāts rudenī un tagad jau ir bedres. Izmantots nekvalitatīvs asfalta maisījums un zema darbu kvalitāte, to varēja konstatēt ar visparastākajām pārbaudēm!

Satiksmes departaments iepirkuma rezultātā piesaistīja neatkarīgu uzņēmumu “Ceļu eksperts”, kas veic regulāras ielu remontdarbu pārbaudes – asfalta kvalitāti, veic urbumus uz brauktuves un pārbauda pēc normatīviem, vai atbilst visām valstī noteiktajām prasībām (porainība, biezums, blīvums), tāpat tiek veikti riteņu sliežu testi.

Jāatzīst, ka uzturētāji veica kontrolpārbaudi un secināja, ka uz jaunizbūvētā apvedceļa, kas izbūvēts uz lidostu nekādas nepilnības nav konstatētas.

 

0 Komentāri
Inline Feedbacks
View all comments

Aktualitātes