Raidījumā “Saka Rīga” Ainārs Rutkēvičs iztaujā Rīgas mēru Vilni Ķirsi par plānotajiem ielu remontdarbiem Rīgā, futbola stadionu Lucavsalā, Vecrīgas labiekārtošanu un citiem aktuāliem jautājumiem.
Lucavsalas mazdārziņu nomnieki pie Rīgas domes protestēja pret futbola stadiona būvniecību. Vai šie protesti ir pamatoti?
Saistībā ar Lucavsalas stadiona būvniecību ir vairāki mīti. Pirmkārt, pašvaldība neplāno šo stadionu būvēt par savu naudu. Futbola federācija ir apņēmusies meklēt investorus vai arī varbūt pat saviem spēkiem to risināt, jo viņiem ir Starptautiskās futbola federācijas apsolīts līdzfinansējums.
Otrs mīts ir par to, ka stadions atradīsies tur, kur šobrīd ir mazdārziņi. Nē, stadiona dēļ nav paredzēts nolīdzināt pilnīgi nevienu mazdārziņu.
Runa varētu būt tikai par piekļuves ceļu izbūvi Lucavsalai. Šie ceļi Rīgas attīstības plānos ir jau no 90.-tajiem gadiem un pašvaldībai ir tiesības tos izbūvēt arī tad, ja tur nebūs futbola stadions. Uz šīm sarkanajām līnijām ir daži dārziņi, bet šo jautājumu varētu jau laicīgi risināt, ņemot vērā, ka ātrāk par 10 gadiem es neredzu iespēju, ka pilsēta varētu atļauties uzbūvēt šādus ceļus.
Pagājušajā nedēļā Rīgas dome atbalstīja 10 miljonu eiro novirzīšanu ielu remontiem. Kam konkrēti šī naudas summa ir paredzēta?
Tās būs 19 ielas un ne tikai braucamā daļa, bet arī ietves tur, kur tas būs nepieciešams. Turklāt tā ir tikai pirmā porcija un ir plānots, ka kopā tādas būs 3. Nākamā būs Ulmaņa gatve, kurai vienai pašai šī summa varētu būt paliela, uz tiem pašiem 10 miljoniem. Un trešā porcija, kurā arī būs kādas padsmit ielas. Tās ir ielas, kur lielākoties ir bijušas sūdzības.
Protams, tās nav visas ielas, kurām būtu nepieciešams remonts. Bet tas ir apjoms, ar ko mēs tagad katru gadu ejam. Ja pirms 2017.gada seguma atjaunošanai tika tērēti 1-2 miljoni gadā, tad šogad esam nonākuši jau pie 35 miljoniem. Esam aprēķinājuši, ka šim limitam būtu jābūt 45 – 50 miljoniem un to mēs ceram sasniegt nākamgad. Šādā apjomā ejot, pēc 5-7 gadiem mēs panāksim, ka Rīgas ielām būs labs segums.
Pagājušajā nedēļā izskanēja ziņa, ka rudenī Rīgā aizliegs kravas transporta tranzīta satiksmi Pērnavas ielā. Kāpēc tikai rudenī, nevis jau tagad?
Mēs neesam atkāpušies no mērķa atbrīvot Rīgas centru no smagā transporta tranzīta. Pirmais solis jau ir veikts, noņemot šo satiksmi krastmalā.
Viena no ielām, kurai šovasar ir plānots atjaunot segumu, ir Gustava Zemgala gatve starp Brīvības ielu un jaunuzcelto Austrumu maģistrāles tiltu. Remontu laikā tur būs satiksmes ierobežojumi un būtu daudz grūtāk atrast risinājumu, pie kura vienlaicīgi gan saremontēt, gan nodrošināt satiksmi, ja smagā transporta tranzītu jau tagad pārceltu no Pērnavas ielas. Bet tas tiks izdarīts uzreiz pēc šī remonta, tā ka nekādā veidā neatkāpjamies no plāniem.
Vakar izskanēja ziņa, ka Rīgas pašvaldība šogad sāks vērienīgu Vecrīgas labiekārtošanas programmu ar mērķi piesaistīt vecpilsētai gan rīdziniekus, gan arī vietējos un ārvalstu tūristus. Ko šī programma paredz?
Vecrīgā trūkst tādu publisko ārtelpu, kur cilvēki var pasēdēt un patīkami pavadīt laiku ne tikai kafejnīcās, bet arī ārpus tām. Lai radītu cilvēkiem patīkamu vidi, šovasar tiks ieguldīts dažādos soliņos, dažādos labiekārtojumos, piemēram, augos un dažādās instalācijās bērniem.
Tādas pastāvīgās lietas, ka mēs darām, ir pilsētas ārējais mārketings. Pilsēta tiek reklamēta uz ārpusi dažādos tirgos, piemēram, Polijā, Skandināvijā, Vācijā, lai veicinātu to, ka uz Rīgu atbrauc tūristi. Lai kafejnīcas, restorāni un veikaliņi varētu pastāvēt, pats svarīgākais ir tieši cilvēks. Kur ir cilvēku plūsma, tur ir bizness.
Vairāk klausies raidījuma “Saka Rīga” ierakstā: