Par aktuālo Rīgā (26.03.15)

Par aktuālo Rīgā (26.03.15)

2015. gada 30. marts


 

#1305 Reinis 2015-03-05 18:29:18

Agrāk bija noteikts, ka dzelzceļa pārbrauktuve uz Ezera ielas ir atvērta no rīta un vakarā, kad ir vislielākā satiksme. Tagad tas ir atcelts, vai nevarētu to atjaunot. Tagad arī uz Viestura prospekta kaut kāds remonts un izbraukt nav iespējams!

17.03. 2014. Rīgas domē tika saņemta VAS „Latvijas dzelzceļš” (turpmāk-LDz) vēstule par to, ka ar 31.03.2014. tiek atcelti iepriekš noteiktie laika periodu ierobežojumi manevru darbu veikšanai ar vagoniem Ezera ielas dzelzceļa pārbrauktuvē. Reaģējot uz saņemtajām iedzīvotāju sūdzībām un Rīgas domes Satiksmes departamenta sniegto informāciju, es 05.11.2014. Rīgas domes vārdā vērsos LDz ar lūgumu atkārtoti vērst uzmanību tam, ka Ezera iela būtiski ietekmē Sarkandaugavā dzīvojošo iedzīvotāju pārvietošanos un izvietoto uzņēmumu darbību. Palielinoties Ezera ielas dzelzceļa pārbrauktuves slēgšanas laikam, būtiski palielinās laiks, kurā iedzīvotāji var nokļūt darbavietās un dzīvesvietās. Arī Sarkandaugavā izvietoto uzņēmumu darbs būtiski pasliktinās, jo ir jāplāno garāki maršruti un ilgāks preču piegādes laiks. Gājējiem, kuriem nepieciešams šķērsot Ezera ielas dzelzceļa pāreju, vispār nav citu alternatīvu. Rīta maksimumstundas ir laiks, kad uz skolām un bērnudārziem ir jānogādā bērni. Gājējiem to nav iespējams izdarīt pa apvedceļiem. Kā arī uzsvēru, ka iepriekš noteiktie laika periodu ierobežojumi manevru darbu veikšanai ar vagoniem Ezera ielas dzelzceļa pārbrauktuvē – 2 stundas dienā (no plkst.7.30 līdz plkst.8.30 un no plkst.17.30 līdz plkst.18.30) tika izvēlēti maksimāli sabalansējot gan transportlīdzekļu vadītāju un gājēju intereses, gan LDz intereses un lūdzu LDz pārskatīt savu lēmumu un saglabāt iepriekš noteiktos dzelzceļa kustības un manevru darba veikšanas aizlieguma laikus pa dzelzceļa pārbrauktuvi Ezera ielā, kā arī aicināju LDz risināt šo sasāpējušo jautājumu sarunu ceļā.

Uz šo manu iniciatīvu atbilde tika sniegta 10.12.2014. Tajā teikts, ka LDz savā darbībā izpilda Dzelzceļa likumā noteiktās prasības un kā publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs sniedz pakalpojumus pārvadātājiem un privātās lietošanas dzelzceļa lietotājiem, kā arī nodrošina vilcienu kustības drošību. Ierobežojumi vilcienu kustībai un manevru darbu izpildei minētajā pārbrauktuvē tikuši pieņemti laika periodā, kad kravu plūsma samazinājās, bet šobrīd, kad situācija ir mainījusies, LDz nespējot pilnā apjomā nodrošināt savu funkciju izpildi.  Iepriekšminētā apstākļa dēļ LDz atsakās no agrāk pieņemtajiem ierobežojumiem un  uzskata, ka šobrīd, kad kravu plūsma pieaug, bet LDz ierobežojumu dēļ uzņēmumiem-pārvadātājiem pa dzelzceļu rodas papildus izmaksas, tas padara pārvadājumus pa dzelzceļu mazāk konkurētspējīgus, kas rezultātā var negatīvi ietekmēt gan Rīgas, gan visas Latvijas iedzīvotājus. Papildus LDz norāda, ka pārbrauktuves pārcelšana citā vietā nav iespējama blīvās apbūves dēļ un aicina Rīgas pašvaldību risināt šo jautājumu meklējot alternatīvus infrastruktūras attīstības risinājumus.

Tā kā cits risinājums sarunās ar LDz pārstāvjiem pagaidām nav rasts, jāsaprot, ka Rīgas dome nevarēs piedāvāt ātru risinājumu šai problēmai, jo jaunu infrastruktūras objektu izbūve ir dārgs un ilgtermiņā realizējams risinājums.

 

#1304 Gvido Balodis 2015-03-05 14:52:27

Kāpēc visi Rīgas Satiksmes klientu apkalpošanas centri strādā tikai līdz 19.00?Tā it kā cilvēkiem nebūtu jāstrādā! Un manu darba devēju absolūti neinteresē vai Rīgas Satiksme ir vai nav mainījusi tarifus un vai man tādēļ ir jādodas uz Rīgas Satiksmes apkalpošanas centru, lai saņemtu atlaides. Vai nevar izveidot vismaz vienu apkalpošanas centru, piemēram, autoostā, kur cilvēki var iebraukt arī pēc 19.00, kurš strādā no 8 līdz 24vai no 7 līdz 23 un darbinieki tur varētu strādāt divās maiņās – pa 8h katram? Tagad sanāk tā, ka Rīgas Satiksme ir radījusi problēmu ar savu tarifu maiņu, bet tas, ka nespēj apkalpot visus cilvēkus, kam to vajag ir cilvēku pašu problēma. Un tajos, kas strādā līdz 19 būtu jābeidz numuriņu izsniegšanu kādu laiku pirms darba dienas beigām, tāpat kā tas ir bankās, jo tagad ir situācija, ka numuriņus izsniedz līdz pēdējam, cilvēku pilnas telpas un 19.00 apsargs izslēdz gaismu un cilvēkus dzen ārā, bet rindās tur sēž gan veci cilvēki, gan mammas ar bērniem

Visi RP SIA „Rīgas satiksme” klientu apkalpošanas centri strādā arī sestdienā. Un viens klientu apkalpošanas centrs Spīķeru ielā 1, strādā arī svētdienās. Klienti savlaicīgi tiek brīdināti par darba laika beigām. Precīzi noteikt, cik cilvēkus līdz darba laika beigām pieņems, nav iespējams, jo, ja ierodas klients ar 20 e-taloniem, ko bija cerējis izmantot pēc tarifa maiņas, viņa apkalpošanas laiks aizņem pat līdz 20 minūtēm.

Šobrīd rindas klientu apkalpošanas centros rada tas, ka klienti steidz saņemt atlīdzību par neizmantotiem braucieniem, lai gan naudas atmaksa tiks veikta līdz 2016.gada 31. janvārim. Esam vairakkārt, izmantojot medijus, aicinājuši cilvēkus nesteigties ar nākšanu pēc naudas.

Vēlamies uzsvērt, ka Rīgas satiksme nepārtraukti seko līdzi klientu plūsmām un nepieciešamības gadījumā lemj par izmaiņām klientu centru darbībā.

 

#1303 Alise 2015-03-05 14:43:50

Vai nebūtu iespējams kaut kā sakoordinēt 3 trolejbusu un 11 autobusu,lai tie nebrauc tieši viens pēc otra, bet kaut kā pamīšus? Centrā tie veic absolūti vienu un to pašu maršrutu pa k.Valdemāra ielu un vakaros, kad ir nepieciešamība nokļūt mājās, bet intervāli starp transportiem ir’ievērojami ir visai kaitinoši, ka ši transporti pieturā piestāj vienlaicīgi un pēc tam atkal ir ilga pauze. Nedomāju, ka pret to būtu iebildumi tiem, kas brauc tajā posmē, kas nesakrīt, ja maršrutu skaits un intervāli nemainītos, tiai tiktu pamainīti atiešanas laiki.

RP SIA „Rīgas satiksme” informē, ka sastādot kustības sarakstu katram maršrutam kā galvenā prioritāte tiek izvirzīts pēc iespējas vienmērīgs kustības intervāls maršruta ietvaros un tikai tad koordinācija ar pārējiem sabiedriskā transporta maršrutiem, jo ne visi pasažieri var savā galamērķi nokļūt ar abiem maršrutiem. Kā piemēru varam minēt, ka veicot absolūtu koordināciju starp šiem maršrutiem nāktos palielināt kustības intervālu 11.autobusa maršrutā, tādejādi pasažieriem, kuriem piemērots ir tikai šis maršruts nāktos pieturvietā pavadīt ilgāku laiku un maršrutā tiktu veidots nevienmērīgs intervāls. Tāpat jāatzīmē, ka 3.trolejbusa maršruts ir viens no noslogotākajiem un visbiežāk kursējošajiem maršrutiem, tā kustības intervāls maksimuma stundās 5 minūtes.

Tāpat vēlamies atzīmēt, ka koordināciju starp maršrutiem ietekmē arī kustības intervāls katrā no maršrutiem un, tā kā šajos sabiedriskā transporta maršrutos kustības intervāls ir atšķirīgs, tad koordināciju pilnīgi visos reisos nav iespējams nodrošināt pat matemātiski no teorijas viedokļa. RP SIA „Rīgas satiksme” veicot izmaiņas kustības sarakstos arī turpmāk veiks koordināciju starp šiem sabiedriskā transporta maršrutiem savu iespēju robežās, lai nepasliktinātu situāciju katra maršruta pasažieriem.

 

#1302 students 2015-03-05 14:40:21

Pirmkārt gribēju noskaidrot tādu lietu – iepriekš uz jautājumu par to kā tiek risināts biļešu neizsniegšanas jautājums mikroautobusos, atbilde bija, ka pēc jauno tarifu ieviešanas šī problēma atkritīs pati par sevi, jo visiem būs viens tarifs, RS etalonus varēs izmantot gan RS transportā gan mikroautobusos, tāpēc latiņus pievākt šoferīši vairs nevarēs, bet kā ir ar tiem etaloniem, kuri paredz studentu, pensionāru utt atlaides? Es vienreiz mēģināju ar to braukt mikroautobusā un etalons nederēja, jo man redz ir studentu atlaide. tad jau droši vien, ka neder arī pensionāru un citu etaloni, kas nozīmē, ka latiņus var turpināt grābt savās kabatās. Kas vispār man būtu jādara, lai varētu braukt ar mikroautobusu? Vai ar savu atlaižu rīdzinieka karti varu nopirkt arī kaut kādas citas – mikroautobusu biļetes vai man jāpērk atsevišķš speciāls etalons, lai nebūtu jāmaksā 2 eur? Otrkārt – LU studentu apliecībām termiņš beidzas martā, līdz ar to, lai arī uz manas rīdzinieka kartes derīguma termiņš ir 2024. gads, šogad martā pēkšņi secināju, ka nevaru vairs iegādāties biļeti ar studenta atlaidi. Protams, ka nekavējoties veicu darbības, lai savu atlaidi atgūtu, bet pirmkārt pagāja laiks, kamēr man “pieleca” kāpēc studenta atlaides etalonā vairs nav, līdz ar to vai Rīgas satiksme nevarētu studentus kaut kādā veidā jau iepriekš informēt par nepieciešamību arī savu atlaidi “pagarināt” otrkārt vienkāršot procedūru, lai to varētu izdarīt, jo, tā kā esmu strādājošs students un dienas laikā apmeklēt apkalpošanas centru nevaru, tad dabūju uz to braukt divas reizes, jo rinda bija tāda, ka pirmajā reizē to izstāvēt nebija iespējams?

Rīgas domes piešķirtās atlaides paredzētas izmantošanai tikai RP „Rīgas satiksme” sabiedriskajā transportā (autobuss, tramvajs, trolejbuss). Savukārt, lai pārvietotos ar minibusiem, Jūs savā e-talonā variet ielādēt biļetes par pilnu cenu, kuras ir derīgas braucieniem minibusos, un nav nepieciešams iegādāties kādu citu e-talonu.

Atlaide studentiem tiek piešķirta tikai līdz studenta apliecības derīguma termiņa beigām. Katra pasažiera tiesības, kuriem ir piešķirta atlaide, ir iegādāties biļetes par lētāku cenu, bet arī pienākums ir sekot līdzi šis atlaides derīguma termiņam, kurš uzrādās e-talona interneta veikalā. Izplatīt speciālus paziņojumus ar atgādinājumu par statusa derīguma termiņa beigām RP „Rīgas satiksme” liedz personas datu aizsardzības likums.

LU studenti atlaides saņēmēja statusu var pagarināt caur LUIS sistēmu, kad sākās jaunais semestris. LUIS sistēmā jāpiesakās atlaidei, jāsagaida apstiprinājums un pēc apstiprinājuma saņemšanas e-talons jāievieto, jebkurā biļešu automātā, kurš atrodas uz ielas vai tirdzniecības centrā.

 

#1301 anna 2015-03-04 19:47:26

Vai ir plānots iekšpagalmu remonts Āgenskalna piežu blokmāju kvartālā?

2015. gada remontsezonas laikā Āgenskalna apkaimes iekškvartālos ceļu seguma nomaiņa nav plānota, bet tiek izskatīta iespēja šīs apkaimes „kritiskākos” iekškvartālus iekļaut sarakstā, kuriem ceļu seguma remonts ir jāorganizē 2016. gadā.

 

#1300 Lolita 2015-03-04 10:54:14

1) Vai un kad ir plānots remontēt Brūkleņu ielas posmu no Slampes līdz Penkules ielai? 2)Kāpēc šo mazo gabaliņu nevarēja saremontēt pērn, kad rajonā visas ielas , kurās vilka kanalizāciju, tika pārraktas un pēc tam noasfaltētas, palika tikai šis posms, šobrīd jau neizbraucams. Toreiz taču uz vietas bija visa tehnika.

Ielas būvniecība un ūdensvadu izbūve/rekonstrukcija ir divi dažādi projekti. Ūdensvada izbūves laikā nebija plānots atjaunot segumu visā ielas garumā, jo tas tiek finansēts no Eiropas Savienības līdzfinansējuma konkrētam mērķim. Papildus tam, ūdensvada izbūve tika veikta pēc Rīgas ūdens pasūtījuma, savukārt ielas, to uzturēšana, būvniecība un projektēšana ir Satiksmes departamenta pārziņā.

Tā kā februārī ielu uzturēšanas ietvaros Rīgas domes Satiksmes departaments ir varējis ietaupīt, jo sniega praktiski nebija un preventīvā kaisīšana nebija tik daudz nepieciešama, ietaupījums pavasarī tiks novirzīts ielu seguma remontam.

0 Komentāri
Inline Feedbacks
View all comments

Aktualitātes