Par aktuālo Rīgā (08.09.)

Par aktuālo Rīgā (08.09.)

2016. gada 13. septembris
Uzdod savu jautājumu šeit

#1674 Kristaps 2016-08-09 16:09:11

Sveiki! Kāds ir pamatojums uzlikt stāvēt aizliegt ceļa zīmi Jēkabpils ielā? Jau tā tajā apkaimē problēmas bija atrast, kur novietot automašīnu, jo iekšējie pagalmi ir ļoti šauri, bet visas mājas ir daudzstāvu un nav kur pat fiziski atstāt mašīnu un šobrīd slēdzot pus ielu tas situāciju nekādīgi neuzlabo. Varētu vismaz, tad šai zīmei likt papildnosacījumu, ka pa nakti drīkst stāvēt ar standarta (8:00-20:00 – kad mašīnas nedrīkst tur atstāt.)
Ierobežojumi uzstādīti pēc to iedzīvotāju lūguma, kuri tur dzīvo. Jēkabpils ielā no Krāslavas līdz F.Sadovņikova ielai ierobežojumi uzstādīti, jo vietējās mājas iedzīvotāji, kuri pagalmā liek savus auto, nevarēja izbraukt no pagalma stāvošo automašīnu dēļ.

 

#1673 Ritvars 2016-08-03 09:10:35

Labdien! Vēlos uzzināt, vai RD apsver iespēju uzstādīt kameras uz krustojumiem, kas fiksētu tos autovadītājus, kas šķērso krustojumu uz neatļautā signāla. Ja mani atmiņa neviļ, tad, kaut kad pasen vēsturē, šāds projekts bija plānots (neatceros gan vai tā bija RD vai VP, kas šo gribēja realizēt). Šis jautājums ir ļoti aktuāls ne tikai godīgajiem autovadītājiem, bet arī gājējiem. Tendence braukt uz sarkanā, ir ļoti liela, to jau sāk piekopt pat RS transportlīdzekļu vadītāji (kas pārvadā pasažierus). Otra sāpīgā lieta ir mikroautobusi. Ja nekas nav mainījies likumdošanā, tad apstāties lai izlaistu pasažierus var tikai pieturās, bet šo likuma punktu ļoti daudzi neievēro. Treškārt. Gandrīz vienmēr RS šoferīši pieturās ieslēdz kreiso pagriezienu ĻOTI savlaicīgi. Cilvēki vēl kāpj autobusos un JAU ir ieslēgts pagrieziens, radot nevajadzīgu stresu. Nezinu, ko tur var labot, bet tas nav pareizi. Ceturtkārt. Barona un Tallinas ielas krustojumā, virzienā uz Dz. namu būvnieki ir atstājuši vienu Tādu apmali…, brīnums, ka vēl kāds nav riepu pārsitis. Ja remontu bija plānots turpināt KAUT KAD VĒLĀK, nevarēja to apmali uz to laiku izņemt? Piektkārt. Par tiem pašiem krustojumiem runājot. Ļoti apsveicama doma ir, luksofors ar sarkano krustu, kas parāda, ka var droši nogriezties pa kreisi (man liekas, ka to pirmā sāka ieviest Rīga, malači). Vai nav plānots šos luksoforus nedaudz vairāk ieviest? Jau iepriekš paldies par sniegtajām atbildēm!

Ņemot vērā, ka satiksmes drošības organizēšana nav Rīgas pašvaldības policijas funkcija, šāda projekta virzīšana no Rīgas pašvaldības policijas puses nebūs iespējama. Satiksmes drošības organizēšana un uzraudzība primāri ir Valsts policijas un Ceļu satiksmes drošības direkcijas uzdevums. Rīgas dome labprāt iesaistītos projekta realizācijā, bet šajā gadījumā iniciatīvai jānāk no iepriekš minētajām iestādēm.
Šobrīd notiek pilotprojekts Krasta ielā, kur virs luksoforu konsoles uzstādītas kameras, kuras fiksē automašīnu plūsmu un uzskaita automašīnas, kas piedalās kopējā satiksmē bez derīgas tehniskās apskates un/vai bez obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas. Šo pilotprojektu “Satiksmes plūsmas uzraudzība un automātiska analīze”, kas ir uzstādīts uz laiku, realizē SIA “Kleintech Services” sadarbībā ar Rīgas domes Satiksmes departamentu, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroju un Iekšlietu ministrijas Valsts policijas Satiksmes uzraudzības biroju. Fiksētās transporta līdzekļu reģistrācijas numura zīmes tālāk tiek nodotas uz datu apstrādi Latvijas transportlīdzekļu apdrošinātāju birojam datu apstrādei. Kameras fiksē tikai numurzīmes, datumu un laiku.
Attiecībā uz ceļu satiksmes noteikumu neievērošanu, tad RP SIA “Rīgas satiksme” aicina informāciju par konkrētiem gadījumiem, minot laiku, datumu, vietu un transporta līdzekļu numuru, sūtīt uz info@rigassatiksme.lv.
Jautājumā par Kr. Barona ielas un Tallinas krustojumu atkārtoti uzsveram, ka šobrīd šajā vietā notiek būvniecības process. Pretenzijas par nepilnībām tiks celtas pēc šī procesa pabeigšanas.
Luksofori ar sarkano krustu pakāpeniski tiks ieviesti arvien vairāk, tomēr, tā kā izmaksas šādu luksoforu ieviešanai ir ievērojamas tas notiks pamazām.

 

#1672 Andris 2016-07-29 20:22:14

Labdien, gribētu uzzināt vai tuvā nākotnē tiek plānots paplašināt Rīgas apvedceļa posmu Baltezers-Saulkalne uz 2 brauktuvēm, katrā ceļa pusē pa divām braukšanas joslām?
Šis jautājums nav Rīgas pilsētas pašvaldības kompetencē. Iespējams uz šo jautājumu varētu atbildēt VAS “Latvijas Valsts ceļi”.

 

#1671 Gunars Celms 2016-07-27 08:11:21

Vēlos jautāt, vai Rīga plāno nodrošināt papildus prāmi no Rīgas uz Stokholmu? Šo maršrutu izmantoju pietiekami regulāri, lai novērotu citu ceļot gribētāju arvien pieaugošo neapmierinātību – lai nokļūtu uz Stokholmu, jāizmanto vai nu Ventspils, vai Tallinas prāmji, jo biļetes iegādāties (kaut cenas no Rīgas ir visaugstākās) ir praktiski neiespējami. Tās vienkārši ir izpirktas! Prāmis agrāk bija katru dienu, bet tad kompānija Tallink aizrotēja otru prāmi uz Tallinu atstājot savas flotes, manuprāt, sliktāko kuģi. Vai Rīgas domei ir kādi risinājumi šai problēmai? Jau iepriekš paldies par atbildi. Gunārs
Prāmju satiksmi Rīgas dome nenodrošina, to dara privāts uzņēmums Tallink. Pēc mūsu rīcībā esošās informācijas, iepriekšminēto prāmi nevis aizrotēja uz Tallinu, bet tas tika pārdots un nokļuva Austrālijā. Vietas pietrūkstot nevis pasažieriem, bet gan uz kravas klāja. Šī situācija skaidrojama ar faktu, ka Lietuvā tiek nodrošināts maršruts no Klaipēdas uz Malmi un tādēļ, gadījumos, kad ir nepieciešamība nogādāt kravu Stokholmā arī lietuvieši izvēlas, nevis mērot ceļu no Malmes uz Stokholmu, bet izmantot prāmi no Rīgas, pavadot mazāk laika ceļā.
Mēs patiesi esam ieinteresēti, lai šis prāmis būtu. Kā Rīgas ostas valdes priekšsēdētājam man ir bijušas sarunas ar minētā uzņēmuma pārstāvjiem un esmu uzzinājis, ka Tallink no kuģubūves uzņēmuma Somijā saņems jaunu prāmi, ar kuru paredzēts aizvietot vienu no pelnošākā maršruta Tallina – Helsinki prāmjiem un līdz ar to viens no šobrīd Tallina-Helsinki maršrutu apkalpojošajiem prāmjiem varētu atgriezties pie mums. Tallink ir apliecinājis, ka maršruts Rīga – Stokholma uzņēmumam viennozīmīgi ir interesants, bet nevar noliegt faktu, ka maršruts Tallina – Helsinki ienes ievērojami lielāku peļņu, kas arī ir komercsabiedrības pastāvēšanas mērķis. Katrā ziņā Tallink ir vērsies Rīgas brīvostas pārvaldē ar mērķi uzsākt nepieciešamo procedūru otra prāmja kursēšanas nodrošināšanai un medijos pieejamā informācija liecina, ka jau decembra vidū Tallink plāno nodrošināt divu prāmju kursēšanu maršrutā Rīga-Stokholma.

 

#1670 Edgars Berzins 2016-07-23 10:16:53

Sveiki. Kad Rīgā beizot tiks izbeikta nakts klubu patvala? Skaļa mūzika brivdienu naktīs. Vai tiešām nevar viņus sodīt.
Nolūkā novērst jautājumā minēto situāciju, proti, “klubu patvaļu”, Rīgas dome 2007.gada 19.jūnijā pieņēma saistošos noteikumus Nr.80 „Sabiedriskās kārtības noteikumi Rīgā”, kuros iekļāva normu, kas aizliedz trokšņot vai pieļaut troksni, ko rada valdījumā esošs trokšņa avots neatkarīgi no tā atrašanās vietas, ja tas traucē apkārtējo personu mieru, iestāžu, organizāciju normālu darbību, bet nav saistīts ar satiksmi vai pasākumiem, kas saskaņoti ar Rīgas pilsētas izpilddirektoru, un paredzēja atbildību par šīs normas neievērošanu. Pēc diviem gadiem, 2009.gadā, šī norma tika precizēta ar nosacījumu – ja troksnim nav pastāvīgs raksturs, savukārt, par pastāvīga trokšņa radīšanu ar savu darbību vai bezdarbību, kas pārsniedz normatīvajos aktos noteiktos trokšņa normatīvus vai robežlielumus, vainīgā persona saucama pie atbildības likumā noteiktajā kārtībā. Kad minēto saistošo noteikumu normu sāka piemērot ne tikai pret trokšņojošiem kaimiņiem, bet arī pret izklaides uzņēmumiem (bāriem, kafejnīcām, naktsklubiem u.tml.), kuru brīžiem skaļie, ar troksni saistītie pasākumi traucēja naktsmieru gan iedzīvotājiem, gan citiem komersantiem (viesnīcām), izklaides uzņēmumu īpašnieki sāka meklēt veidu, kā izvairīties no atbildības un neieguldīt līdzekļus troksni absorbējoša aprīkojuma iegādē. Sūdzības par trokšņainiem izklaides uzņēmumiem saņēma arī Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (turpmāk – VARAM), taču ministrija norādīja, ka Civillikuma 1038.panta nosacījumos noteikts, ka īpašnieks viņam piederošo lietu var valdīt, iegūt no tās augļus, izlietot pēc sava ieskata savas mantas pavairošanai un vispār to brīvi lietot visādā kārtā, kaut arī no tā rastos zaudējumi citai personai. Izklaides komersantu uzvaru par tiesībām trokšņot un traucēt naktsmieru apliecina Latvijas Republikas Satversmes tiesas spriedums, kurš atzina par spēkā neesošo iepriekš minēto Rīgas domes saistošo noteikumu punktu par trokšņiem. Tagad, lai sauktu naktsklubu pie atbildības par trokšņa līmeņa normatīvu pārsniegšanu, ir jāveic diezgan dārgu un ilgstošu ekspertīzi – trokšņu mērījumus. Lai šie mērījumi kalpotu par pieradījumu, ekspertīzes slēdzienā jābūt noradītam, ka trokšņa normatīvu pārsniedz noteikts naktsklubs, kas nav iespējams gadījumā, kad vairākas izklaides vietas atrodas blakus, vai blakus klubam atrodas ceļš ar intensīvu satiksmi. Apkopojot iepriekš minēto paskaidrojam, ka savulaik tieši Rīgas dome paveica visu iespējamo, lai pasargātu rīdzinieku mieru, tādējādi Jūsu jautājums ir adresējams LR Satversmes tiesai un VARAM.

1 Komentārs
Inline Feedbacks
View all comments
Roberts
4 gadi

Dināmo R uzvares
4 – 1


Aktualitātes