Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas vadītājs Olafs Pulks raidījumā “Saka Rīga” Aināram Rutkēvičam un Radio SWH klausītājiem stāsta par aktualitātēm Rīgas ielu plānotajos remonta un uzturēšanas darbos.
Sāksim ar aktuālo situāciju Ārtelpas un mobilitātes departamentā. Līdzšinējais vadītāja pienākumu izpildītājs Jānis Vaivods ir atstādināts no amata. Kas notiek tālāk?
Šobrīd ir noteikta direktora pienākumu izpildītāja Rudīte Reveliņa, pieredzējusi darbiniece. Protams, ikvienam jaunam vadītājam paiet kaut kāds laiks, kamēr apgūst jaunos pienākumus un iepazīstas ar visu informāciju, pat ja ir pieredzējis un ilgstoši strādājis departamentā. Un es domāju, ka šis laiks ir vajadzīgs arī Reveliņas kundzei. Šobrīd vēl papildus rūpes sagādā uzsāktā reorganizācija.
Kādi ir tālākie procesi un risinājumi Vaivoda atbrīvošanai no amata vai aizrotēšanai uz kādu citu departamentu?
Šobrīd viņš ir atstādināts un saskaņā ar likumdošanu maksimāli vat atstādināt uz laiku līdz trīs mēnešiem. Domes priekšsēdētājs ir publiski pateicis, ka tiks meklēti veidi, lai viņu varētu atbrīvot no darba. Par rotēšanu nav nekādas runas. Rotēt ir plānots citus darbiniekus, bet tas neattiecas uz Jāni Vaivodu.
Pagājušajā gadā, kad vienreiz jau Jāni Vaivodu atstādināja no amata, bija problēmas ar ielu remontiem. Jūs pats un arī Vilnis Ķirsis sūrojās, ka miljoni paliek neapgūti un ielu remonti nesākti. Kāda situācija ir šobrīd? Vai šīs izmaiņas neapdraud kaut kādus plānus?
Process kopumā noteikti ir nedaudz lēnāks, jo Rudīte Reveliņa paralēli jaunajiem pienākumiem dara arī savus pienākumus, kas viņai bija jāveic līdz šim, tā ka kopumā departamentā ir palielinājis darba apjoms. Bet Rudīte Reveliņa ir pieredzējusi darbiniece, viņa jau ir strādājusi departamentā un pārzin to, kas ir jādara un kā darbi norit.
Pagājušajā vasarā Rīgas ielām vienlaidus asfalta ieklāšanas darbus mēs bijām plānojuši veikt 20 miljonu apmērā, bet veicām tikai 4,4 miljonu apmērā no uzturēšanas līguma. Pamatojoties uz to, ka ir ārkārtas situācija ļoti daudzās ielās Rīgā, tika mainīti Ministru kabineta noteikumi, kas pieļauj šos darbus Rīgā veikt arī pēc defektācijas akta, līdz ar ko nav vajadzīgi būvniecības projekti, kas vēl bija vajadzīgi 2023. gada vasarā. Latvijas Valsts ceļi to drīkstēja darīt ārpus Rīgas, tagad mēs panācām to, ka tas ir atļauts arī Rīgā. Pateicoties tam, šogad asfaltēšanas darbiem nevajadzētu iekavēties.
Iepirkumu konkurss pirmajai remontdarbu kārtai ir jau izsludināts un pie labvēlīgiem laika apstākļiem mēs jau maijā varētu uzsākt plašus asfaltēšanas darbus. Šovasar mēs domājam veikt asfaltēšanas darbus apmēram 35 miljonu apmērā.
Kas ir tie plāni, ko remontēt?
Pirmajā kārtā ir paredzētas 19 ielas – Biķernieku iela, par ko ir daudz sūdzības, Gustava Zemgala gatve, Dārziņu iela, Juglas krastmala, Brīvības gatve, Biķeru iela, Raņķa dambis, Trijādības iela, Mīlgrāvja iela, kur daudzi sasita riepas. Tāpat arī Emmas iela, Meldru iela, Atlantijas iela, Tēriņu iela – par visām šīm ielām ir ļoti daudzas sūdzības.
Šī ir tikai pirmā lote. Esam jau nodevuši dokumentācija uz izsludināšanu nākamajai lotei un vēl divas kārtas paredzēts. Mēs ļoti vēlamies saremontēt arī Kārļa Ulmaņa gatvi no Spices līdz pilsētas robežai – tur būs nopietni darbi, bet beigās šis segums būs sakārtots tāds, kādam tam vajadzētu būt.
Kā sokas ar ielu tīrīšanu pēc ziemas? Vai apmierina šo darbu temps un kvalitāte?
Mēs jau esam tikai uzsākuši ielu tīrīšanu. Es atceros, ka agrāk aprīli sauca par spodrības mēnesi, bet šobrīd mēs tomēr esam vēl martā un vēl varētu būt arī sniegs. Šobrīd mēs ielas tīram aizvien aktīvāk, rīt sola plus 13 siltuma rekords, tā ka, protams, tas viss mums ļauj aktīvāk strādāt. Kāpēc mēs nevaram ātrāk to uzsākt? Tāpēc, ka vēl joprojām ir mīnusi, it īpaši naktīs un īpaši uz tiltiem. Vēl joprojām tika izmantots pretslīdes materiāls, kura sastāvā ir arī smiltis un tad būtu diezgan dīvaini, ja mēs vakarā kaisītu un pa dienu atkal savāktu. Bet, tā šobrīd temperatūra ir nostabilizējusies, mēs esam uzsākuši gan ietvju, gan ielu tīrīšanu.
Vairāk klausies raidījuma ierakstā: