ceturtdiena, 21. novembris
SākumsRadio SWHSaka RīgaPar plānotajiem tiltu un ielu remontiem stāsta Rīgas mērs Vilnis Ķirsis

Par plānotajiem tiltu un ielu remontiem stāsta Rīgas mērs Vilnis Ķirsis

Raidījumā “Saka Rīga” Ainārs Rutkēvičs iztaujāja Rīgas mēru Vilni Ķirsi par tiltu un ielu remontiem Rīgā.

Šonedēļ izskanēja ziņas par Rīgas tiltu remontiem. Ko šogad sāks remontēt, kad pabeigs un kādi satiksmes ierobežojumi sagaida autobraucējus?

Mēs esam veikuši ekspertīzes un projektēšanu 6 tiltiem un šobrīd šie projekti atrodas dažādās stadijās. Tuvākajās nedēļās jau varētu sākties Kundziņsalas tilta būvniecība. Šis tilts būtiski atvieglos kravas transporta kustību, ļaujot kravas automašīnām izvairīties no Tvaika ielas un no Daudersalas pārvada uzreiz nokļūt Kundziņsalā, kur atrodas Rīgas ostas daļa un muitas punkts.

Otrs svarīgs projekts ir Dienvidu tilta ceturtās kārtas izbūve, kas savienos Bauskas ielu ar Jelgavas šoseju. Šobrīd tiek gaidīti Ministru kabineta noteikumi, lai nodrošinātu Eiropas finansējumu šī posma izbūvei. Šis savienojums būtiski uzlabos satiksmi, padarot to drošāku un efektīvāku, īpaši rūpniecisko zonu apkalpošanai un kravas transportam.

Zemitāna tilta rekonstrukcijai līdz jūlijam vēl gaidām konkursa pieteikumus no būvniekiem. Es gribētu domāt, ka darbus uzsāksim vēl šogad, jo šis tilts ir relatīvi vissliktākajā stāvoklī.

Vanšu tilts šobrīd atrodas skiču projekta stadijā un tam vēl ir jāprojektē dažas lietas. Šis ir tehniski vissarežģītākais tilts, jo tas ir vanšu tilts un mums Latvijā ir ļoti maz šādu tiltu. Arī Eiropas līmenī ir maz firmu, kuras māk šādas vantis atjaunot un pārspriegot.

Rekonstrukcijas darbi Vanšu tiltam varētu sākties nākamā gada otrajā pusē.

Vēl ir Gaisa tilts un Vairoga ielas pārvads, bet tiem ir jāsagaida, kad noslēgsies Zemitānu tilta darbi, kas varētu ilgt kādus 3 gadus. Pretējā gadījumā var iestāties satiksmes apokalipse, ja ierobežos satiksmi vienlaicīgi uz diviem tiltiem. Gaisa tiltam būs pilnīgi no jauna jāuzbūvē vidējā daļa un tas nozīmē, ka uz būvniecības laiku būs pilnībā jāslēdz satiksme un jāmeklē citi satiksmes risinājumi.

Daudz izskanējušas ziņas arī par plānotajiem ielu remontiem Rīgā. Pastāstiet vairāk par šo.

Kopējais šīs vasaras plānotais ielu remonta apjoms ir 128 ielas, no tām 90 ir grants ielas vai ielu posmi, kurus plānots apstrādāt ar dubulto virsmas apstrādi. Grants ielu apstrāde ir šī Rīgas domes sasaukuma jaunievedums, jo iepriekš Rīgā nav izmantota šāda ielu apstrādes tehnoloģija. Ja šīs vasaras plāns tiks izpildīts un 90 plānotās ielas tiks apstrādātas, tad būsim tuvu tam, lai puse no visām Rīgas grants ielām tiktu noklātas ar šo virsmu. Noteikti iesim vēl tālāk un mērķis ir, lai visas Rīgas grants ielas tiktu noklātas.

Attiecībā uz asfalta ielām, šogad ir plānots remontēt gandrīz 40 ielas vai ielu posmus, ieguldot 30 – 35 miljonus. Tas ir vairāk nekā mani priekšgājēji izdarīja 10 gadu laikā.
Kā tika izvēlētas remontējamās ielas?

Saraksts tika veidots gan pamatojoties uz iedzīvotāju sūdzībām, gan arī paša Satiksmes departamenta inženieru novērojumiem. Priekšroka tika dota maģistrālajām ielām un ielām, pa kurām pārvietojas sabiedriskais transports.

Nila Ušakova laikā tika uzsākta iekšpagalmu labošana. Vai šī programma turpinās?

Iekšpagalmi uz pašvaldībai piederošas zemes nav daudz un tur iepriekšējo gadu laikā ir veiktas investīcijas. Jāņem vērā, ka pašvaldība nedrīkst ieguldīt naudu privātajos pagalmos, privātīpašums ir jākārto par privātu naudu. Mums ir pieejama līdzfinansējuma programma 50% apmērā, kur var pieteikties, lai iekšpagalmā sakārtotu stāvvietas, izveidotu bērnu laukumiņus vai izvietotu solus, kur senioriem apsēsties.

Šobrīd plānojam palaist pilotideju no līdzdalīgā budžeta, kur varēs pieteikt pagalmus. Tur gan būs nosacījumi, ka pagalmam jābūt publiski pieejamam kā ārtelpas sastāvdaļai, lai tas būtu pieejams vairākām mājām. Plāns ir atjaunot vairākus šādus pagalmus kā paraugus un iedrošināt citus, lai parādītu, kā var izskatīties pagalmi dzīvojamos rajonos.

Vairāk klausies raidījuma “Saka Rīga” ierakstā:

LĪDZĪGI RAKSTI

KOMENTĀRI

0 Komentāri
Jaunākie
Vecākie Populārākie
Inline Feedbacks
Rādīt visus komentārus

CITI LASA

Vilnis Ķirsis par nedienām ar Altonavas ielas pārvadu: “Labu risinājumu šajā situācijā nav”

Šoreiz raidījumā “Saka Rīga” Ainārs Rutkēvičs par Finanšu komitejas lēmumiem, plānotajiem darbiem satiksmes infrastruktūrā un nedienām ar Altonavas ielas satiksmes pārvadu iztaujāja Rīgas mēru Vilni...

Latvija līderos Baltijas Ilgtspējas inovāciju balvas pieteikumos, pirmo reizi apsteidzot Igauniju

Latvija pirmo reizi apsteigusi Igauniju Baltijas Ilgtspējas inovāciju balvas pieteikumu skaita ziņā. Šogad Latvijas uzņēmumi, zaļo tehnoloģiju jaunuzņēmumi, organizācijas...

POPULĀRĀKIE