trešdiena, 22. janvāris
SākumsDzīvesstilsJūs jautājat, mēs parunājam – kā motivēt bērnus mācīties?

Jūs jautājat, mēs parunājam – kā motivēt bērnus mācīties?

Raidījumā “Pietura vecākiem” vecāku izglītības treneri no “Centra ZIN” Inga Oliņa un Georgs Rubenis atbild uz iesūtītu jautājumu – kā motivēt bērnus mācīties? Kāda mamma raksta, ka vecākais dēls (17 gadi) motivēti uzsācis mācības vidusskolā, taču 12 gadīgajai meitai esot grūti atgriezties skolas režīmā. “Kā es varētu motivēt savu meitu mācīties, lai viņai būtu labas sekmes?” vaicā mamma.

Vecāku izglītībes trenere norāda, ka mazliet sajūt jautājumā abu bērnu salīdzināšanu: “Mēs esam atšķirīgi – vienam no mums var būt temperamenta iezīmes, arī personības iezīmes, ka viens ir apzinīgāks un otrs – drusciņ mazāk apzinīgs. Tā nu gadās, ka mēs visi neesam vienādi.” Viņai rodas jautājums – kāpēc mammai tas ir tik būtiski?

“Pārliecināt vai pateikt 12 gadīgam cilvēkam – “atzīmes ir svarīgi” vai “mācīties ir svarīgi”, īsti tas tā nestrādā, ja man tur nav interesanti. Aizrautību, ieinteresētību, azartu mēs varam dabūt tikai no tām aktivitātēm, kas sagādā mums prieku, kas sagādā interesi,” paskaidro Oliņa. Tāpat var gadīties, ka skolā ir lieliski pedagogi, taču interese par priekšmetiem nav panākta.

“Diezgan grūti būs no jūsu augstumiem, stāstot bērnam, cik vērtīgi ir apgūt zināšanas vai šī atzīme tev izšķirs vai neizšķirs visu tavu dzīvi. Bērni to arī saprot. Diemžēl atzīme nav nekāds motivātors,” turpina vecāku trenere, ieliekot visā šajā stāstā jēgu, “Tātad – es gribu būt labs, kas ir pamatā, vai man patīk tas process, kas notiek, vai mani slavē par to procesu, ko es tajā ieguldu, vai es vispār interesēju manam pedagogam.”

“Kuru motivē nemitīga salīdzināšana vērtējumā ar citiem? Atzīme pēc būtības ir nemitīga tevis salīdzināšana vērtējumā pret citiem,” nosaka Rubenis. Savukārt Oliņa uzskata, ka vecākam pašam no sevis jānoņem slogs, drīzāk apdomājot, kā mācīšanās un apguves procesu padarīt bērnam interesantu.

“Šobrīd ir tik daudz palīglīdzekļu, ko mēs varam izmantot dažādu tēmu apguvē. Sākot no vēsturiskām filmām un papļāpāšanas, beidzot ar “kviziem” vai matemātikas uzdevumu aplikācijām, kas atkal mums dažādo šo pieeju. Tā motivācija var rasties, kad bērns sajūt, ka īstenībā tā nav kaut kāda nepārtraukta tēma, kas visu laiku mūsu attiecībās tiek kacināta,” viņa stāsta.

LĪDZĪGI RAKSTI

KOMENTĀRI

0 Komentāri
Jaunākie
Vecākie Populārākie
Inline Feedbacks
Rādīt visus komentārus

CITI LASA

Katrīna Gupalo reiz “iznākusi no skapja” jeb no akadēmiskās pievērsusies populārajai mūzikai

“Tas nebija tāds viens punkts – tas bija process,” raidījumā “Ar dziesmu par dzīvi” par pievēršanos populārajai mūzikai teic dziedātāja un mūziķe Katrīna Gupalo....

POPULĀRĀKIE