Par aktuālo Rīgā (21.06.)

Par aktuālo Rīgā (21.06.)

25.06.2018

 

#2250 Ģirts 2018-05-23 21:59:07
Brīvības ielas veloceliņš no Gustava Zemgala gatves ir ļoti ērts. Man ir jautājums, kā tiek programmētu luksofori, jo pašreizējais regulējums velobraucējiem ir ļoti nedraudzīgs, jo pie dažiem luksoforiem var nākties nīkt pat līdz 2 minūtēm. Es saprotu lielākā krustojumā kā ar Lielvārdes ielu, bet nelielā krustojumā, kā ar Dzērbenes ielu, ja nepaspēj 5 sekundēs, kuras atvēlētas velobraucējiem šķērsot ielu, ja nevēlies pārkāpt satiksmes noteikumus, nākas stāvēt iepriekš pieminētās 2 minūtes. Vasaras sezonā daudzviet pie sarkanā sastājas tik daudz velobraucēji, ka iedegoties zaļajam signālam visi nemaz nepaspēj šķērsot ielu. Laikam Rīgas Domes pozīcijā nav daudz velobraucēju.

Katra krustojuma luksoforu objektu signālplāni ir izstrādāti balstoties uz satiksmes intensitātes datiem, kā arī uz konkrētā krustojuma ģeometriskiem parametriem. Brīvības gatvē posmā no VEF tilta līdz Berģiem, katrs krustojums ir atšķirīgs gan no ģeometrisko parametru, gan kustības virzienu skaita un konfigurācijas, gan satiksmes regulēšanas tehnisko līdzekļu aprīkojuma ziņā.
Brīvības gatves un Dzērbenes ielas krustojums ir vienīgais ar luksoforu regulējams krustojums, posmā no VEF tilta līdz Berģiem, kurā Brīvības iela šķērso divvirzienu ielu ar tikai vienu joslu katrā virzienā. Citos krustojumos Brīvības iela šķērso ielas ar trīs un četrām braukšanas joslām plus papildjoslas vai arī ir T-veida krustojums vienā vai otrā ielas pusē.
Brīvības gatves un Dzērbenes ielas krustojumā velosipēdistiem, pārvietojoties pa veloceliņu ir atvēlētas 6 sekundes zaļā signāla un 4 sekundes dzeltenā signāla laika, lai uzsāktu kustību un pabeigtu šķērsot brauktuvi, kas ir pietiekami, lai šķērsotu tikai 2 brauktuves joslas.
Būtiski pieminēt, ka velosipēdisti kustības organizācijā ir primārie no mazāk aizsargātajiem ceļu satiksmes dalībniekiem, un Brīvības gatvē tas ir spilgti redzams – signālplāni ir izstrādāti ar mērķi, lai velosipēdisti varētu droši šķērsot brauktuvi pirms transportlīdzekļiem, kas Brīvības gatvē brauc no Centra uz Berģu pusi un veic labā pagrieziena manevrus, kas ir visbīstamākie velosipēdistiem Brīvības gatvē.
Jāņem vērā, ka ikkatra sekunde, kura tiek dota velosipēdistiem brauktuves šķērsošanai Brīvības gatvē, tiek ņemta tieši no Centra braucošo transportlīdzekļu zaļā signāla fāzes. Ja Dzērbenes ielā un Murjāņu ielā tās ir 6+4 sekundes, tad Gustava Zemgala gatvē un Lielvārdes ielā tās ir 8+4, Šmerļa ielā – 10+4, Mazā Biķernieku ielā – 11+4 un Stāmarienes ielā tās jau ir 12+4 sekundes. Pie tā jau augstās satiksmes intensitātes Brīvības gaatvē, vairāk bezkonflikta laika atvēlēšanas velosipēdistiem brauktuves šķērsošanai, nozīmētu lielākus sastrēgumus virzienā no Centra uz Berģiem.
Signālplānos noteiktais laiks katram virzienam ir maināms, bet tam viennozīmīgi ir jābūt samērīgam ar pārējo virzienu pieprasījumu attiecīgajā krustojumā.
Satiksmes vadības centrs veiks objekta apsekošanu un meklēs risinājumu signāla laika palielinājumam tieši velosipēdistiem nesamazinot krustojuma kopēju caurlaides spēju.
Piezīme: tieši domājot par velosipēdistu komfortu, Gustava Zemgala gatves, Ķīšezera un Gaujas ielas krustojumā jūnija sākumā ir izmainīts signālplāns, kas tagad ļauj velosipēdistiem, braucot pa veloceliņu no Mežaparka puses, šķērsot Gustava Zemgala gatvi, vienā luksofora darbības ciklā, nevis divos ciklos, kā tas bija iespējams iepriekš.

 

#2249 Guntis Zālītis 2018-05-21 13:27:17
Labdien! Esmu Rīdzinieka kartes lietotājs un Rīgas satiksmes autostāvvietu apmaksai aprīlī sāku izmantot mobilo aplikāciju Riga Card. Autostāvvietas izmantoju arī darba vajadzībām un, lai darba vieta atmaksātu manis iztērētos personīgos naudas līdzekļus, ir vajadzīgi samaksas apliecinoši dokumenti vai konta izdruka teiksim par pagājušo mēnesi. Lai to saņemtu, ir jāraksta iesniegums klātienē kādā no klientu apkalpošanas centriem un jāgaida likumā atrunātās līdz 30 dienām, kamēr RS atsūtīs. Uzrakstīju iesniegumu 25.04.2018, lai saņemtu izdruku par aprīli, šodien ir 21.05.2018, neko vēl neesmu ne uz e-pastu, ne arī pa pastu saņēmis, aprīļa mēnesi darba vieta ir noslēgusi, un kā nav grūti saprast man neko vairs neatmaksās. Jautājums ir, vai nevar modernizēt šo aplikāciju un nodrošināt, ka ieejot savā kontā aplikācijā vai no mobilā telefona vai datora veikt izdruka par veiktajiem maksājumiem par noteiktu periodu kā to var izdarīt Mobilly aplikācijā. Jau iepriekš paldies par atbildi, ar cieņu, Guntis Zālītis

Ja maksājumi tika veikti ar Riga Card aplikāciju, ar privātpersonas kontu (t.sk. ar Rīdzinieka kartes kontu), tad klientam ir iespēja apskatīt savu darījuma vēsturi:
1) ielogojoties smsriga.rigassatiskme.lv (ievadot telefona numuru un sms verifikācijas kodu);
2) ieiet sadaļā “Pakalpojumu vēsture”, apakšsadaļā “Stāvvietas”;
3) izvēloties periodu un automašīnas numuru tiks atspoguļota informācija par veikto apmaksu.
Papildus ir iespēja lejupielādēt darījumu vēsturi XLSX vai CSV formātā.

 

#2248 Vello aktīvists 2018-05-17 11:08:22
Runājot atkal par velo joslām – atkal bija uzzīmētas velo joslas uz Brīvības ielas nesen, tad man radās ideja tāda, ka, vai nevar uztaisīt velo joslu, kopā ar sabiedriska transportu joslu un problēma būs atrisināta. Nu kaut vai tāds variants? Tad par Čaka ielu sapratu ka to sāksiet remontēt nākamgad, vai šai ielai būs paredzēta velo josla?? Un vai Čaka ielu remontējot padomāsiet par apzaļumošanu kaut kādu?

1. Ir noteikta kārtībā kādā tiek saskaņotas un veiktas satiksmes organizācijas izmaiņas. Minētie horizontālā apzīmējuma uzklāšanas darbi nebija saskaņoti atbilstoši normatīviem un izmantotie materiāli neatbilda obligāti ievērojamo standartu prasībām.
Rīgas domes Satiksmes departaments norāda, ka šobrīd Brīvības iela pilda maģistrālās ielas funkciju – ir liela transportlīdzekļu un sabiedriskā transporta intensitāte. Ņemot vērā apkārtējo ielu tīklu, Brīvības ielai nav alternatīvu un nav iespējama plūsmas novirzīšana uz citām ielām. Velojoslu ieviešana nedrīkst būtiski pasliktināt sabiedriskā transporta kustību, kā arī pārējiem transportlīdzekļiem radītajiem traucējumiem ir jābūt samērotiem ar apkārtējo ielu tīklu iespējām nodrošināt normālas satiksmes norisi.
Brīvības ielas nozīme un funkcija samazināsies pēc pilsētas centra apbraucamā loka izveides – iztrūkstošo Austrumu maģistrāles posmu izbūves, kā arī citu vērienīgu projektu realizācijas, kas novirzīs satiksmi no pilsētas centra. Pēc šo projektu realizācijas noteikti tiks izvērtēta iespēja uzlabot pārvietošanos ar velosipēdiem šajā Brīvības ielas posmā.
Šobrīd Brīvības ielas platums nav pietiekams, lai neveicot ielas pārbūvi (šogad tiek veikta tikai seguma atjaunošana), izveidotu nepārtrauktu velojoslu visa minētā posma garumā – atsevišķi posmi ir pārāk šauri, lai nodrošinātu satiksmei nepieciešamo joslu platumu un vēl ierīkotu normatīviem atbilstošas velojoslas.
2. Aleksandra Čaka ielas platums arī nav pietiekams, lai neveicot ielas pārbūvi (2019.gadā tiek paredzēta seguma atjaunošana), izveidotu nepārtrauktu velojoslu, kas nodrošinātu satiksmei nepieciešamo joslu platumu un vēl ierīkotu normatīviem atbilstošas velojoslas. Projekta dokumentācijas izstrādes gaitā atbilstoši ielas tehniskajiem parametriem, tiks paredzēta ielas labiekārtošana, tai skaitā apzaļumošana.

 

#2247 Kārlis 2018-05-16 21:17:33
Labdien! Vēlreiz jautājums par Rigondas gatves 6. 8,10, Kleistu ielas 19,21 un Kurzemes prospekta 52 iekšpagalmu. 15.maija atbrauca smagā mašīna ar traktoru un izgāza smiltis priekš bērniem, kur spēlēties. Ļoti jauki vismaz kāds papildinājums, bet izbēra pa vidu jau tā tuvu esošajam jaunajām šūpolēm un tam mistiskajam veidojumam un abi aizbrauca! Kāpēc nevar normāli padomāt ar galvu un izbērt vismaz otrā pusē, kā arī izmantot traktora kausu un daudz maz izlīdzināt šo čupu ? Nav tak ar lāpstu šoferim jālīdzina !!!

SIA “Rīgas namu pārvaldnieks” nav veikusi iesniegumā norādītās smilšu kravas piegādi bērnu rotaļu laukumā pie dzīvojamajām mājām Rigondas gatvē 6, Rigondas gatvē 8, Rigondas gatvē 10, Kleistu ielā 19, Kleistu ielā 21, Kurzemes prospektā 52, Rīgā. Iespējams, ka smiltis piegādājis kāds no minēto dzīvojamo māju iedzīvotājiem.

 

#2246 Aina 2018-05-16 16:50:40
Labdien! Tātad Jugla Malienas iela pagājušajā gada uztaisīja tās saucamās kabatiņas jeb auto stāvvietas un, protams, ka ne tikai Jugla, bet vēl citur pilsētā.. Jautājums nebūs par pašām stāvvietām, bet par to, ka zaļajā zonā tur sastādīja kaut kādus krūmiņus, bet aizmirsa uz tiem un ap tiem krūmiņiem apbērt to speciālo maisījumu, lai neaug nezāles… Kādēļ tas netika izdarīts???? Jo tomēr, ja dara kaut ko, tad kārtīgi, jo šobrīd nezāles ir vairāk nekā, ja tur tikai zālājs auga.

Rīgas domes Satiksmes departaments informē, ka saskaņā ar projektu, netika paredzēts konkrētajā autonovietnē zaļo zonu pārklāt ar mulču. Ņemot vērā problemātiku, tiks izskatīta iespēja uzturēšanas darbu ietvaros dobes apbērt ar mulču.

 

#2245 Valters 2018-05-14 23:15:29
Sveiki biju ciemos ar riteni aizbraucis pie drauga uz mājam tas ir, protams, ka Rīgā un Salaspils iela 7, un tas mašīnu piebraucamais asfalts pie mājas ir ar daudz bedrēm. Sakiet, vai viņas kaut vai tiks aizlāpītas jeb arī tā māja ir privāta teritorija?

Salaspils iela 7, ar kad. Nr. 01000722014, nav pašvaldības īpašums – tā ir privāta teritorijā ar trīs īpašniekiem (fiziskās personas) Rīgas pilsētas izpilddirekcijas nav tiesīga atjaunot iekškvartālu, t. sk. bedrīšu remontu privātajā teritorijā. Publiskas personas finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanas likumā ir noteikts, ka pašvaldībai nav tiesību ieguldīt publiskos līdzekļus citu īpašnieku īpašumu uzturēšanai un labiekārtošanai.
Par ceļa un ietvju remontdarbiem dzīvojamai mājai piesaistītajā zemes gabalā un šiem darbiem nepieciešamajiem līdzekļiem jālemj mājas dzīvokļu īpašniekiem un, pozitīva lēmuma gadījumā, šie darbi jāveic mājas apsaimniekotājam, iepriekš to saskaņojot ar zemes īpašniekiem.

 

0 Komentāri
Inline Feedbacks
View all comments

Aktualitātes