Šoreiz raidījumā “Saka Rīga” Ainārs Rutkēvičs iztaujāja Rīgas pilsētas Satiksmes un transporta lietu komitejas vadītāju Olafu Pulku par Rīgas sakopšanu pēc postošās vētras un plānotajiem darbiem Zemitānu tiltam, Dienvidu tiltam un Slokas ielā.
Lai gan tā nav precīza Jūsu pārraudzības joma, tomēr nevaram izlaist jautājumu par seku likvidēšanu pēc nesenās postošās vētras un ilgstošajām lietavām. Vai ir apzināti visi postījumi un ar kādām summām jārēķinās, lai to visu sakoptu?
Rīgas mežos nogāzti apmēram 350 koki un Rīgas namu pārvaldnieks ziņo par vēl 500 nogāztiem kokiem. Šobrīd galvenokārt strādājam pie tā, lai novērstu dzīvībai bīstamas situācijas un nodrošinātu satiksmes artēriju darbību, kā arī atjaunotu elektropiegādi. Pie tā strādā glābēji, Sadales tīkla speciālisti un Teritorijas labiekārtošanas pārvaldes darbinieki.
Pēc tam tiks veikti ielu un ietvju sakopšanas darbi, atbrīvojot tās no kritušajiem kokiem un zariem. Tiks izziņotas vietas, kur iedzīvotāji varēs nodot kritušos kokus un zarus, līdzīgi kā rudenī notiek lapu vākšana.
Pašvaldība pašlaik saskaras ar birokrātiskajiem šķēršļiem, kas traucē ātri reaģēt un sniegt palīdzību gan privātīpašniekiem, gan pašvaldības īpašumiem. Rīgas mērs ir aicinājis valdību atvieglot šīs procedūras, lai ārkārtas situācijās varētu rīkoties efektīvāk.
Sociālajos tīklos izskanējuši pārmetumi par to, ka koki tiek novākti no ielu braucamajām daļām, bet ne no ietvēm, tādējādi radot neērtības gājējiem.
Avārijas seku likvidētāji, piemēram, ugunsdzēsēji un Sadales tīkla speciālisti, veic prioritāros darbus, lai atbrīvotu galvenās satiksmes artērijas un elektrolīnijas. Pēc tam seko citi dienesti, kas pabeidz sakopšanas darbus.
Skaidrs, šīs vētras sekas vēl tiks analizētas pēc tam, kad būs pabeigti sakopšanas darbi. Iespējams, būs vajadzīgi uzlabojumi kādos algoritmos, bet es teiktu, ka glābēji un visi dienesti ir strādājuši pietiekoši veiksmīgi, jo šādas vētras un tik intensīvas lietusgāzes līdz šim nav pieredzētas. Vētras vairāk ir bijušas rudeņos, kad kokos vairs nav lapas un tad koki tā nelūzt.
Šī vētra atgādina par nepieciešamību gatavoties biežākām un intensīvākām klimata pārmaiņu sekām. Mūsu infrastruktūra, kas daudzviet vēl ir no padomju laikiem, nav gatava tik lielām lietusgāzēm. Ir nepieciešami lieli ieguldījumi ūdens kanalizācijas sistēmas uzlabošanā.
Rīgas dome aizņemsies 20,5 miljonus eiro Zemitānu tilta pārvada pārbūvei. Tā ir visa summa vai būs vēl kaut kas jāpiemet no pašvaldības budžeta? Kad šo remontu ir plānots sākt, kad pabeigt un kādi satiksmes ierobežojumi gaidāmi?
Jā, Rīgas domes ārkārtas sēdē tika apstiprināta aizdevuma ņemšanu no Valsts kases. Tā ir maksimālā summa no visiem 4 piedāvājumiem, līdz ar to izmaksas varētu būs mazākas, ja pēc piedāvājumu izvērtēšanas par uzvarētāju varēs atzīt lētāku piedāvājumu. Būs arī pašvaldības līdzfinansējums apmēram 3 miljoni.
Būvdarbi plānoti uz pusotru gadu, un sagaidāms, ka būs jārēķinās ar satiksmes ierobežojumiem. Bet cerams, ka varēs iztikt bez satiksmes pārtraukšanas. Sabiedriskais transports būs pieejams pēc iespējas ilgāk, bet iespējams, ka pieturvieta no tilta tiks pārvietota.
Zemitānu tilta pārbūves projektā tiks veidots arī mobilitātes punkts, kas savienos dzelzceļa staciju ar sabiedriskā transporta pieturu.
Vai sliedes no Zemitānu tilta tiks noņemtas?
Šobrīd tur tramvaja līnija nav paredzēta. Būs metrobusa līnija, kas būtībā ir tas pats tramvajs, tika uz riteņiem ar savu atsevišķu līniju. Līdz ar to tiks veikti nopietni darbi Dzelzavas ielā – mainīts segums, izbūvēta velo infrastruktūra un atsevišķā līnija metrobusam.
Kad tiks pabeigts Slokas ielas remonts?
Darbu pabeigšanas termiņš tagad ir 1.septembris un būvnieki sola, ka līdz mācību gada sākumam darbi tiks pabeigti. Virzienā uz centru Slokas iela jau ir atvērta un tramvajs nevienu mirkli nav pārtraucis kursēt.
Vairāk klausies raidījuma “Saka Rīga” ierakstā:
Pacietīgi gaidu 1.septembri!!!!!