ceturtdiena, 21. novembris
SākumsRadio SWHSaka RīgaRīgas mērs Vilnis Ķirsis: "Andrejsalā paredzētā apbūve neatbilst teritorijas plānojumam"

Rīgas mērs Vilnis Ķirsis: “Andrejsalā paredzētā apbūve neatbilst teritorijas plānojumam”

Radio SWH raidījumā “Saka Rīga” uz jautājumiem par Andrejsalas attīstītāju, ielu remontiem, tīrības uzturēšanu un citām aktualitātēm Rīgā atbildēja Rīgas domes priekšsēdētāju Vilnis Ķirsis.

Šonedēļ aktuālākā ziņa, ka Rīgas dome pieprasīs paskaidrojumus no Andrejsalas attīstītāja un investoru kompānijas “Eagle Hills” par, iespējams, patvaļīgu rīcību un sadarbības memorandu neievērošanu. Kas konkrēti tiek pārmests attīstītājam?

Pastāv divi sadarbības memorandi – viens, kuru Staķa kungs noslēdza ar Andrejsalas zemju īpašniekiem, un otrs ar pašu investoru, kurš ir noslēgts manā laikā. Šie memorandi paredzēja sadarbību, kuras ietvaros puses informē viena otru par attīstības iecerēm. Tomēr tas, ko mums rādīja pirms šo memorandu slēgšanas un tas, ko mēs šobrīd publiskajā telpā redzam kā dažādus maketus un vīzijas, tas ir kaut kas diezgan cits. Redzamais apbūves blīvums un augstums neatbilst teritorijas plānojumam. Turklāt Andrejsala atrodas arī vēsturiskā Unesco centra zonā, kur ir krietni augstāks prasības pret arhitektonisko kvalitāti.

Pie iebraukšanas Andrejsalā ir uzbūvēts liels uzraksts, kas nav saskaņots ar pilsētu, un tas liecina par attīstītāja attieksmi. Rīgas dome ir pieprasījusi skaidrojumus un ceram tos saņemt tuvākajā laikā. Ja skaidrojumi netiks sniegti vai nebūs apmierinoši, dome apsvērs iespēju izsniegt “dzelteno kartīti”, runājot futbola terminoloģijā, vai pat atkāpties no memoranda.

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja šonedēļ lēma par Teritorijas labiekārtošanas pārvaldes pievienošanu Ārtelpas un mobilitātes departamentam. Kādu ieguvumi no šīs pievienošanas?

Šis solis ir turpinājums pērn uzsāktajai reorganizācijai, kuras ietvaros departamentam jau tika pievienota Rīgas gaisma. Pagājušajā gadā bija jānodod daudzi lielie projekti kā Austrumu maģistrālē, Brasas tilts, Radziņa krastmala, tāpēc pārvaldes pievienošana tika atlikta.

Šobrīd notiek ne tikai Teritorijas labiekārtošanas pārvaldes pievienošana, bet tiek arī stiprināta tās kapacitāte. Projekta ietvaros tiks iegādātas 17 tehnikas vienības ielu tīrības uzturēšanai. Līdz šim Rīgas dome ir bijusi pilnībā atkarīga no ārpakalpojumiem un pagājušajā ziemā mēs pieredzējām problēmas, ka uzsnieg sniegs un ārpakalpojums netiek galā. Viņi vienkārši neceļ klausuli, pazūd un pilsēta faktiski paliek tādā neapskaužamā situācijā. Tāpēc esam nolēmuši iet uz modeli, ka mēs 20% darbu varam izdarīt paši un 80% iepērkam ārpakalpojumā. Tad tos 20% mēs varēsim novirzīt dažādās kritiskās vietās un situācijās, kad vajadzīgi ārkārtas risinājumi.

Šogad ir jau izsludināti iepirkumi vairāku maģistrālo ielu remontam Rīgā. Vai ir arī jau kādi plāni ielu remontiem nākamajam gadam?

Esmu panācis to, ka šogad ielu remontam atvēlēti 35 miljoni eiro, kas ir būtisks pieaugums salīdzinājumā ar iepriekšējiem gadiem. Konkrētu remontējamo ielu izvēle ir departamenta ekspertu ziņā, izvērtējot dažādas sūdzības un arī apsekojumu rezultātus. Prioritāte tiks piešķirta maģistrālajām un intensīvāk noslogotajām ielām, kur brauc sabiedriskais transports. Mēs apzināmies problēmas ar ielu segumu un to risināšana ir augsta prioritāte, es pat teiktu, numur viens prioritāte.

Vairāk klausies raidījuma “Saka Rīga” ierakstā:

LĪDZĪGI RAKSTI

KOMENTĀRI

0 Komentāri
Jaunākie
Vecākie Populārākie
Inline Feedbacks
Rādīt visus komentārus

CITI LASA

Vilnis Ķirsis par nedienām ar Altonavas ielas pārvadu: “Labu risinājumu šajā situācijā nav”

Šoreiz raidījumā “Saka Rīga” Ainārs Rutkēvičs par Finanšu komitejas lēmumiem, plānotajiem darbiem satiksmes infrastruktūrā un nedienām ar Altonavas ielas satiksmes pārvadu iztaujāja Rīgas mēru Vilni...

Latvija līderos Baltijas Ilgtspējas inovāciju balvas pieteikumos, pirmo reizi apsteidzot Igauniju

Latvija pirmo reizi apsteigusi Igauniju Baltijas Ilgtspējas inovāciju balvas pieteikumu skaita ziņā. Šogad Latvijas uzņēmumi, zaļo tehnoloģiju jaunuzņēmumi, organizācijas...

POPULĀRĀKIE