Šoreiz raidījumā “Saka Rīga” Ainārs Rutkēvičs iztaujāja Rīgas mēru Vilni Ķirsi par Rīgas ielu un tiltu remontdarbiem, satiksmes organizēšanu un citiem aktuāliem jautājumiem.
Runājot par Rīgas ielu remontiem – cik daudz ir izdarīts un kas šogad vēl ir jāpabeidz?
Tuvojas remontdarbu sezonas beigas un šogad es tiešām esmu gandarīts, ka mums ir izdevies paveikt vēsturiski lielākos ielu seguma atjaunošanas darbus.
Bija paredzēts 89 grants ielas apstrādāt ar dubultās virsmas segumu, bet beigās tās bija 86 ielas, jo 3 ielās bija problēmas ar komunikācijām – tās bija sliktākā stāvoklī nekā sākotnēji bija domāts un ir jāremontē pirms seguma likšanas.
Tāpat bija plānots veikt darbus 38 asfalta seguma ielās, no kurām 9 vēl notiek darbi. 5 no šīm ielām darbi pārcelsies uz nākamo gadu, jo arī tur tika konstatēts, ka ūdens un kanalizācijas lūkas ir sliktākā stāvoklī un tur jāveic pamatīgāka pārbūve vai remontdarbi.
Tādas svarīgākās lietas, ko mēs secinājām un ko uz nākamo gadu vajadzētu darīt labāk – noteikti liksim īsākus darbu izpildes termiņus. Un ņemsim klāt arī ietves, jo gandrīz katrā ielā, ko taisījām, par to bija ļoti daudz pārmetumu.
Nākamgad darīsim šos darbus tādā pašā apjomā kā šogad. Bet aiznākamgad, es teiktu, ka ir jātaisa jau lielāks lēciens uz kādiem 40 – 45 miljoniem. Esam izrēķinājuši, ka pie šādiem apjomiem 10 gadu laikā varam apmest pilnu loku pa visām Rīgas ielām. Un 10 gadi ir tas laiks, kuru asfalts kalpo.
Kas ir tie lielie objekti, ko plānots veikt nākamgad?
Man prātā nāk Kleistu iela, kuru bija plānots remontēt jau šogad, bet nolēma, ka Daugavgrīvas šoseja tomēr ir sliktākā stāvoklī un to sāka pirmo. Tāpat arī jāiet tālāk Jaunciema gatvi pa posmiem, Lubānas ielā vēl kādi posmi ir palikuši. Jāskatās arī Brīvības ielas atsevišķi posmi. Noteikti Čiekurkalna 2.līnija, kuru bija plānots pabeigt jau šogad, bet būvniekam tomēr nebija tik daudz brīvu resursu.
Kādi ir plāni attiecībā uz tiltiem?
Šobrīd jau tiek taisīts Kundziņsalas tilts. Tūlīt ir plānots saņemt apstiprinājumu par finansējumu Dienvidu tilta 4.kārtai un tas varēs sākties. Tuvākajās nedēļās tiks noslēgti līgumi par Zemitānu tilta pārbūvi un tur sāksies darbi. Par Vanšu tiltu izsludināsim vēlreiz un proaktīvi uzrunāsim ārzemju būvkompānijas. Vanšu tilts ir sarežģītākais tilts Latvijā un te nav otra tāda tilta, līdz ar to nav vietējo būvnieku, kuriem pieredze ar šādiem tiltiem.
Mums ir projekti arī Gaisa tiltam un Vairoga ielas pārvadam, bet ar šiem objektiem mēs pagaidīsim, kad noslēgsies Zemitānu tilta darbi.
Nesen aktualizējās jautājums par elektroauto atvieglojumiem – braukšanu pa sabiedriskā transporta joslu un atstāšanu bez maksas Rīgas satiksmes autostāvvietās, līdz ar ko Vecrīga ir pārvērsta par milzīgu elektroauto stāvlaukumu. Vai Rīgas dome šo saskata kā problēmu un vai ir kādi veidi, kā to risināt?
Lai šo problēmu precīzi nomērītu, ir jābūt datiem. Bet datu nav, jo elektroauto var atstāt šajās stāvvietās un nekas netiek reģistrēts. Līdz ar to pilsētai nav informācijas, cik atstāj, uz cik ilgu laiku atstāj. Tāpēc pirmais solis būtu iet uz to, ka mēs ievācam datus. Varbūt tā varētu būt kā nulles biļete.
Pilsētas politika ir bijusi veicināt elektroauto izmantošanu un nebūtu godīgi, ja mēs tagad uzliktu kādu maksājumu, jo cilvēki jau ir ierēķinājuši savā ģimenes budžetā, ka nebūs jāmaksā par stāvvietu. Tomēr mēs varam sākt ievākt datus, lai varētu pieņemt datos balstītu lēmumu.
Vairāk klausies raidījuma “Saka Rīga” ierakstā: