Kopš 31. maija valsts uzņēmums “Latvijas dzelzceļš” ir aizliedzis izmantot gājēju pāreju pār Lielupi uz dzelzceļa dienvidu tilta. Aizliegums pamatots ar to, ka šī pāreja tiek remontēta. Jau iztālēm var redzēt, ka pāreja ir nokrāsota un izskatās glītāk nekā pavasarī. Vairāki apkaimes iedzīvotāji pauž neapmierinātību, ka remontdarbi gājēju ceļā pār Lielupi ir ievilkušies. Ierastās pārejas trūkums tiem traucē ikdienas gaitās. “Latvijas dzelzceļš” remontu sola pabeigt oktobra vidū.
Dzelzceļnieks Sergejs spriež, ka ikdienā minēto gājēju pāreju pār Lielupi šķērso vairāk nekā piecsimt cilvēku. Tas ir taisnākais ceļš uz Jelgavas centru apkaimes iedzīvotājiem. Sergejs piebilst, ka uz Jelgavas centru iespējams braukt ar pilsētas satiksmes autobusu, taču autobuss kursē reti, turklāt tā maršruts uz centru iet ar apmēram trīs kilometru līkumu.
Lielupes tilta galā “Zemgales Ziņas” satika jelgavnieku Aigaru, kas pa taciņu gar sliedēm brauca ar velosipēdu. Sarunā ar “Ziņām” Aigars pukojās, ka gājēju pāreju pār Lielupi remontē tik ilgi. Darbdienas vidū uz remontējamā tilta gan nemanīja neviena strādnieka. Turklāt varēja redzēt, ka kādi agresīvi, gājēji bija lauzuši remontdarbu zonas nožogojumu un mēģinājuši tikt uz tilta ar spēku.
Valsts uzņēmuma “Latvijas dzelzceļš” pārstāve Agnese Līcīte skaidro, ka gājēju pāreja pār Lielupi primāri ir paredzēta dzelzceļu apkalpojošā personāla vajadzībām. “Tā savieno Jelgavas dzelzceļa stacijas infrastruktūras objektus un pēc būtības nav paredzēta pilsētas iedzīvotāju mobilitātes nodrošināšanai,” skaidro A. Līcīte, piebilstot, ka “Latvijas dzelzceļš” neliedz šo gājēju pāreju upes šķērsošanai izmantot arī citiem Jelgavas iedzīvotajiem.
“Taču šobrīd, kad notiek tilta remontdarbi, pāreju izmantot nedrīkst un gājējiem upes šķērsošanai šajā laikā ir jāizmanto citi ceļi,“ pamāca A. Līcīte. Viņa atgādina, ka nepiederošu personu atrašanās uz sliežu ceļiem, kā arī tilta sliežu ceļu zonā ir aizliegta, bet saskaņā ar līguma nosacījumiem tilta remontdarbi ir jāpabeidz līdz oktobra vidum.
Projektu ”Novadu balss” finansē Mediju atbalsta fonds no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem.
Par sagatavoto saturu atbild laikraksts ”Zemgales Ziņas”.