Šoreiz raidījumā “Saka Rīga” Ainārs Rutkēvičs par Finanšu komitejas lēmumiem, plānotajiem darbiem satiksmes infrastruktūrā un nedienām ar Altonavas ielas satiksmes pārvadu iztaujāja Rīgas mēru Vilni Ķirsi.
Rīgas šī gada budžeta ieņēmumi tika palielināti par 6,4 miljoniem eiro. No kurienes šī papildus nauda veidojusies?
Tā veidojas no tā, ka Iedzīvotāju ienākuma nodoklis ir iekasējies labāk nekā Finanšu ministrija to prognozēja. Tā ir faktiski iekasēta nauda nevis prognozes vai mēģinājumi uzpūst budžetu.
Rīgas domes Finanšu komiteja arī atbalstīja izmaiņas saistošajos noteikumos, kas paredz no nākamā gada ieviest jaunas nekustamā īpašuma nodokļa atvieglojumu saņēmēju kategorijas. Kādas un kāpēc tieši tās?
Viena no būtiskajām lietām – ja ēkā tiks izveidota patvertne, tad varēs dabūt nekustamā īpašuma nodokļa atlaides. Otra būtiskā lieta – mēs nākam pretim mājokļu būvētājiem Rīgā. Ja tiek būvēts mājoklis, tad līdz šim nekustamā īpašuma nodoklis bija jāsāk maksāt uzreiz, bet tagad mēs dodam gadu atelpu, saprotot, ka ne jau uzreiz dzīvokļi tiek notirgoti.
Vēl viena sadaļa ir par teritorijām, kur konstatēts piesārņojums – tur arī samazināsies nekustamā īpašuma nodoklis, jo šīs teritorijas prasa ieguldījumus. Tāpat arī atlaide tiks piemērota, ja zemes gabalā atrodas dižkoks.
Tika pieņemts lēmums atbalstīt veloceliņa būvi vienlaikus ar 7.maršruta tramvaja līnijas pagarināšanu līdz Višķu un Latgales ielu krustojumam. Uz kā rēķina šis veloceliņš taps?
Ielas braucamā daļa netiks samazināta. Tiks paplašināta gājēju ietve un tur iezīmēta velojosla.
7.tramvaja līnija tiks pagarināta līdz Višķu ielai un tramvaja galapunkts būs izvietots pie tā saucamajiem tenisa kortiem. Turpat tiks izvietots arī 15.trolejbusa galapunkts un reģionālo autobusu pietura.
Tam visam jātop līdz 2026.gada vidum.
No 4. decembra tiks slēgts satiksmes pārvads Altonavas iela. Gājējiem un riteņbraucējiem tas paliks atvērts arī turpmāk. Kāpēc izvēlēts tieši šis datums?
Sākumā divos vārdos par to, kā mēs vispār nonācām līdz šai situācijai. Šo tiltu bija plānots Rail Baltica projekta ietvaros nojaukt 2024.gadā. Tāpēc mēs šo tiltu neatjaunojām un netaisījām kapitālo remontu, bet mēģinājām, tā teikt, noturēt pie dzīvības.
Diemžēl Rail Baltica projekts ir aizkavējies. Tehniskā inspekcija veica pārbaudi un secināja, ka tilts ir savu nokalpojis un tā struktūra ir tāda, ka kapitālo remontu uztaisīt nemaz nevar. Tika dota atļauja tiltu izmantot līdz 4.decembrim. Vienlaicīgi tur ir ierobežojumi smagajai tehnikai, tāpēc ir atruna par ziemu, jo ar smago tehniku tur nevar braukt pāri un kaisīt.
Šobrīd Rīgas domes Ārtelpas un mobilitāte departaments strādā pie apvedošajiem maršrutiem. Bija sarunas ar Satiksmes ministriju par pārbrauktuves atvēršanu pie Bērnu slimnīcas, bet Latvijas Dzelzceļa inspekcija ļoti negrib to atļaut, jo tas ir drošības jautājums un viņi mēģina izvairīties no viena līmeņa šķērsojumiem.
Paralēli mums bija versija par saliekamo pagaidu tiltu, bet problēma tajā, ka tajā vietā ir baigā šaurība un pagaidu tiltu nevar uztaisīt ar tādu kūkumu kāds ir šobrīdējam Altanovas tiltam. Vistivamāk, nāksies būvēt jaunu tiltu, bet tad atkal nākamā problēma ir tajā, ka Rail Baltica virzītāji nespēj atbildēt par plāniem šai vietai. Ja mēs uzbūvēsim jaunu tiltu un pēc 15 gadiem to atkal vajadzēs jaukt nost, tad tā būs nesaimnieciski izlietota nauda.
Labu scenāriju šajā situācijā diemžēl nav.