ceturtdiena, 10. jūlijs
SākumsSabiedrībaNeuzķeries! Sarkanie karogi interneta veikalos, kas var liecināt par negodprātīgu praksi

Neuzķeries! Sarkanie karogi interneta veikalos, kas var liecināt par negodprātīgu praksi

Raidījumā “Kiberpēdas” šoreiz viesojas Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) Digitālo pakalpojumu juridiskās un analītiskās daļas vadītāja un Latvijas Universitātes Juridiskās fakultātes docente Zanda Dāvida, lai skaidrotu sarkanos karogus interneta tirdzniecībā, kas var liecināt par iespējamu negodprātīgu praksi.

“Šķirstot interneta veikalu, viennozīmīgi ir jāskatās uz to, vai vispār ir norādīts komersants vai persona, kas uztur to vietni, vai piedāvā tos pakalpojumus vai preces, vai var identificēt vispār, kas tas ir,” norāda Dāvida, “Otrkārt, vai ir saziņas kanāli – e-pasts, telefons, saziņas formas, jo tas ir pirmais signāls. Ja tur nekā tāda nav, tas nozīmē, ja jums būs problēmas, jūs pat nezināsiet, kam rakstīt un kas vispār zem šī interneta veikala slēpjas.”

Tāpat var noderēt atsauksmju meklējumi. Regulāri publiskajā telpā tiek brīdināti pircēji par konkrētiem uzņēmumiem vai vietnēm, piemēram, PTAC kanālos, taču cilvēki turpina šajos interneta veikalos iepirkties. “Tas nozīmē, ka iepirkšanās notiek automātiski – es redzu atlaidi vai redzu piedāvājumu, klikšķinu un uzreiz pērku, es pat “neieguglēju” nekur, nepaskatos, kas tas vispār par interneta veikalu, vai tur viss ir kārtībā,” viņa nosaka.

“Ja jūs ieinteresē tieši atlaides, kādi burvīgi piedāvājumi, tad, protams, jāpievērš arī uzmanība tam, vai tā atlaide patiešām tur ir ticama, vai patiešām par tādu cenu normāls uzņēmējs pārdotu tādu preci, jo mums ir bijuši dažādi gadījumi, kad, piemēram, “Iphone” austiņas tiek pārdotas par 1 eiro,” turpina Dāvida.

“Tas arī uzreiz ir signāls, ka vajadzētu pārbaudīt. Man liekas, e-komercijā, iepērkoties internetā, patērētājam ir vienkārši lieliska iespēja, ka ir varbūt vairāk laika nekā veikalā – var salīdzināt cenas, paskatīties, kas citos interneta veikalos notiek, kāda ir cenu dinamika, vai patiešām tā ir atlaide, jo to mēs ļoti labi redzam nozarē un praksē, ka ir tendence cenas celt pirms atlaides perioda, tad uzlikt skaistu atlaidi, bet, ja mēs tā godīgi skatāmies, tad atlaides laikā nopirktā prece būs vēl dārgāka, ja jūs to pirksiet, piemēram, pirms tās atlaides,” viņa rezumē.

Mediju atbalsta fonda ieguldījums no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par raidījuma “Kiberpēdas” saturu atbild AS “Radio SWH”.

LĪDZĪGI RAKSTI

KOMENTĀRI

0 Komentāri
Jaunākie
Vecākie Populārākie
Inline Feedbacks
Rādīt visus komentārus

CITI LASA

Kā dzīvosim tālāk, runāsim viens ar otru un audzināsim bērnu? Vecāku šķiršanās jautājums

Vecāku šķiršanās ir pamatīgs trieciens ne tikai pašiem pieaugušajiem, bet arī bērnam. Raidījumā “Pietura vecākiem” treneri no “Centra ZIN” Inga Oliņa un Georgs Rubenis...

POPULĀRĀKIE