pirmdiena, 30. decembris
SākumsDzīvesstilsMatemātikas kārtība, harmonija un nebeidzamais stāsts – kā ar to aizraut un...

Matemātikas kārtība, harmonija un nebeidzamais stāsts – kā ar to aizraut un ieinteresēt bērnus?

Matemātikas priekšmets skolās var būt gana izaicinošs tā apguvē. Raidījumā “Ar dziesmu par dzīvi” Lauris Mencis, kurš ir “Swedbank Latvija” valdes priekšsēdētājs un kura vectēvs savulaik pusgadsimtu palīdzējis bērniem matemātikas apguvē, dalās savās pārdomās – kā varētu aizraut un ieinteresēt, piemēram, sešgadniekus un septiņgadniekus šī nereti sarežģītā priekšmeta apguvē.

“Tagad šis izaicinājums ir kļuvis par tādu sabiedriskā līmeņa izaicinājumu, ņemot vērā STEM priekšmetu mācīšanas un zināšanas līmeņa problemātiku,” teic Mencis, “Ar matemātiku – ļoti skaista pasaule. Tajā ir kārtība, harmonija, un tas atvērs, man liekas, durvis uz jauniem domāšanas apcirkņiem, teiksim, spējām domāt par kaut kādām lietām, uz to pašu radošumu. … Tur ir kaut kas kopīgs ar mūziku, jo tur arī tā harmonija, un ja to atrod, tad tā kļūst par grāmatu, ko var lasīt, kā nebeidzamu stāstu.”

Viņš turpina: “Jautājums, vai tieši šādi var uzrunāt sešgadīgu un septiņgadīgu? Droši vien tādās kategorijās, ka tu varēsi atrast labāku darbu, būsi konkurētspējīgs darba tirgū – tas nedarbosies, bet ar tādu kaut kādu intrigu par iespējām, kuras var pavērties, droši vien kaut kā būtu jāmēģina.”

Paša vectēvs, Jānis Mencis (seniors), bijis matemātiķis, pasniedzējs un neskaitāmu grāmatu autors, kurš savu mūžu veltīja, lai atrastu pieeju, kā sarežģītas lietas paskaidrot visiem saprotamā veidā.

Vaicāts, kā vectēvs aizrāvis bērnus ar matemātiku, Mencis stāsta: “Viņu sauca arī par skolotāju tāpēc, ka viņš ļoti daudz tieši veltīja savu mūžu darbā pie tā, kā pasniegt matemātiku, kā varbūt šķietami sarežģītas lietas izskaidrot visiem saprotami, ņemot vērā, ka dažādu spēju un sākotnēji zināšanu līmeņi. Daudzas lietas, kā piemēram, tie paši televīzijas raidījumi vai skaitļu slejas, cietie rieksti varētu teikt ir inovācijas, caur kuriem arī tā interese par priekšmetu tika veicināta. To mēs vairs nevaram piedzīvot – viņu klasē, kā pasniedzēju, kā skolotāju, ļoti daudzi dalījušies atmiņās – tās ir neatkārtojamas.”

Jāpiebilst, ka ar Jāņa Menča (sen.) matemātikas grāmatām, kas veidotas no 20. gadsimta 40. gadu beigām līdz pat 21. gadsimta sākumam, izaugušas pat vairākas paaudzes, pastāsta viņa mazdēls Lauris Mencis.

Vairāk klausies raidījuma “Ar dziesmu par dzīvi” ierakstā:

LĪDZĪGI RAKSTI

KOMENTĀRI

0 Komentāri
Jaunākie
Vecākie Populārākie
Inline Feedbacks
Rādīt visus komentārus

CITI LASA

Lai nesapūst mežā! Kā skujas pārvērst derīgā resursā, skaidro pētnieki

Raidījumā “Mežnīca” Latvijas Valsts mežzinātnes institūta “Silava” vadošais pētnieks Uldis Grīnfelds un Latvijas Universitātes zinātniskais pētnieks Lauris Arbidāns skaidro, kā projekta ietvaros tiek pētīts,...

POPULĀRĀKIE